Findes der læger der viser nåde
Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 22:45

Da jeg har kroniske mavesmerter og har gået til utallige læger(off. private
m.m.) som ikke kunne finde årsagen og heller ikke havde viljen til at
udskrive smertestillende medicin, har jeg været nødt til at selvmedicinere
mig selv. At finde sig selv, ung men tidligere respekteret samfundsborger,
blandt hærdede misbrugere der enten sælger 'dope' eller 'doner' var en
vedblivende angstfuld oplevelse. OT: Metadon er sandelig en effektiv
smertebehandling og myten om at metadon er farlig mht. til overdosering må
jeg desværre mane i jorden. Når man er tilvænnet/afhængig skal man virkelig
overdosere så det gør noget får man glemmer at trække vejret(læs: bevidst
OD). Heroin er langt farligere med dets pludselige virkning og samtidig
metadon underlegen til smerter fordi det virker så kort.

Nå, tilbage til spørgsmålet. Dum som jeg var gik jeg til et misbrugscenter
men blev hurtigt gennet ud igen (ingen stikmærker, personfarlig
kriminalitet, ikke engang en fartbøde, ergo ingen plads til smertepatienter
her). Så til lægehuset....desværre udskriver læger ikke smertestillende
medicin til 'misbrugere' som mig så jeg måtte gå tilbage igen. Hvor går man
så hen? Jeg er stemplet som misbruger i min journal så det kræver en speciel
og temmelig modig læge der vil udskrive mig metadon eller hvad der nu tager
smerterne. Jeg er selv kristen og har læst den om den barmhjertige
samaritaner. Jeg giver altid en 20'er i hatten til en tigger og har ofte
delt 200 kr. ud til et måltid mad til en som trængte (om det så blev dope
ved jeg ikke). Hvorfor er lægerne iskolde? Selv misbrugscenteret
konstaterede kynisk at 'sådan er det bare', ingen plads til dig her. Men jeg
kan jo ikke hente metadon for evigt, en dag bliver jeg rullet eller det der
er værre. Mine nerver er tyndslidte...

Er jeg den sidste humanist i dette land? Findes der ikke en læge som vil
vise bamhjertighed og redde en stakkels sjæl? Der må da vel være nogle læger
som tror på tankegangen i det nye testamente og er parat til lade systemet
vige for menneskeliv? Hvis nogen kom til min dør og bad om hjælp så ville
jeg da hjælpe dem også selvom jeg ikke var forpligtet til det. Jeg forstår
ikke at lægerne kan være så iskolde. "Lad falde hvad ikke kan stå"? Sådan er
jeg aldrig blevet opdraget men det er åbenbart sådan det skal være.
Besynderligt... Jeg forstår det ikke og jeg lærer nok aldrig at være
sådan..... godt det samme, bare tanken gør mig dårligt tilpas

Fra : Jacob Andersen

Dato : 03-06-04 22:27

Kære Jørgensen

Jeg må sige at du er på afveje. Smertestillende medicin løser ikke dit
problem, med lægger derimod kun låg på det. På sigt kan det kun skabe flere
og måske alvorlige problemer for dig.

Selvom der er en slem situation at stå i må du ikke give op. Jeg har selv
været igennem en lignende tur og kommet mig over den. Når jeg ser tilbage på
det jeg har været igennem, har det faktisk været en lærerig oplevelse som
har bragt mig et sted hen i livet, hvor jeg ellers ikke ville have været. I
sidste ende har det kun bragt noget godt med sig som jeg ikke vil undvære
idag.

Hvis du ønsker det, vil jeg gerne hjælpe dig på vej, da jeg har en del
erfaring som du måske kan bruge.

Med venlige hilsner
Jacob

Fra : Jacob Andersen

Dato : 03-06-04 22:44

Ups... der var fejl i min mail adresse !!!

