Healing
Fra : T.K

Dato : 10-07-04 08:23

Hej gruppe

Har nogen af jer erfaringer omkring healing i forbindelse med en depression?
Er blevet det anbefalet til min 14 årige søn, men ved ikke rigtig....

Fra : hanne

Dato : 12-07-04 16:58

Du kan starte med at kigge på http://www.healerskolen.dk
Skolen ligger i København, har du mulighed for det, kan du prøve healing der
om tirsdagen mellem 16.30-20.30
Jeg har været der flere gange, og er sikker på at det vil give dig en
positiv oplevelse - og måske vil du finde løsninger på dine problemer via
healingen.

Fra : Michael Englev

Dato : 13-07-04 07:18

Jeg håber det bedste for din dreng og dig, men helt ærligt, healing kan ikke
HELBREDE din søn. I bedste fald kan healing MEDVIRKE til at din søn får det
bedre.
Mit helt subjektive råd vil være at starte med psykologhjælp (alternativt
anden samtaleterapi) eventuelt suppleret med medicinsk behandling (det
afhænger jo af hvad årsagen til depressionen er). Om du/I vil få glæde af at
supplere med healing, må I prøve jer frem med.

Alt det bedste
/Michael

Fra : T.K

Dato : 13-07-04 13:20

Hej for svarene til både Hanne og Michael.
Tak for jeres svar - Og, jo Michael, min søn er i behandling - både
medicinsk og i terapi hos psykolog. Jeg er blevet opfordret til at søge en
healer, der bare lige kan gøre ham helt rask. Åh, ja udenforstående er nogen
gange så kloge....

Fra : LaVitaDK

Dato : 15-07-04 06:02

Kære T.K

Jeg kan sagtens følge dit håb om at finde en metode som kan gøre din søn
helt rask.
Jeg har nemlig selv været hele møllen igennem, og prøvet det på egen
krop.

Hvad Healing angår, så prøvede jeg det kun en gang, og jeg fornemmede en
form for lethed bagefter, men om det skyldtes healingen, eller at jeg
bare kunne slappe rigtig godt af, Ja det er der jo så delte meninger om.

Jeg tænker at hvis du føler det er en mulighed for din søn, ja hvorfor
så ikke give det en chance, men vær meget opmærksom på evt. forandringer
i hans sindstilstand i den forbindelse.

De bedste ønsker til dig og din søn...

http://www.kandu.dk/

Fra : T.K

Dato : 15-07-04 19:31

"LaVitaDK" <LaVitaDK.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg tænker at hvis du føler det er en mulighed for din søn, ja hvorfor
> så ikke give det en chance, men vær meget opmærksom på evt. forandringer

Tak for dit svar. Jeg vælger lige at se det på. Næste skridt er en
indlæggelse, hvor man vil observere ham. Indlæggelsen kan måske klarlæggen
noget, vi aldrig har anet det mindste om.

Fra : Lone Maimburg

Dato : 19-07-04 16:29

T.K <t@fritid.tele.dk> skrev:
>Hej gruppe
>
>Har nogen af jer erfaringer omkring
>healing i forbindelse med en depression?
>Er blevet det anbefalet til min 14
>årige søn, men ved ikke rigtig....

Hej T.K
Der er gjordt mange gode erfaringer med healing, både for fysiske
og psysiske "sygdomme"

men jeg vil råde dig til at være kritisk overfor hvad den
alternative siger at han/hun kan. Der skal helst være noget diplom
udd.mm indenfor det psykiske, fek.s N.L.P udd. Det er en nyere
form for "psykologer" samtidlig med Healing. Healing kan føles,
der skal ske noget enten varme, eller at man føler energi ol.
Ikke det bare tomme rum.
Ønsker dig held og Lykke!
Håber din søn snart får det bedre!
Venlig Hilsen Indy.

Fra : Rado

Dato : 28-07-04 13:29

On Sat, 10 Jul 2004 09:23:26 +0200, "T.K" <t@fritid.tele.dk> wrote:

>Hej gruppe
>
>Har nogen af jer erfaringer omkring healing i forbindelse med en depression?
>Er blevet det anbefalet til min 14 årige søn, men ved ikke rigtig....

Jeg vil sige det er muligt, men det er ikke ensbetydende med at enhver
healer kan helbrede enhver person for depression. Der er mange
variabler der spiller ind her.

