Vis-nummer på analoge telefoner via NT-bok~
Fra : Erik

Dato : 06-07-04 22:55

Hej

Jeg har en "gammel" NT-boks uden indbygget ab-adapter. I dens ene stik har
jeg tilsluttet en ISDN-telefon, og i det andet stik har jeg tilsluttet et
ab-adapter. Denne ab kan desværre ikke håndtere vis-nummer på de analogt
tilsluttede (DECT) håndsæt, og det har længe ærgret mig at jeg kun kan se
visnummer på ISDN-telefonen.

Findes der en smart og billig løsning på dette problem?

En løsning kunne være at ombytte NT'en til en NTab. Men vil TDC mon uden
videre (dvs. gratis og uden for meget bøvl) ombytte min gamle NT til en ny
NTab? Eller kan der anvises en smart måde at overtale dem på? Jeg har ikke
lyst til ligefrem at smadre den gamle for at få den byttet til en ny, men
mindre kunne måske også gøre det.

Mvh
Erik

Fra : 0cr

Dato : 07-07-04 00:09

"Erik" <erik2bak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyst til ligefrem at smadre den gamle for at få den byttet til en ny, men

Gå ned til telebutiken og sig den virker underlig, efter sidste tordenvejr,
så byttes den uden videre. Jeg nåede ikke at fortælle, at min havde problem,
før jeg fik den med a/b.

0cr

Fra : Erik

Dato : 07-07-04 09:25

> [...]
tordenvejr,
> så byttes den uden videre. Jeg nåede ikke at fortælle, at min havde

Hmm... det lyder da som en farbar vej. Og for øvrigt har DMI jo lovet
tordenvejr om et par dage...

Mvh
Erik

Fra : Jochke

Dato : 07-07-04 13:50

Erik skrev følgende:

> Hmm... det lyder da som en farbar vej. Og for øvrigt har DMI jo lovet
> tordenvejr om et par dage...

Jep bare smut derned og sig det. Evt. supler med at du har snakket med
support, der anbefaler den ombyttet. Så garantere jeg dig at den bliver
byttet.

--
/Jochke
Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.

Fra : Thomas Petersen

Dato : 07-07-04 16:07

On Wed, 7 Jul 2004 14:49:58 +0200, "Jochke" <jochke11@jochke.dk>
wrote:

>Jep bare smut derned og sig det. Evt. supler med at du har snakket med
>support, der anbefaler den ombyttet. Så garantere jeg dig at den bliver
>byttet.

hov hov hvad er nu det for noget at sige?
Du kan da ikke bare lyve over for dem ! ;)

ej bare for sjov - sidder selv i ISDN supporten og ved at de gamle AB
(Teles) adaptere ikke virker med vis nummer. Så boksen skal bare
byttes over.
Der skulle ikke være nogle problemer med at få den byttet.

/Thomas

Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC A/S

Fra : Torbenth

Dato : 07-07-04 20:36

"Thomas Petersen" <dette@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> ej bare for sjov - sidder selv i ISDN supporten og ved at de gamle AB
> (Teles) adaptere ikke virker med vis nummer. Så boksen skal bare
> byttes over.

Hej.

ISDN med gammel NT-boks og Eicon Diva + abonnement på vis nr = virker
fortræffeligt. Både i campingvognen og på hjemadressen.

Mvh.
Torben

Fra : Thomas Petersen

Dato : 07-07-04 20:53

On Wed, 7 Jul 2004 21:35:52 +0200, "Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote:

> [...]
>
>ISDN med gammel NT-boks og Eicon Diva + abonnement på vis nr = virker
>fortræffeligt. Både i campingvognen og på hjemadressen.

Hejsa

Jeps Diva TA virker næsten altid - driller den skal den bare have en
ny firmware så kører det igen. Men har man bare en gammel Teles ab
adapter så har man problemerne, de er dog utrolig sjældne og tror kun
jeg har stødt på en 2 stykker.

Fra : Erik

Dato : 07-07-04 21:04

> [...]
> byttes over.
> Der skulle ikke være nogle problemer med at få den byttet.

Njah, nu har jeg faktisk ikke en TDC ab-adapter, men noget jeg selv har
anskaffet i tidernes morgen (faktisk en D-Link ISDN-router). Den
understøtter ikke vis-nummer, og kan heller ikke overtales til det med ny
firmware eller andre tryllekunster.

Mvh
Erik

Fra : frank damgaard

Dato : 08-07-04 11:03

Erik wrote:

> [...]
> anskaffet i tidernes morgen (faktisk en D-Link ISDN-router). Den
> understøtter ikke vis-nummer, og kan heller ikke overtales til det med ny

Du kunne jo se i den blå avis eller andet brugtmarked efter
en brugt ISDN adapter, f.eks. eicon diva, omninet (LCD) plus, eller
andre som sender nummervisning.
OBS: alle ældre Omninet, og nogle Omninet Plus modeller har ikke
nummervisnining der virker i DK (på analog udgangene).

--
Frank Damgaard |

Fra : Jochke

Dato : 08-07-04 06:35

Thomas Petersen skrev følgende:

> [...]
> byttes over.
> Der skulle ikke være nogle problemer med at få den byttet.

Nope. Jeg arbejder nemlig selv i en TDC Butik, så ved der ikke bliver gået
så meget op i om den skal udskiftes eller ej. Det samme gælder
bredbåndsudstyr.

> Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC A/S

Ditto. :D

Fra : Erik

Dato : 08-07-04 10:09

> ej bare for sjov - sidder selv i ISDN supporten og ved at de gamle AB
> (Teles) adaptere ikke virker med vis nummer. Så boksen skal bare
> byttes over.

Nu er jeg bare nysgerrig: Når du skriver "Teles", mener du så "Tele Danmark"
før foretagendet kom til at hedde "TDC"?

Mvh
Erik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-07-04 18:46

Erik wrote:

> Nu er jeg bare nysgerrig: Når du skriver "Teles", mener du så "Tele
> Danmark" før foretagendet kom til at hedde "TDC"?

Nej.

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Petersen

Dato : 08-07-04 20:15

On Thu, 8 Jul 2004 11:08:44 +0200, "Erik" <erik2bak@hotmail.com>
wrote:

>Nu er jeg bare nysgerrig: Når du skriver "Teles", mener du så "Tele Danmark"
>før foretagendet kom til at hedde "TDC"?
>
>Mvh
>Erik

Det der menes med Teles er at det var en standalone AB adapter der
blev solgt i TDC butikkerne for en del år siden. Disse understøtter
nemlig ikke vis nummer.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-07-04 22:17

Thomas Petersen wrote:

> blev solgt i TDC butikkerne for en del år siden. Disse understøtter
> nemlig ikke vis nummer.

Understøtter de ikke "Vis Nummer" eller understøtter de ikke "Dansk Vis
Nummer" (nummeret udsendes før første ringesignal)?

Jesper G. Poulsen