Her er den rigtige: jacob.schultz@post.3.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 02:16

Hej :)

Tak for dit svar... du har ret, smertestillende medicin er ikke løsningen,
blot en lappeløsning som kan få mig til at stå oprejst og gøre mit gennem
døgnets timer. De problemer det skaber på sigt er betydelige men må vejes op
imod den sociale invalidering som ville være alternativet til den.

Så du kom dig over din sygdom? Skæbnen har været dig nådig...

Fra : Ulvir

Dato : 20-06-04 13:15

B. G. Jørgensen wrote:
Metadon er sandelig en effektiv smertebehandling og myten om at
> metadon er farlig mht. til overdosering må jeg desværre mane i
> jorden.

Det du skriver om Metadon er løgn. Jeg kender adskillige erfaren som
uerfaren junkier der er død af en overdosis Metadon.
Hvis du var lidt mere professional som dopeman, ville du bruge morfinsulfat,
(Contalgin) der skal kun tages to tabletter i døgnet. (Én hver 12'te time)
I øvrigt syntes jeg at din selvmedlidenhed er ynkelig. Se at finde ud af
hvad du fejler, istedenfor at rode rundt i noget så betændt som
narkomiljøet. Hvis der ikke findes en læge i dette land der kan finde
årsagen til dine mavesmerter, skyldes det måske at der er noget i vejen med
dit hoved, (psykosomatisk) og ikke din krop, som sådan. (Somatisk)

Venlig hilsen- Ulvir.

-Women's intuition is the result of millions of years of not thinking.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 02:06

> [...]
>
> Venlig hilsen- Ulvir.
>

> -Women's intuition is the result of millions of years of not thinking.

Du udmærker dig selv ved din dumhed, uvidenhed og foragt for liv.....
metadon er ikke mere farlig ved overdosering end så mange andre stoffer,
specielt ikke heroin og morfin. Jeg er ikke nogen 'dopeman' og jeg tager
ikke morfin eller heroin fordi man ender med at tage mere og mere og mere
indtil man skal ud og finde dope for 3000 kr. om dagen.

Jeg har prøvet morfin og det er en nedadgående spiral...... metadon er
betydeligt bedre og man kan leve et normalt liv på den rette dosis. Du burde
mærke rigtig smerte så opdager du nok at det er DIT hoved der er noget i
vejen med. Æd din egen dope og lad være poste sådan noget bras.

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 22-06-04 17:11

I news:40d7861e$0$200$edfadb0f@dread12.news.tele.dk skrev
B. G. Jørgensen følgende:

> Du udmærker dig selv ved din dumhed, uvidenhed og foragt for
> liv..... metadon er ikke mere farlig ved overdosering end så mange
> andre stoffer, specielt ikke heroin og morfin.

Hallo mand, - du aner jo ikke en pind om hvad du taler om!

Har du nogen sinde prøvet at blive trappet ud af et langvarigt
metadonforbrug? Hvis du virkelig har, ville du ikke udtale dig som du
gør. Hellere en udtrapning fra morfin eller heroin end fra metadon. -
Sagde ham der har prøvet det også!!

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 19:05

> [...]
> metadonforbrug? Hvis du virkelig har, ville du ikke udtale dig som du
> gør. Hellere en udtrapning fra morfin eller heroin end fra metadon. -

Jeg har prøvet en kold tyrker fra både heroin og morfin så jeg ved hvad jeg
taler om. Jeg ved udemærket godt at metadon er næsten umuligt at blive fri
af men hvorfor skulle jeg også forsøge det?? Kroniske smerter er værre end
noget andet, jeg taler af personlig erfaring. Jeg vil hellere tage min
metadon og leve et normalt liv end at lege hellig som du gør. Hvem ved, du
ryger nok tilbage på dope inden længe, det siger al statistik, så måske
ville det være bedre hvis du indså at en gang junkie = altid junkie.

Det er er kun godt at metadon fortrænger de andre misbrugsstoffer fra både
det legale og det det illegale marked, så kan normale mennesker leve i fred
uden at blive røvet og få deres sommerhuse ryddet. Alle de lede dope-bagmænd
går bankerot og vi slipper for hepatitis-C og HiV/AIDS. Dem der ønsker alle
disse onder tilbage bare for deres egen moralske tilfredsstillelses skyld,
de burde skamme sig. I øvrigt har man vel RET til at leve et sundt og
smertefrit liv, lov eller ej.

