brug og misbrug hvor er gænsen
Fra : GK

Dato : 20-05-04 23:32

jeg hat tid undret mig over hvordan man skælner mellem brug og misbrug af
eks kaffe/ the /øl / hash /speed/ kokain /heroin /extacy/ medicin ....

hvad er brug og hvad er misbrug ??????? nogen der har et svar på det ???

Fra : Katarina Bundesen

Dato : 23-05-04 20:02

"GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> jeg hat tid undret mig over hvordan man skælner mellem brug og misbrug af
> eks kaffe/ the /øl / hash /speed/ kokain /heroin /extacy/ medicin ....
>
> hvad er brug og hvad er misbrug ??????? nogen der har et svar på det ???

Tror der er mange definitioner på hvor grænsen går mellem brug og misbrug.
Engang, jeg var hos lægen, læste jeg på forsiden af en brochure at "når
brugeren gør nogen kede af det med sit forbrug, er det misbrug."

Hilsen Katarina

Fra : Niels Poulsen

Dato : 24-05-04 21:39

Katarina Bundesen <kbundesen@hotmail.com.invalid> wrote:

> [...]
> Engang, jeg var hos lægen, læste jeg på forsiden af en brochure at "når
> brugeren gør nogen kede af det med sit forbrug, er det misbrug."

næ næ Jeg tro det er helt andesledes, man kan vel sige at, når man ikke
kan komme ud af sin afhængihed ved egen hjælp, så gå du over grænsen til
misbrug, så har man udvilke sig til misbruger og en ting tager den
næster med sig

MVH

Niels Poulsen

Ved retursvar Slet "NOSPAM "
Opføre dig ordninglig bare i dag

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-04 21:46

Jeg er tilhænger af legalisering men må da nok acceptere at visse stoffer
ikke kan bruges uden at ende i misbrug, fx. kokain som bare får hjernen til
at sige "mere mere mere". Ecstacy trænger til en uvildig undersøgelse af om
det skader hjernen, i så fald findes der næppe et 'brug' uden at være
misbrug. Heroin er lige som de andre smertestillende midler brugbart til
både smertebehandling og som nydelsesmiddel. Brug af legal opium i
victoriatidens england ødelagde jo ikke samfundet og folk blev ikke
betragtet som narkomaner/kryb fordi de opførte sig som alle andre mennesker
da de jo let kunne betale deres forbrug uden at stjæle og røve. Selv
dronningen var en flittig opiums-nyder tro det eller ej.

I realiteten er det kulturelt bestemt hvad der er acceptabelt og derved hvem
der skal jages i døden og hvem der skal betragtes som gode samfundsborgere.

Fra : Niels Franklin Krage~

Dato : 18-06-04 13:32

> [...]
>kokain /heroin /extacy/ medicin ....
>
>hvad er brug og hvad er misbrug
>??????? nogen der har et svar på det ???
hvis du kan styrer dit liv er det ikke misbrug,hvis
du er ansvarlig og har det godt betaler regninger så
er det ligemeget om du tager og ryger 5gram eller
hvad, men styrer det dig så er der et problem.Og det
er et misbrug nogle skal have mere end andre?
MVH
niels