Hvem rang prioterer sportsgrene ?
Fra : Allan Knaap

Dato : 04-07-04 13:03

Da TV2 overtog rettighederne til at sende Formel 1, var meldingen at man på
TV Zulu ville vise alle de oversøiske løb og TV2 så ville vise de
europæiske.
I dag (om ca. 5 min.) starter det franske F1, men til min store overraskelse
skal man have Zulu for at se dette løb. Istedet sender TV2 Wimbledon
finalen.

Det får mig til at fundere over hvem og efter hvilke retningslinier der
bliver foretaget en rang-ordning sportsgrenene i mellem.

Tager man denne dag som eksempel er Wimbledon åbenbart mere betydningsfuld
end F1. Havde Danmark nu kvalificeret sig til finalen i Fodbold (EM) ville
denne begivenhed så slå Wimbledon ? (hypotese, da jeg ved at EM finalen
spilles i aften).

Allan