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 22-06-04 19:43

I news:40d874c1$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
B. G. Jørgensen følgende:

> Jeg vil hellere tage min metadon og leve et normalt liv
> end at lege hellig som du gør.

Du er ganske enkelt for snotdum til at ville seriøs debat!

EOD til fjolset

FUT dk.snak.mudderkastning

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 22-06-04 19:48

> [...]

> dope inden længe, det siger al statistik, så måske ville det være
> bedre hvis du indså at en gang junkie = altid junkie.

Til de andre der læser med i denne gruppe, kan jeg da oplyse at jeg nu
i mange år har været total stoffri, stiftet famile, fået børn, taget
en uddannelse som revisor, drevet selvstændig revisorvirksomhed i
mange år.

Det kan altså lade sig gøre at komme ud af helvede og ind i et mere
fornuftigt og sundere liv.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 23:01

> Du er ganske enkelt for snotdum til at ville seriøs debat!
>
> EOD til fjolset
>
> FUT dk.snak.mudderkastning

Jeg prøver seriøs debat men det er lidt svært med dine personangreb og
mangel på basal viden. Hvis du har lyst til at kaste mudder på mig så gør
det venligst et andet sted for jeg gider ikke læse det.

Kom bare tilbare når du har lært at føre en seriøs samtale. God tur ;)

Fra : Ulvir

Dato : 22-06-04 23:49

B. G. Jørgensen wrote:

> Jeg prøver seriøs debat men det er lidt svært med dine personangreb og
> mangel på basal viden. Hvis du har lyst til at kaste mudder på mig så
> gør det venligst et andet sted for jeg gider ikke læse det.

Var det ikke dig, der sa' at jeg 'udmærkede mig ved min dumhed, uvidenhed og
foragt for liv'...? Og du snakker om personangreb?
Jeg foreslår at du sender dit oprindeligt indlæg til dk.helse.

Venlig hilsen- Ulvir.

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 23-06-04 00:44

I news:40d8b77e$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Ulvir følgende:

> Var det ikke dig, der sa' at jeg 'udmærkede mig ved min dumhed,
> uvidenhed og foragt for liv'...? Og du snakker om personangreb?
> Jeg foreslår at du sender dit oprindeligt indlæg til dk.helse.

Jo det B. G. Jørgensen der kaster med mudder og tilsvinder andre, og
kalder det for forsøg på saglig debat.

Han har åbenbart taget skade af sit misbrug

Fra : niels poulsen

Dato : 24-06-04 14:27

B. G. Jørgensen <-> wrote:

> Jeg vil hellere tage min metadon og leve et normalt liv

Hvad er nomalitet for dig ?

Det kan godt være at du har et problem hvis du skal metadon for at
kunne, holde livet ud. Det er vel her sagens kærne er, hvis du åben og
æligt sage at du ikke kan holde livet ud unden brug af metadon så ville
du være klar til og hjælpe! men om noglen tid vil du hoppe ud foran et
S-tog eller begå selvmord på anden vis.
Men du er misbruger: Jeg kan selv jeg vil selv . Jeg kæmper stadig med
det når jeg er sammen med ander mennesker

Ved retursvar Slet "NOSPAM "
Opføre dig ordninglig bare i dag

Fra : Ulvir

Dato : 23-06-04 00:54

B. G. Jørgensen wrote:

> Det er er kun godt at metadon fortrænger de andre misbrugsstoffer fra
> både det legale og det det illegale marked, så kan normale mennesker

Igennem mit arbejde med misbrugere, må jeg desværre konstatere at jeg ikke
kender en eneste metadonist, som ikke har et sidemisbrug, enten jævnligt,
eller bare 'ret ofte'... Der har iøvrigt aldrig været så meget junk på det
illegale marked som nu.

