Betydeligt forbrug
Fra : Jan Christensen

Dato : 07-07-04 11:04

Hej

Jeg har lige læst en kammerats journal igennem efter han er blevet
udskrevet. Der er måske et problem udover det han var indlagt for.

I journalen undrer jeg mig over at en læge skriver under punktet
alkohol "intet overforbrug" en anden skriver senere "betydeligt
forbrug"

Så er jeg forvirret!!!!

Mener den ene læge at han har et problem mens den anden ikke gør?

Jeg vil jo gerne hjælpe ham hvis der er et problem udover sygdommen,
men jeg vil nødig gribe ind hvis jeg mistolker bemærkningen.

Er der nogen som ved hvordan sådan en kommentar i en journal skal
tolkes?

Jan

Fra : karsten jørgensen

Dato : 08-07-04 11:58

Hej,
jeg tror at lægerne har vurderet forskelligt.Det er ofte vanskeligt at
fastslå hvor stort et alkoholforbrug er. Især i starten af en indlæggelse.
Det kan være din kammarat har meldt andeledes ud senere i forløbet.

Ganske ofte ser man sytten forskellig vurderinger af netop alkoholforbruget.
Han ved vel du har hans journal og kan så spørge ham hvorfor den ene læge
skriver betydeligt overforbrug?

mvh
Karsten