Mason, RRDtool, pipe & fork
Fra : Morten Guldager

Dato : 17-06-04 17:16

Hejsa,

Som subject måske antyder har jeg været vidt omkring....

Jeg vil gerne printe en RRD graf fra et Mason program.
- direkte, ikke noget med en tmp-fil.

Men det spiller ikke rigtigt. Problemet er, så vidt jeg
kan gennemskue at RRDs::graph insisterer på selv at sende
data ud på stdout. (hvis jeg specificerer - som output fil)

Jeg tror ikke RRDs kan lægge data i en perl scalar.

Jeg har forsøgt at åbne en pipe, kalde fork og lade barnet
binde STDOUT på skriveenden af min pipe for så at kalde
RRDs::graph.

Men det er som om mason, eller er det mon mod_perl, synes
fork er noget besværligt noget...

Selv en helt simpel fork() test, som ellers virker fint,
fejler fælt i Mason. (moderen dør...)

Nogen forslag eller uddybende spørgsmål?

/Morten

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 19-07-04 12:42

Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk> writes:

[...]
> Jeg har forsøgt at åbne en pipe, kalde fork og lade barnet
> binde STDOUT på skriveenden af min pipe for så at kalde
> RRDs::graph.

Proev at kalde $m->flush_buffers (eller noget i den stil) foer du
forker.

- ask

--
ask bjoern hansen, http://www.askbjoernhansen.com/ !try; do();