Hårde knuder i håndfladerne
Fra : Susanne Hansen

Dato : 08-04-04 12:38

Min mand (58 år) har nogle hårde knuder i håndfladerne på begge hænder, og
for nogle fingres vedkommende kniber det med at rette dem ud. Det virker,
som om senerne er for korte. Er der nogen, der har et godt råd?

Venlig hilsen
Sus

Fra : Padmé Amidala

Dato : 08-04-04 14:58

Er det hovedsaglig ringe- og lillefinder der bliver trukket ned mod
håndfladen?
I så fald lyder det lidt som Dupuytren.. Tag til lægen med det, han ved om
det er nødvendigt at gøre noget ved det..

VH
Padmé

Fra : Susanne Hansen

Dato : 11-04-04 22:57

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> wrote in message
> [...]
> I så fald lyder det lidt som Dupuytren.. Tag til lægen med det, han ved om
> det er nødvendigt at gøre noget ved det..

Tak for dit svar, jeg tror, den stillede diagnose er korrekt. Jeg har surfet
på nettet for at finde yderlige oplysninger: sygdommen kan være tegn på, at
leveren ikke fungerer optimalt, så min mand skal have checket levertallet.
Operation er ikke nødvendig p.t. og skulle heller ikke gerne blive det.
Daglig dosis af 300 i.e. til 800 i.e. E-vitamin skulle kunne bedre
tilstanden.
Venlig hilsen
Sus