Connecte til MS SQL
Fra : Michael

Dato : 16-06-04 14:33

Er nød til at connecte til en MS-SQL.

Jeg har googlet rundt og så vidt jeg kan se er svaret DBD::Sybase svaret.
Omvendt så kræver det så vidt jeg kan se at ASE fra
http://www.sybase.com/linux som fylder 300MB+ og som kun kører på RH9 og
SuSE Entreprise 8, og det er ikke sådanne bokse jeg skulle bruge til dette
formål.

Spørgsmål: Er det virkeligt den rigtige vej jeg bevæger mig? Hvordan gør i?
Er der en nemmere metode?

Michael

Fra : Tore Aursand

Dato : 16-06-04 14:54

On Wed, 16 Jun 2004 15:32:59 +0200, Michael wrote:
> Er nød til at connecte til en MS-SQL. Jeg har googlet rundt og så vidt
> jeg kan se er svaret DBD::Sybase svaret.

Hva med DBD:BC?

--
Tore Aursand <tore@aursand.no>
"What we anticipate seldom occurs. What we least expected generally

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-06-04 16:01

"Michael" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> Er nød til at connecte til en MS-SQL.

Æv

> [...]
> formål.
>
> Spørgsmål: Er det virkeligt den rigtige vej jeg bevæger mig? Hvordan gør i?

Jeg har brugt DBD::Sybase, men jeg erindrer ikke noget om 300MB
download. Der var vist noget med FreeTLD(?) og lidt fedten frem og
tilbage, men da først det var på plads, så virkede det fint nok.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Michael

Dato : 16-06-04 17:01

"Thomas Bjorn Andersen" <tbaNOSPAM200402@gen-v.net> skrev i en meddelelse

> Æv

yeps :)

> Jeg har brugt DBD::Sybase, men jeg erindrer ikke noget om 300MB
> download. Der var vist noget med FreeTLD(?) og lidt fedten frem og
> tilbage, men da først det var på plads, så virkede det fint nok.

Ahh.. Det må være Freetds du mener.. der står også noget om Perl... Det har
jeg da prøvet engang for længe siden til PHP/MS SQL

Så vidt jeg husker skal der blot angives et par linier i freetds.conf

Så kom jeg tilbage på sporet igen, takker :)

Michael