Chok
Fra : Henrik

Dato : 05-06-04 23:05

Hej i gruppen

Så kom chokket jeg har fundet en knude i hvert af mine bryster, det er ikke
et chok der bare er kommet jeg vidste at det måske ville komme, men hvad er
det.

Er jeg ved at udvikle mælkekirtler, lymfeknuder eller er det kræft, jeg er
sendt til undersøgelse for det. Men det er først gået op for mig nu at det
kan være alvorligt endda meget er det kræft er det jo fifty fifty for at den
enten er god eller ond artet men uanset havd det er har jeg besluttet mig
for at jeg vil have knuderne fjernet også selv om de ikke er til skade for
kroppen, jeg tænker også det psysiske spil i det her.

Og så siger fysserne på mit arbejde at bare fordi at jeg har knuder i mine
bryster så har det ingen betydning, mon de har trukket der uddannelse i en
automat.

Tankerne flyver gennem mit hovede dagen lang, hvad mon det er (det er
underbevistheden, 6 sans).

VH
Henrik Larsen
Tag intet for givet, for det kan være alvorligt.

Fra : Ole Jansen

Dato : 11-06-04 17:18

Henrik wrote:
> [...]
> komme, men hvad er det.
>
> Er jeg ved at udvikle mælkekirtler, lymfeknuder eller er det kræft,

Såfremt der har været brystkræft i din familie, specielt hvis der har været
eller er det på den mandlige side, så er du i en høj risikogruppe for at
udvikle brystkræft.

> [...]
> det er har jeg besluttet mig for at jeg vil have knuderne fjernet
> også selv om de ikke er til skade for kroppen, jeg tænker også det

Det er meget få mænd som udvikler brystkræft - langt de fleste tilfælde er
arveligt. Få det nu undersøgt, og indtil da slå koldt vand i blodet.
Forhåbentligt er der blot tale om "fedtknuder" eller lignende.

> Og så siger fysserne på mit arbejde at bare fordi at jeg har knuder i
> mine bryster så har det ingen betydning, mon de har trukket der
> uddannelse i en automat.

Naturligvis skal du have det undersøgt ordentligt, og naturligvis har det
betydning - uanset resultatet.

> Tankerne flyver gennem mit hovede dagen lang, hvad mon det er (det er
> underbevistheden, 6 sans).

Få en undersøgelse så hurtig som muligt, så du ikke længere skal spekulerer.
Der er undersøgelsesgaranti i de fleste amter, så det kan ikke vare længe.

Hilsen Dorthe

Fra : Henrik

Dato : 11-06-04 23:35

> Få en undersøgelse så hurtig som muligt, så du ikke længere skal
spekulerer.
> Der er undersøgelsesgaranti i de fleste amter, så det kan ikke vare længe.
>
> Hilsen Dorthe

Jeg har klippet alt det væk som ikke skal bruges, jeg skal til ambulant
undersøgelse allerede den 18/6 og det er med mulig akut indlæggelse på OUH
(Odense Sygehus).

Det skal lige siges at jeg lider af det sjældende syndrom som hedder
Klinefelter Syndrom, når man har dette syndrom "kan" man uvikle bryster
klinefelter foreningen i Danmark (som foreningen hedder) benægter dette da
det endnu ikke er forekommet i DK, jeg er det første kendte tilfælde, jeg
har deltaget i en forsknings gruppe hvor det er blevet på vist at der er ca.
50 mennesker der er døde af andre former for kræft i forbindelse med
Klinefelter Syndromet, når man lider af Klinefelter så har man som mand et X
kromoson for meget det vil sige at kroppen forsøger at over det mandelige
jeg har fedt fordeling som en kvinde osv.

Mere info på www.handikapinfo.dk under handicaps/klinefelter/klinefelter
<--- Brug menuen.
De informationer der er der er hentet fra Klinefelter foreningen men de er
ikke enige i min påstand om at, være 32 år og ikke at havde været behandlet
for dette syndrom i 31 år kan give de problemer som jeg har, hver person er
forskellige.

VH
Henrik Larsen