Dreng på 15 på stoffer - synes det er helt~
Fra : Familien

Dato : 26-06-04 09:38

Hej

Vi har desværre konstateret, at vores søn på 15 år i begyndt på stoffer.

Vi har itidligere haft kraftig mistanke, men ikke kunnet tage hånd om det
fordi han hårnakket benægtede, og vores begrundede mistanke var ikke så
håndfast, at den kunne bruges som konkret bevisførelse.

Nu har vi fået nogle konkrete beviser for at han har et Hash-misbrug, og i
øvrigt bruger Speed og Coke. Problemet er iøvrigt eskaleret med
kriminalitet, og sidst med at han er stukket hjemmefra for at slippe for
problemer med forældre der står i vejen for hans livsførelse.

Vores problem med ham er nemlig manglende erkendelse af problemet. Han har
af en eller andet grund til holdning, at stoffer er helt fint og ganske
ufarligt. Og at leve et liv som 'Outlaw' er bare helt sejt.

Hvordan fanden får man sådan en knægt til at erkende, at han har et problem?
Får ham til at indse, at hans livsførelse er helt gal, og at han jo er i
færd med at ødelægge sit eget liv? Guderne skal vide, at den indstilling
ihvertilfælde ikke kommer herhjemme fra.

Vi kan sikkert sagtens tvinge ham hjem (politiet kommer om ikke andet
sikkert med ham en af fdagene), og vi kan måske tivinge ham i behandling.
Men vi kan ikke få succes før han selv erkender, at hans livsindstilling er
helt forkert, og kun bringer ulykke for ham selv (og en masse andre).

Har går i en gruppe hvor der dersværre hersker denne "Fuck jer" indstilling
til skole, forældre, politi - ja til resten af samfundet.

vh frustrerede og bange Familien

Fra : Ulvir

Dato : 26-06-04 11:14

Familien wrote:

> Har går i en gruppe hvor der dersværre hersker denne "Fuck jer"
> indstilling til skole, forældre, politi - ja til resten af samfundet.

En svær en.. Det er lige før at det burde være sådan at skole, forældre,
politiet, ja, hele samfundet, sa' 'fuck dig' til ham! Men han skal
selvfølgelig settes på rette spor igen. Det indebærer nok en massiv
kollektiv indsats fra netop forældre, skole, de offentlige myndigheder.
Samfundet som sådan. Hvordan, ved jeg ikke, men held og lykke!

Venlig hilsen- Ulvir.
--
Women's intuition is the result of millions of years of not thinking.

Fra : Familien

Dato : 26-06-04 16:35

Tak for svaret.

Tjaaaee, du har jo ret, og det er faktisk efterhånden derhen vi alle er
kommet, hvor vi også siger 'fuck dig' til ham. Både os forældre, lærere og ,
myndigheder.

Vi har været allerede været igennem en laaaang og ihærdig indsats. Men
problemet er jo, at han synes vi alle er dybt ånsvage og kun han og hans
kammerater har ret.
Han har et eller andet forkert billede af hvad der er rigtigt og forkert.
Han synes Hash, speed og Coke er helt rigtigt,... og kriminalitet er
berettiget for at opnå det.
Han går sammen med en gruppe af knægte der bekræfter hinanden i, at de lever
livet rigtigt, og at alle andre skole, politi, myndigheder, forældre er
skudt oven i hovedet når de prøver at få dem på ret køl.
Vores søn er nu stukket hjemmefra for anden gang fordi han gider ikke høre
på vores regler, krav og formaninger omkring hans livsførelse - vi ved jo
ingenting.
Smed nøgler og mobil i hovedet på os og skred. Og vi har allerede hørt fra
politiet første gang pga tyveri.

Vi kan selvfølgelig igen "fange ham" og få ham hjem,... gøre samme proces
igennem med timelange indtrægende forklaringer om hans skråplan, og at det i
virkeligheden mest er ham selv han ødelægger.

Men det er jo prøvet mange gange i løbet af de seneste par år, både af os,
politi, lærere, socialmyndigheder, - kun med et resultat, at han synes vi er
dummere og dummere at høre på. Han kender jo den "rigtige" sandhed om livet.

Så spørgsmålet er kun, hvordan f.... får vi ham til at erkende, at han er
ved at køre sit liv i sænk? (og iøvrigt er ved at trække sin familie med).

Familien

Fra : Ulvir

Dato : 26-06-04 18:49

Familien wrote:
> Tak for svaret.
>
> Tjaaaee, du har jo ret, og det er faktisk efterhånden derhen vi alle
> er kommet, hvor vi også siger 'fuck dig' til ham. Både os forældre,
> lærere og , myndigheder.