Men jeg kender en enkel selvhjælpsmetode som jeg selv og andre har har
anvendt med held, og som måske er værd at prøve. Den er hentet fra
bogen "The Seth Material", af Jane Roberts:

"Seth påpeger igen og igen at en drøm eller en imaginær oplevelse er
lige så virkelig som enhver hændelse i vågen tilstand. Hvis du er inde
i en depressiv periode, er du tilbøjelig til også at have deprimerende
drømme i denne periode. Men Seth anbefaler den følgende metode som
drømmeterapi: før du lægger dig til at sove, siger du til dig selv at
du vil drømme en behagelig og glad drøm som fuldkommen vil genoprette
dit gode humør og din livskraft. Medmindre depressionen har meget dybe
rødder, vil den være forsvundet eller stærkt svækket når du vågner
igen.
Jeg har brugt denne metode ofte, med særdeles godt resultat. Nogle
gange har jeg husket drømmene, andre gange ikke, men jeg er altid
vågnet op forfrisket og fornyet, og virkningen er varig. De drømme jeg
har kunnet huske i den forbindelse har altid været inspirerende:
stærke nok til ikke blot at overvinde en periode med nedtrykthed men
også til at bibringe mig mit rigtig gode humør igen."

(originaltekst)
"Over and over Seth says that a dream or imaginative experience is as
real as any waking event. If you have a period of depression, you are
apt to have depressing dreams during the same period. But Seth
suggests the following exercise as a dream therapy: before sleep,
suggest to yourself that you will have a pleasant or joyful dream that
will completely restore your good spirits and vitality. Unless the
depression is very deep seated, it will be broken or greatly weakened
when you awaken.
I've used this method often, with excellent results. Sometimes I've
remembered the dreams, sometimes not, but I've always awakened
refreshed and renewed, and the effects last. The dreams I've recalled
during such instances have been inspirational: strong enough not only
to conquer a period of the blues but to restore me to exceptionally
good spirits."

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Christina

Dato : 18-08-04 17:33

T.K wrote:
> Hej gruppe
>
> Har nogen af jer erfaringer omkring healing i forbindelse med en
> depression? Er blevet det anbefalet til min 14 årige søn, men ved
> ikke rigtig....

Healing er noget uhåndgribeligt noget. Man ved ikke om det egentlig skader,
gør gavn eller blot giver en pseudo virkning (hedder det dét?)...men altså,
at det er dig selv der skaber de gode resultater, ved at tro på at healingen
virker, og dermed giver healingen "skylden".

Derudover ved man ikke hvad healeren evt. laver med "energierne" og måske
ved de det heller ikke selv, men tror blot at de ved det. Nogle healere er
gode, hvor andre er dårlige - sådan vil det altid være.

Jeg har selv prøvet healing og var ganske tilfreds med virkningerne, men om
det var healingen eller mig selv, ved jeg ikke. I dag ville jeg dog bruge
andre metoder mod min depression, og helst ville jeg bruge mig selv - at
arbejde intensivt med alle de positive ting og redskaber der findes inde i
mig selv, mod depression.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 19-08-04 06:12

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> wrote in message

> Derudover ved man ikke hvad healeren evt. laver med "energierne" og måske
> ved de det heller ikke selv, men tror blot at de ved det. Nogle healere er
> gode, hvor andre er dårlige - sådan vil det altid være.

Er det ikke sådan inden for alle fag, at nogle er dårlige, og knapt ved
hvorfor de gør de ting som de nu gør, og andre er bare rigtig gode?

> [...]
> arbejde intensivt med alle de positive ting og redskaber der findes inde i

Healing - ER hjælp til selvhjælp. Healing kan tilføre den nødvendige energi,
så man FÅR overskuddet til at se på HVORFOR man er havnet i depressionen.

Kærlige hilsner
J¤mfruen) ~ Clairvoyant Healer

Fra : Christina

Dato : 19-08-04 20:08

J¤mfruen) wrote:

> Er det ikke sådan inden for alle fag, at nogle er dårlige, og knapt
> ved hvorfor de gør de ting som de nu gør, og andre er bare rigtig
> gode?

Netop...

> Healing - ER hjælp til selvhjælp. Healing kan tilføre den nødvendige
> energi, så man FÅR overskuddet til at se på HVORFOR man er havnet i
> [...]

