(Golf) Er handikapsystemer retfærdigt ?
Fra : Jakob M

Dato : 03-07-04 14:32

Jeg har været med i et par matcher der blevet vundet med 50+ stableford
point. Uanset hvor god en dag man har, er det oplagt at man tænker
"handikapsvindler", men det er jo meget svært at bevise at folk fifler.
Burde man ikke give klubben lov til at "tvangsnedrykke" folk der ikke selv
vil ?.
Hvordan kommer man ellers fiflerierne til livs ?
Er det de store præmier der lægger op til svindel ?.

Mvh
Jakob

Fra : The Grif

Dato : 06-07-04 10:00

> [...]
> folk der ikke selv vil ?.
> Hvordan kommer man ellers fiflerierne til livs ?
> Er det de store præmier der lægger op til svindel ?.

Hej jeg har selv været ude for problemet, men min erfaring
er at de folk som gentagende gange laver disse numre som regel
bliver frosset ud af klubben ( heldigvis ).
Der er også folk som kan gå runder hvor de laver 45-50+
stableford point. Det er som regel nogle som er på vej ned
i handicap og de bliver reguleret efter matchen.
Der hvor problemet ligger er tror jeg at de rigtige "handicapryttere"
tager rundt til åbne matcher og "glemmer" at aflevere scorecard når de
kommer hjem.
Jeg har hørt at man vil gøre noget ved problemet efter vi har fået de nye
DGU kort i år.
Håber det lykkedes, så dem der spiller stabilt til deres hcp får chancen
for at vinde en gang imellem.

--
Mvh.....
<<< Lasse The Grif >>>

Fra : Jakob M

Dato : 06-07-04 12:50

> [...]
> stableford point. Det er som regel nogle som er på vej ned
> i handicap og de bliver reguleret efter matchen.

Der skal selvfølgelig også være plads til at forbedre sig.

> Der hvor problemet ligger er tror jeg at de rigtige "handicapryttere"
> tager rundt til åbne matcher og "glemmer" at aflevere scorecard når
> de kommer hjem.

Her sender de fleste klubber heldigvis selv scorekortet videre til
hjemmeklubben.

> Jeg har hørt at man vil gøre noget ved problemet efter vi har fået de
> nye DGU kort i år.

Jeg har ikke fået mit endnu. Bliver handicappet så registreret centralt hos
DGU ?.

> Håber det lykkedes, så dem der spiller stabilt til deres hcp får
> chancen for at vinde en gang imellem.

Enig, men sålænge præmierne er så store vil der altid være nogle enkelte der
er fristet til snyd.

Mvh
Jakob

Fra : The Grif

Dato : 06-07-04 14:02

> Jeg har ikke fået mit endnu. Bliver handicappet så registreret
> centralt hos DGU ?.

Det tror jeg, der er ihvertfald pinkode og magnetstrimmel.
Jeg ved så ikke hvornår det hele bliver sat igang