Da jeg var en ung, hysterisk, uregerelig knægt, (tilfældigvis også 15 år
gammel) prøvede min mor (far var ude og sejle) alt- uden held.
Jeg ville være sammen med mine kammerater, hvor jeg fandt det fælleskab jeg
ikke fandt der hjemme (enebarn). Min mor har siden fortalt at jeg brugte
hjemmet som 'en trædesten', noget jeg kun kunne bruge når jeg skulle have
rent tøj, osv.
Så blev hun rigtig pissesur på mig, efter en episode. Men gal blev hun.
Dagen husker jeg godt. Den dag kaldte jeg hende for 'en fucking bitch' for
sidste gang. Hun så mig dybt i øjnene- og smed mig ud. Jeg ku' bare pis
af. For altid. Hvis jeg kom i klammeri med politiet, evt. kom i ungdoms
fængsel, var det mit problem. Jeg fik ingen besøg eller hjælp fra den kant.
Hvis jeg kom til skade, var det mit problem.
Hvis jeg manglede penge eller sultede, var det mit problem. Jeg skulle bare
holde mig væk.
Hvis den dag kom hvor jeg kunne behandle min mor og medmennesker med den
respekt de fortjente- så kunne vi snakke om det. Og derefter skulle jeg
følge nogle regler. Betingelsesløst. Ellers var det ud igen.
Well, efter næsten 3 måneder på gaden, var jeg mør. Og medgørlig. Det
hjalp. Det er min historie, jeg ved ikke om sådan en 'teknik' er
anbefalesesværdig, enhver pædagog ville sige 'nej', men min kære mor ville
sige at det var den sidste udvej. Og den virkede.
Den gruppe jeg søgte fællesskab med kunne simpelthen ikke give mig den
tryghed, varme, tolerance og kærlighed som en familie kan. Sådan er det
bare.

Venlig hilsen- og held og lykke, uanset hvad i belutter jer til at gøre.
Ulvir.

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 22-08-04 18:05

Ja den er nemlig rigtig svær - jeg har også været det hele igennem med
ungdomsbander og druk ...jeg har dog aldrig haft et stofmisbrug ...
Min mor skældte og smældte ...og lige lidt hjalp det ...hvad der fik mig ud
af alt det der ved jeg egentlig ikke rigtigt ...måske var det arbejde
....måske en pige måske et milijøskift ...det skete nemligt altsammen på en
gang. Jeg står nu selv med problemerne omkring teenagebørn ...har 3 ... som
jeg kan se begår mange af de dumheder jeg også gjorde ....det eneste jeg tro
man kan gøre er at appelere til dem ...skæld ud og fuck dig virker IKKE ...
det er dog ikke det samme som at man skal lade sig træde på. Nogen gange når
mine knægte synes de er nogen fandes karle og kan klare det hele... ja så
prøver jeg at forklare dem at: " I er jo pisssetrætte af at mig og mor
bestemmer alting over jer. OK ...hvis i fortsætter af det spor i har gang i
....så er det ikke kun mor og mig der bestemmer over jer ...så gør
systemet/samfundet det rsten af jeres liv hvor i skal spørge fremmede
mennesker om lov til at slå en p..." Det plejer at pille dem lidt ned. Men
for at gøre en lang historie kort ...sig til jeres dreng ...vælger du det
liv kan vi ikke gøre noget ...du er for stor ...men du skal osse vide hvad
konsekvenserne bliver af dine handlinger ....og der kan vi ikke hjælpe dig
længere ...uanset hvor gerne vi ville. Ved ikke om det her gav mening ...men
det er ihvertfald de tanker jeg selv tumler med

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Elbarto

Dato : 16-08-04 14:39

Nu kan jeg forstå på det hele at politiet har aflevret ham en del gange
I har ikke prøvet at spørge dem om de ikke kunne lade ham svede i arresten
eller dententionen et døgn eller to

Jeg kender en nu 20 årig gut som fik den tur som 15 årig 3 døgn bag tremmer
i en arrest hvor han var hele møllen igennem det hjalp på ham

Erik Andersen

Fra : Pierre Jakobi

Dato : 15-09-04 05:07

Gør som Elbarto skriver - det er jer Familien der er synderen, fordi man kan
ikke sige sandheden til jer - når i ikke vil høre den. Vågn op og tag fat -
glem al`jeres blødsødenhed og lad ham mærke konsekvenserne.- bare afsted og
kør ham træt - lad ikke jeres ugidelighed og dovne slaphed få
overtaget - med tro på andre klarer jeres personlige problemer. Med et andet
ord - Fingeren ud af r... og lad ham svede og mærke livet udenfor byen evt.
i de Svenske storskove - og et par flade har altid hjulpet den rigtige vej.
Held og lykke og lad det ikke bare blive en tøse kællingesnak i bringer til
torvs. Ellers må han med her på skibet i 3 måneder og lære respekt for alt
levende incl. ham selv - men dette lille probem i har kræver ingen
videnskab.
Pierre Jakobi -
M/S Mester

Fra : Tyson

Dato : 29-04-06 03:45

Efterskole i den anden ende af landet... Og spørg til hvad de gør for at
holde de unge fra de skidt...

Prøv at fortælle ham at jeg nu er 39 Aar. og ikke har mere end en på 20 Aar.
Altså 19 Aar ud af vinduet,, Vil han virkelig gå og nasse, stjæle, lyve, og
hvad ellers følger det han er på vej ud i...
MEN TAG FAT NU...

Mvh.
Mogens