Som sagt synes jeg også jeg havde god effekt af det....den ene gang svævede
jeg på en dejlig lyserød sky i en uges tid...

Fra : julle

Dato : 05-09-04 21:13

hejsa
jeg har selv prøvet healing og kan kun anbefale det, også til din søn... det
hjælper

Fra : Bhatu Peter

Dato : 10-10-04 09:10

julle wrote:

> "T.K" <t@fritid.tele.dk> skrev i en meddelelse

> hejsa
> jeg har selv prøvet healing og kan kun anbefale det, også til din
> søn... det hjælper

Det må fastslås, at healeren ikke selv gør noget. At det er en
placebo-effekt, hvilket betyder, at man selv er i stand til at hæve sig op
på en lyserød sky - når som helst man føler det nødvendigt. Man behøver ikke
en healer for at få 'healing' effekten.
Faktisk er det ofte nok, bare at dagdrømme sig væk til et sted med solskin
og glade mennesker. Man skal så også huske, at der ofte er en årsag til
depressionen, som ikke bliver behandlet via dagdrømmeri eller en healer. Det
er nøjagtigt ligesom at tage en lykkepille.
Det er mens humøret er i top, at man bør tage fat på hvad årsagen til
depressionen og behandle denne - ellers kommer den bare igen på et
tidspunkt.
Faktisk er det lidt trist, at folk(healere) tager penge for en
placebo-efffekt.

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : manfred aubert

Dato : 13-10-04 21:53

Bhatu Peter schrieb:

[ ... ]

> [...]
> på en lyserød sky - når som helst man føler det nødvendigt. Man behøver ikke

Kjære unge venn - det er tydelig at du aldri har hatt noe depresjon.
Ta deg en tur til et vilkjet som helst sykehus og se på de som er
innlagt pga. depresjoner. Og så må du fortelle dem at de bare må se
lysere på livet! Du vil få deg en kraftig overraskelse, tror jeg!

> [...]
> tidspunkt.
> Faktisk er det lidt trist, at folk(healere) tager penge for en

Det som er trist er at du skriver som om du forstår deg på dette, men
det gjør du ikke.
Hvis du da ihverfall hadde skrevet "etter min mening ... ", men slik er
det bare triste greier.

Unnskyld, men ... !

Forøvrig:

Navnet mitt er Manfred. Jeg er tyskfødt men har bodd i Norge i flere år,
noe som allerede igjen er >20 år siden. Nå tenkte jeg at jeg har lyst å
"prøve" igjen språket litt for ikke å glemme det helt.
Mens jeg bodde i Norge (Lillehammer) "drev jeg med forskjellige ting"
som gjorde det nødvendig med noen fagbøker - som ikke fantes på norsk.
Så vi måtte ta danske, og da forsto jeg at jeg kunne lese dansk språk
ganske bra. Så det er grunnen til at jeg skriver her i dag!

--
Gruß,
Manfred.

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-10-04 01:37

manfred aubert wrote happily:
> [...]
> innlagt pga. depresjoner. Og så må du fortelle dem at de bare må se
> lysere på livet! Du vil få deg en kraftig overraskelse, tror jeg!

Hmmm.... Dét var da ellers et par antagelser, som ville noget.
Måske er der tale om en sprogkløft. Med 'healer' tales der om trolddom og
brug af (ikke eksisterende) overnaturlige kræfter.
Jeg afviser slet ikke at 'healere' i form af psykologer og psykiatere,
virkelig gør et godt stykke arbejde. Men i DK associerer man oftest ikke en
healer med at være en psykolog eller psykiater. Associationen går på en
person, som brænder ånde-røgelse af og siger "jeg påkalder jordens hjertelys
og ufo'ernes kraft i forening til at jage den onde depressionsdjævel ud af
denne persons krop", etc.

> Det som er trist er at du skriver som om du forstår deg på dette, men
> det gjør du ikke.
> Hvis du da ihverfall hadde skrevet "etter min mening ... ", men slik
> er det bare triste greier.

Vi kan vel ihvertfald blive enige om at depression har grader. Jeg
mistænker, at du tænker på de helt tunge tilfælde, hvor jeg tænker på den
mere alment udbredte kategori. Alt efter graden af depression, tages der
forskellige behandlingsmetoder i brug.
Stadig, mener jeg, at prøve at behandle en depression ved hjælp af afart af
excorcisme er for langt ude.

