BLUETOOTH TIL PC?
Fra : mikkel paulsen

Dato : 28-05-04 15:45

hej forum
min mor har et giganisk tlf forbrug med sin veninde, jeg har tænkt på
at købe to sæt bluetooth en til dem hver så de fx kan snakke over msn,
er det en mulig løsning? og hvorlangt rækker sådan en?

Fra : GiWeo

Dato : 29-05-04 09:10

Hejsa

>min mor har et giganisk tlf forbrug med sin veninde, jeg har tænkt på
>at købe to sæt bluetooth en til dem hver så de fx kan snakke over msn,
>er det en mulig løsning? og hvorlangt rækker sådan en?

Bluetooth rækker ca. 10 meter !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 29-05-04 11:00

GiWeo <giweoFJERN@hotmail.com> wrote in

> Bluetooth r‘kker ca. 10 meter !

Hvis jeg har forstået oplægget ret, er pointen at det er Microsoft
Messenger der skal bruges, og der skal så forbindes et trådløst
headset med pc'en i hver ende? Så er de 10 meter vel fint nok. Ellers
findes der class 1 adaptere.

I øvrigt en interessant tankegang. Jeg bruger VoIP med min laptop
gennem diverse wlan hotspots - et bluetooth headset kan fint erstatte
mit usb-telefonrør. Jeg har tidligere prøvet at bruge jabra-
headsættet sammen med laptop'en, men hidtil uden held.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : JMo.

Dato : 29-05-04 12:15

H.T. Ohlsen wrote:

> [...]
> mit usb-telefonrør. Jeg har tidligere prøvet at bruge jabra-
> headsættet sammen med laptop'en, men hidtil uden held.

Det virker fint, hvis blot der er audio-profil i bluetooth-adapteren på
PC'en.

Såfremt det mangler, er det i nogle tilfælde nok med en opdatering af den
tilhørende software (Widcomm BTW)

Fra : JMo.

Dato : 29-05-04 09:22

mikkel paulsen wrote:

> min mor har et giganisk tlf forbrug med sin veninde, jeg har tænkt på
> at købe to sæt bluetooth en til dem hver så de fx kan snakke over msn,
> er det en mulig løsning? og hvorlangt rækker sådan en?

Hvis det er et headset og en USB-adaptor du tænker på, så vær opmærksom på
at ikke alle USB-adaptorer har Audio-profil, hvilket kræves for at koble
headset til.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 30-05-04 11:27

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote in message news:<Xns94F86972A2C3DJMoUsenetPost@212.54.64.149>...

> Hvis det er et headset og en USB-adaptor du tænker på, så vær opmærksom på
> at ikke alle USB-adaptorer har Audio-profil, hvilket kræves for at koble
> headset til.

har skrevet til en som solgte bluetooth og de kunne ikke kobles til pc
skrev han. men så har jeg fundet det her på nettet
http://www.deluo.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=CTGY&Category_Code=BLUE
er det sådan en dongle jeg skal have så? og kan man få det i DK?

de skrev det her på mail men jeg fattede det ikke helt:

Dear Mikkel, thank you for your interest in our products. Our
bluetooth
dongle will let you connect a headset to your PC using a Bluetooth
link,
but please note that the included software is not able to handle voice
features or communications over the internet, it will just supply the
BT link to your headset. There are many other hardware pieces that
will
let you handle communications over the internet in a smarter way, for
instance USB IP Phones but Unfortunately we do not sell these phones
anymore.

Best regards,
The Deluo Team