Venlig hilsen- Ulvir.

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-04 16:56

Øhm det var lissom' jer der startede med at svine *mig* til, så fik i svar
på tiltale. Sådan er det jo...

Hvis i vil føre debatten ned på et seriøst plan så OK med mig ellers er det
snarere dk.snak.mudderkastning end dk.helbred.

Egentlig tror jeg hellere i skal være glade for at i ikke fejler noget og gå
ud og nyde det gode regnvejr. Jeg har i øvrigt fundet en sympatisk læge så
jeg er sådan set tilfreds... jeg håber i får jeres brug/misbrug under
kontrol/ikke falder tilbage. Men det skal jeg ikke blande mig i, jeg har
mere lyst til at komme videre i mit liv nu da jeg har en effektiv
smertebehandling og er fri til at gøre det jeg vil. Men ellers tak for
debatten/mudderkastningen ;)

Fra : niels poulsen

Dato : 24-06-04 21:47

B. G. Jørgensen <-> wrote:

> Øhm det var lissom' jer der startede med at svine *mig* til, så fik i svar
> på tiltale. Sådan er det jo...

NÆ som jeg ser det, dig selv som er *svinet* som ikke kan eller vil
erkende ens misbrugs adfær med skupper det over på ander

Fra : Ulvir

Dato : 22-06-04 23:37

B. G. Jørgensen wrote:

> Dum som jeg var gik jeg til et
> misbrugscenter men blev hurtigt gennet ud igen (ingen stikmærker,
> personfarlig kriminalitet, ikke engang en fartbøde, ergo ingen plads
> til smertepatienter her).

Hvis du opsøger et misbrugscenter fordi man har ondt i maven- så er man
dum.

> desværre udskriver
> læger ikke smertestillende medicin til 'misbrugere' som mig..

Og Gudskelov for det..

>Hvorfor er lægerne iskolde?

Professionalisme er tit opfattet på den måde..

>. Mine nerver er tyndslidte...

Så skal du vel snart på benzodiazepiner, (købt sort selvfølgelig) fordi der
er ingen læge i hele kongeriget danmark der tror at du har dårlig
nerver.

> Er jeg den sidste humanist i dette land?

Alle misbrugere der er aktive, er selvcentreret. Al éns tid og tankegang
går med at spekulere på at skaffe næste dosis. Dvs. intet overskud til
andre end en selv. Og knap nok det. Derfor er du overhoved ikke en
humanist, men en jamrende egoist, der har ondt af sig selv.

Tak, iøvrigt, for de flotte udmærkelser du har tildelt mig. Det er sandelig
ikke hver dag at jeg får at vide at jeg er dum, uvidende og besidder det du
kalder 'foragt for liv.' Tak for de smukke ord.
Til den første udtalelse kan jeg oplyse at jeg har papir på at jeg ikke er
dum, men rimelig intelligent.
Du siger endvidere at jeg er uvidende. Jeg er godt oppe i årene
efterhånden, og har overlevet en 30 årig karrier som narkoman og
alkoholiker. Trust me, min dreng- mht. stoffer og alkohol, ved jeg hvad
jeg snakker om. Jeg er i dag både clean, og ædru.
Jeg har brugt de sidste 6 år af mit liv på at arbejde med 'dem der stadigvæk
lider'. Udelukkende for at give lidt tilbage, af det jeg har modtaget.
Nemlig forståelse, tolerance og kærlighed. Og ikke så lidt tålmodighed.
Jeg foragter ikke livet- jeg elsker det.
Og så skriver du Gud hjælpe mig, at jeg burde prøve rigtige smerter. Det
har jeg.

Til aller sidst, skriver at jeg skal 'æde min egen dope'. Den eneste
medicin jeg indtager, er astmamedicin. Den kan ikke ædes.

Jeg håber du får det bedre med dig selv, og ønsker dig al mulig held og
lykke med din helbredelses process.

Venlig hilsen- Ulvir.

--
Women's intuition is the result of millions of years of not thinking.