> Unnskyld, men ... !

Ingen grund til at undskylde Dette er måden hvorved vi lærer hinanden at
kende. Det er kun positivt.

> [...]
> Så vi måtte ta danske, og da forsto jeg at jeg kunne lese dansk språk
> ganske bra. Så det er grunnen til at jeg skriver her i dag!

Velkommen Manfred! Jeg ønsker dig et behageligt ophold her på det danske
usenet og held med det danske

Fra : manfred aubert

Dato : 14-10-04 07:13

God morgen, Bhatu Peter, og takk for svaret ditt.

Det gleder meg å se at jeg virkelig ikke har større problemer med
språket, men det er et utrykk jeg ikke forstår: "... og held med det
danske".

Hva vil det si?

Ellers har jeg for vane å slette de bidrag som ikke er i bruk lenger.
Jeg synes det blir litt mer oversiktlig der.

Bhatu Peter schrieb:

[ ... ]

> [...]
> virkelig gør et godt stykke arbejde. Men i DK associerer man oftest ikke en
> healer med at være en psykolog eller psykiater.

Ok., denne kominasjonen er kanskje nok så uvanlig i Tyskland også. Jeg
vet ikke. Men jeg er psykolog. Og jeg driver med healing. Det var
allerede i begynnelsen av 70-tallet da jeg flyttet til Norge. Parallel
til en 5-årig utdannelse i ting som hypnose osv. ble jeg ganske
nysgjerrig på akupunktur, særlig på punktene som kunne påvirkes uten
nål, altså elektrisk eller per massasje. Det tok ikke lang tid, da
opplevde vi at jeg fikk såkalte "varme hender". Kjælenavnet "tyske
mirakelmannen" ble dyrket. Og jeg tror nok ikke, at dette med "varme
hender" er noe som jeg kunne fremkalle. Jeg betegner det som en gave.
Men så kombinerer jeg håndspåleggelsen med de andre ting jeg gjør. Uten
slik `Exorsism` som du beskriver.
Jeg er imidlertid absolutt overbevist om at det finnes ting mellom
himmel og jord som vi ikke har noe bevis for enda.

> [...]
> og ufo'ernes kraft i forening til at jage den onde depressionsdjævel ud af

Mange takk! Fikk meg en god latter.

> [...]

> forskellige behandlingsmetoder i brug.
> Stadig, mener jeg, at prøve at behandle en depression ved hjælp af afart af

Riktig. Men ser til England. Der jobber healere med håndspåleggelse på
sykehusene - i tillegg til legenes jobb! I Basel er det en prest som har
organisert healings-gudstjenester. Og han er virkelig seriøst. Ingen av
de idioter som driver med hjernevask "i faderen, sønnens og den hellige
ånds navn".

Jeg tror (vet) at det finnes noe som vi gjerne kan kalle Gud.
Og hvis det finnes, må det være mye her vi ikke kann se og forstå.
Også dette med healing. Jeg opplever det stadig vekk at folk føler seg
bedre. Men ikke missforstå meg nå. Jeg er ingen "Wunderheiler". Bare
noen som får lov å lette litt på sorgene, på problemene. Men det kan jo
være ganske fint det også.

Og for sikkerhetens skyld la meg si: Jeg er ikke medlem av noen slags
kirke eller menighet. De snakker ikke språket mit, pleier jeg å si.
Dette med alle regler og lover som ble satt opp i løpet av tiden - etter
min mening er det mennskelige konstrukter og kann ikke virkelig være
guds vilje. Jeg tror på han, men heller på en måte som jeg vil betegne
som "back to the roots", altså mer "på direkten", om du forstår hva jeg
mener.

> Ingen grund til at undskylde Dette er måden hvorved vi lærer hinanden at
> kende. Det er kun positivt.

Fint at du ser det slik, for: Du har jo rett!

> Velkommen Manfred! Jeg ønsker dig et behageligt ophold her på det danske
> usenet og held med det danske

Selv om jeg ikke forsto hele settningen, sier jeg takk for velkommsten!
Du får ha en fin dag.

--
Gruß,
Manfred.

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-10-04 10:32

manfred aubert wrote:
> [...]
>
> Det gleder meg å se at jeg virkelig ikke har større problemer med
> språket, men det er et utrykk jeg ikke forstår: "... og held med det

"Held og lykke med læsning af det danske sprog."

