Hurtigste måde at slette gamle hash refere~
Fra : Michael

Dato : 26-06-04 12:16

Jeg samler nogle data i (hedder det ikke hash referencer:
$HA{$id}{data}='abc' ??)

Når en bestemt betingelse er opfyldt slettes disse igen. Men det er ikke
altid at denne betingelse bliver opfyldt. Derfor har jeg behov for at slette
ubrugte henvisninger efter f.eks. 24 timer.

Jeg havde forstillet mig noget i retning af at oprette en

$HA{$id}{tid}

og så engang i døgnet lave en

foreach $tmp (%HA) {
... slet hvis tid > 24 timer
}

Eller noget i den retning..

Hvilken metode er den absolut hurtigste til tid? Er det epoc time eller
lignende?, og hvordan ser jeg om tid > 24 timer.

Er måden med foreach helt hen i vejret? ... :)

Nogen der kan guide mig lidt videre?

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 26-06-04 12:25

"Michael" <maskinen2000@hotmail.com> writes:
> Hvilken metode er den absolut hurtigste til tid? Er det epoc time eller
> lignende?, og hvordan ser jeg om tid > 24 timer.

time() returnerer epoch. 24 timer = 24 * 60 * 60;

Så:

my $now = time;
foreach my $key (keys %HA) {
delete $HA{$key} if $HA{$key}->{tid} < $now - 24 * 60 * 60;
}

> Er måden med foreach helt hen i vejret? ... :)

Det kommer da lidt an på hvor mange indgange der er. Umiddelbart
tyder det ikke på den er stor nok til at du skal bruge en mere
kompliceret metode end ovenstående.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl
http://consult-perl.dk

Fra : Michael

Dato : 26-06-04 12:47

"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> my $now = time;
> foreach my $key (keys %HA) {
> delete $HA{$key} if $HA{$key}->{tid} < $now - 24 * 60 * 60;

Meget præcist.. Jeg takker mange gange...