2 telefoner til Lasat speed 2!?
Fra : Hans Paulin

Dato : 04-06-04 09:56

Jeg skal ha sat en ekstra telefon til et Lasat Speed 2 modem, men har ikke
den dertil hørende cd-rom til at konfigurere opsætningen med.

I telebutikken siger de at filen"Driver til Lasat Speed II ISDN-modem (1,11
MB)" på
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_modem_ekstra_57748

indeholder setup'et, men jeg kan ikke finde det dér!?

Alternativt ville TDC formedelst 75 kroner sende mig en brændt cd-rom, som
forhåbentlig ville indeholde hvad jeg har brug for...

Er der nogen steder hvor jeg selv kan finde materialet?
Hans

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 04-06-04 10:12

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_modem_ekstra_57748

> indeholder setup'et, men jeg kan ikke finde det dér!?

Når du har pakket den downloadede fil ud kører du bare setup.exe i Lasat
mappen.
--
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-06-04 08:30

Kasper Bøggild wrote:

> Når du har pakket den downloadede fil ud kører du bare setup.exe i
> Lasat mappen.

Perfekt!

Nu virker den ekstra telefon - og når man ringer ud fra den, er det det nye
nummer man kan se hos modtageren - sådan!

Men:

Når man ringer ind, virker telefonsvareren, der kun skal være knyttet til
det oprindelige nummer (nummer 1) på begge numre; og jeg ka forestille mig,
at når man fører en samtale på nummer 1 - og der blir ringet på dette nummer
samtidig - at samtalen så går over på telefon nummer 2, hvilket skal
undgåes...

Er der nogen der har et bud på hvordan jeg deler linierne op i to *helt*
seperate enheder, der kan køre med hver sin telefonsvarer?

Jeg har ikke undersøgt, hvordan de forskellige tlf.stik i huset er skruet
sammen (det er ikke mit hus) - og det er måske osse kun i softwaren, der
skal ændres?

Jeg har osse en manual: "Brugervejledning LASAT SPEED II ISDN Modem", hvoraf
ændringerne muligvis fremgår - har dog ikke læst det hele endnu.

På forhånd tak!
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-06-04 08:43

Hans Paulin wrote:

> Når man ringer ind, virker telefonsvareren, der kun skal være knyttet
> til det oprindelige nummer (nummer 1) på begge numre;

....foruden, at opringninger til et givet af de to numre kan besvares på
begge telefoner... :-/
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 05-06-04 09:37

Hans Paulin wrote:

> Er der nogen der har et bud på hvordan jeg deler linierne op i to
> *helt* seperate enheder, der kan køre med hver sin telefonsvarer?

....2 minutter med brugsanvisningen, 2 flueben - og den var hjemme
Hans