> [...]
> Jeg er imidlertid absolutt overbevist om at det finnes ting mellom
> himmel og jord som vi ikke har noe bevis for enda.

Jeg er buddhist med tilknytning til theravada-skolen. Vi har rigeligt
success med at helbrede folks sind /uden/ brug af overnaturlige elementer.
Hvis vi kan gøre det samme som en healer, uden brug af overnaturlige
kræfter, kan man stille spørgsmålstegn ved hvor relevant healing egentligt
er i behandlings sammenhæng.

Det er ingen tvivl om at der findes mere mellem himmel og jord end hvad vi
kan måle os til. Problemet er, at vi ikke ved ret meget om de ting. Forestil
dig en primitiv stamme, som aldrig har været i kontakt med verden udenfor.
En dag finder de en håndgranat (healing). De tillægger håndgranaten
forskellige egenskaber, indtil der er én som kommer til at hive splitten ud
på håndgranaten.
En person køber en uddannelse som psykiater på internettet. Personen er
menneskekender, men har ingen forstand på medicin. Alligevel udskriver han
medicin til folk, uden at vide hvad konsekvenserne for patienterne bliver.
Førend at vi har meget mere check på hvad effekterne og bivirkningerne er
ved healing, bør vi ikke kaste os ud i det. Vi ved reelt ikke hvad det er,
som vi roder med. Vi har nogle observationer, men ingen dybdegående kendskab
til hvad effekten er f.eks på celleniveau.

Det er fint nok, at man eksperimenterer, men der bør dog ligge en
fyldestgørende form for dokumentation for behandlingen, før den tages i
brug.
Jeg har hørt folk give udtryk for at LSD har en 'healende' virkning på
sindet.
"Varme hænder" kan alle få og er slet ikke noget ukendt eller særpræget
fænomen. At healerne lige har taget denne del til sig som en måde at
genkende 'evner' beror helt på en tilfældighed.
Det er muligt, at der er noget om 'healingssnakken', men indtil man ved
MEGET mere om det, bør det ikke tages i brug.

> [...]
> har organisert healings-gudstjenester. Og han er virkelig seriøst.
> Ingen av de idioter som driver med hjernevask "i faderen, sønnens og

Stadig vil jeg mener at i 99% at de tilfælde som får det bedre, er der tale
om placebo.

> [...]
> være guds vilje. Jeg tror på han, men heller på en måte som jeg vil
> betegne som "back to the roots", altså mer "på direkten", om du

Jeg ser healing-kulturen, som masse mennesker, der ikke har fundet ud af,
hvordan de skal forholde sig til smerte og lidelse. Derfor tilslutter de sig
det næstbedste, der er tilgængeligt. Muligvis for i virkeligheden at 'heale'
sig selv. Jeg vil sige det på denne måde; Den dag hvor jeg ved røntgen kan
se processen hvor en healer sammenføjer f.eks. et brækket skinneben, vil jeg
give mig.

Hav en forsat god dag

Fra : manfred aubert

Dato : 14-10-04 14:54

Hei igjen!

Bhatu Peter schrieb:

[ ... ]

> "Held og lykke med læsning af det danske sprog."

Vel - takk skal du ha!
Det er jo fremmedspråk til meg allikevel.

[ ... ]

> [...]
> Hvis vi kan gøre det samme som en healer, uden brug af overnaturlige
> kræfter, kan man stille spørgsmålstegn ved hvor relevant healing egentligt

Vet du, det gjør meg litt sørgmodig å se at vi så gjerne vil ha et
"enten / eller". Enten er man christ eller buddhist. Enten finnes det
noe som kan kalles for gud eller så er vi å sammenligne med dråper i havet.

Hvorfor ikke tillate mer enn bare det jeg tror på eller er overbevist
om? De som virkelig driver med det som kalles for Geistheilung i
Tyskland (det blir vel "åndelig helbredelse") har f.eks. visst lenge at
det finnes minst to slags healing: Det som ble kalt for "animalisk
magnetisme", altså den styrken, menneske kan "produsere" ut av seg selv
og som også kan helbrede - og den energien som bruker menneskene som en
slags kanal og er av mere åndelig årsak.

Jeg tror det er samme forskjellen som mellom magi og mystikk. Og det er
ingen som alvorlig tviler på at det finnes en slik forskjell.

> [...]
> En dag finder de en håndgranat (healing). De tillægger håndgranaten
> forskellige egenskaber, indtil der er én som kommer til at hive splitten ud

Vel, det er en ganske modig sammenligning.

> En person køber en uddannelse som psykiater på internettet.

Er dette mulig i DK?
I Tyskland ville du havne i fengsel ganske raskt.

> [...]
> Det er muligt, at der er noget om 'healingssnakken', men indtil man ved
> MEGET mere om det, bør det ikke tages i brug.

Dette høres ganske teoretisk ut, synes jeg. Som sagt, i England har det
vært lenge i bruk med et sammenarbeid mellom legene og seriøse healere.
I Tyskland kom det en lov at healeren ikke behøver å være
"Heilpraktiker" (naturlege) lenger, noe som krever offentlig eksamen.
Så uansett hva du tenker og tror - verden ute bare fortsetter å gå.

[ ... ]

> Stadig vil jeg mener at i 99% at de tilfælde som får det bedre, er der tale
> om placebo.

Det er det ingen tvil om. Skjønnt jeg vil ikke kalle det placebo. Legene
er også enig i at i omtrent 80% av alle symptomer er minst psykisk
med-betinget. Det betyr at jeg ikke kan helbrede det med bare piller men
må gripe til mer psykologiske ting. Ut av et mere naturvitenskapelig syn
KAN dette kalles for placebo.

[ ... ]

> [...]
> det næstbedste, der er tilgængeligt. Muligvis for i virkeligheden at 'heale'

Det første er jeg ikke enig i, men det andre har du rett i. All hjelp
som kommer utenfra, kan bare være hjelp til å hjelpe seg selv - i grunnen.

> Jeg vil sige det på denne måde; Den dag hvor jeg ved røntgen kan
> se processen hvor en healer sammenføjer f.eks. et brækket skinneben, vil jeg
> give mig.

Noe lignende har jeg hørt før, men da var det en som sa at den dagen gud
lot det regne 20-Dollar-seddler ville han tro på han. Da tror jeg at man
vil at gud beviser seg selv på en veldig menneskelig måte, men om DET er
så riktig?

> Hav en forsat god dag

I like måte!

--
Gruß,
Manfred.

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-10-04 16:53

manfred aubert wrote:
> [...]
> "enten / eller". Enten er man christ eller buddhist. Enten finnes det
> noe som kan kalles for gud eller så er vi å sammenligne med dråper i

God pointe. Samme spørgsmål kan vi stille omkring Gud. Har vi virkeligt brug
for en Gud? Ville det ikke være sundere for det enkelte menneske at forholde
til det verdensbillede, som man kan se, med egne øjne, fremfor at klamre sig
til illusioner og tro, at dét er virkeligheden?

> Hvorfor ikke tillate mer enn bare det jeg tror på eller er overbevist
> om?

Det gør mennesket også i form af kreativitet. Videnskaben virker ganske
aktiv og opdager nye ting hver dag. Hvad angår spiritualitet, kan man være
åben for dets eksistens, uden at skulle spilde tiden på at dyrke det, indtil
at det bliver bevist. Hvem har lyst til at være den første til at bevise
rigtigheden af det overnaturlige element i menneskers hverdag, på anden måde
en den filosofiske?

> [...]
>
> Jeg tror det er samme forskjellen som mellom magi og mystikk. Og det
> er ingen som alvorlig tviler på at det finnes en slik forskjell.

Det lader til at der er en forskel. Ihvertfald er der en forskel i at det
ene er bedre formuleret end det andet og derfor virker mere troværdigt.

> Vel, det er en ganske modig sammenligning.

> Er dette mulig i DK?
> I Tyskland ville du havne i fengsel ganske raskt.

Det er også muligt i tyskland. Og I DK er det ligeså ulovligt...

> [...]
> "Heilpraktiker" (naturlege) lenger, noe som krever offentlig eksamen.
> Så uansett hva du tenker og tror - verden ute bare fortsetter å gå.

Det siger sig selv, at lægerne bliver nødt til at samarbejde med en healer,
hvis patienten dels har en psykosomatisk lidelse og endvidere er tilhænger
af alternativ filosofi.

> Det første er jeg ikke enig i, men det andre har du rett i. All hjelp
> som kommer utenfra, kan bare være hjelp til å hjelpe seg selv - i
> grunnen.

Hvis jeg får tuberkolose, har jeg tre behandlingsmuligheder. 1) en læge, 2)
en healer, 3) Selvmord. Måden jeg hjælper mig selv er ved at bevare
fornuften og ikke lade mig rive med af falske lovninger om behandlinger, som
ikke vil fjerne tuberkolosen. Fornuften får mig til at vælge lægen.
Hvis man ikke har et nogenlunde sundt forhold til smerte og lidelse, kan
dette give stress og angst. Disse to elementer i sig selv er med til at
forværre enhver sygdom.

> [...]
> gud lot det regne 20-Dollar-seddler ville han tro på han. Da tror jeg
> at man vil at gud beviser seg selv på en veldig menneskelig måte, men

He he.. Jeg syntes min metode er lidt mere nede på jorden..

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-10-04 17:02

Bhatu Peter wrote:

> [...]
> til at forværre enhver sygdom.

> He he.. Jeg syntes min metode er lidt mere nede på jorden..

FUT [Tråden er flyttet fra dk.helbred.sorg+krise til dk.livssyn.newage]

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-10-04 19:25

Bhatu Peter wrote:

> [...]
> til at forværre enhver sygdom.

> He he.. Jeg syntes min metode er lidt mere nede på jorden..

FUT: dk.livssyn.newage

Fra : manfred aubert

Dato : 15-10-04 05:38

God morgen, Bhatu Peter, så kom jeg fram jeg også!

Til å begynne med skal jeg presentere meg for med-leserne:

[...]
ganske bra. Så det er grunnen til at jeg har begynnt å se meg om også i
dansk usenet (i tillegg til det norske).

Ok, og mailen "vår svarer jeg på siden.
Først skal jeg jobbe litt!

Ha det bra så lenge.

--
Gruß,
Manfred.

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-10-04 10:41

Som et tillæg, vil jeg lige gøre dig opmærksom på en gruppe, hvor de med
stor glæde og uden kritisk sind, vil tage imod dig med åbne arme. Gruppen
hedder dk.livssyn.newage
I den gruppe suser der en mængde forvirrede mennesker rundt, som i den grad,
kunne have brug for den psykologiske del af dig
Hvis du præsenterer dig derinde, vil du med garanti hurtigt få status, og op
til flere klienter.

Fra : manfred aubert

Dato : 14-10-04 14:59

Bhatu Peter schrieb:

> [...]
> kunne have brug for den psykologiske del af dig
> Hvis du præsenterer dig derinde, vil du med garanti hurtigt få status, og op

Jeg vet ikke riktig om jeg skal ta dette alvorlig eller om jeg skal
glise av det. Jeg er ingen "Guru" og vil heller ikke ha noen status.
Og dette med flere klienter - det var da faktisk ikke meg som sa noe om
psykologien. Man kunne kanskje jette seg fram til det, men jeg drev nå
ikke akkurat med noe reklame. Og selv om - jeg tror neppe det er noen
som reiser så langt for å komme til meg.

Som sagt, jeg vet ikke riktig hvorsan jeg skal forstå dette.

--
Gruß,
Manfred.

Fra : Bhatu Peter

Dato : 14-10-04 16:59

manfred aubert wrote:

> [...]
> er noen som reiser så langt for å komme til meg.
>
> Som sagt, jeg vet ikke riktig hvorsan jeg skal forstå dette.

Så vil jeg undskylde et forsøg på humor.
Pointen er at vi bør fortsætte vores snak i dk.livvsyn.newage. Der er regler
for hvordan de forskellige grupper bruges og hvad der skal snakkes om i de
forskellige grupper. Jeg er selv tilmeldt dk.livssyn.newage og bruger den
med stor glæde. Søde mennesker derinde, selvom jeg ikke er enig med mange af
dem. Du vil være et stort aktiv derinde, med din rolige facon, dit
overblik og din jordnære holdning til healing.

Jeg har sat en FUT (Follow Up To) på den anden tråd til dk.livssyn.newage.

Fra : manfred aubert

Dato : 14-10-04 18:22

Bhatu Peter schrieb:

[ ... ]

> Jeg har sat en FUT (Follow Up To) på den anden tråd til
dk.livssyn.newage.

Ok., da skal jeg abonnere den gruppen jeg også!
Vi sees / leses !
Og så sier jeg unnskyld til alle som syntes at der var feil plass her!

--
Gruß,
Manfred.