hurtig søgning i fil
Fra : Michael Andreasen

Dato : 28-04-04 13:15

Hvordan finder jeg hurtigst muligt de sidste linier i en logfil, hvis det
eneste jeg kender er en dato, f.eks. "Apr 28 15:06:46" og skal bruge alle de
linier der er derefter?

Nogen der kan guide mig lidt på vej

Michael

Fra : Tore Aursand

Dato : 28-04-04 18:54

On Wed, 28 Apr 2004 14:15:21 +0200, Michael Andreasen wrote:
> Hvordan finder jeg hurtigst muligt de sidste linier i en logfil, hvis
> det eneste jeg kender er en dato, f.eks. "Apr 28 15:06:46" og skal bruge
> alle de linier der er derefter?

Hva har du prøvd hittil? Og hvorfor vil du gjøre dette?

--
Tore Aursand <tore@aursand.no>
"Have you ever had a dream, Neo, that you were so sure was real? What

Fra : Michael Andreasen

Dato : 29-04-04 11:37

"Tore Aursand" <tore@aursand.no> skrev i en meddelelse

> Hva har du prøvd hittil? Og hvorfor vil du gjøre dette?

Det var fordi jeg forsøgte at lave noget tail på en file. prøvet med
File::Tail og med POE (cookbook)

problemet opstod fordi der ved logrotation mistede jeg se sidste par linier
i den gamle logfil.

Jeg er p.t. ved at finde en helt anden løsning.. Fordi det hele virker vist
ikke så godt :)

Michael

Fra : Lars Haugseth

Dato : 30-04-04 23:06

* "Michael Andreasen" <ugyldig@email.dk> wrote:

| Hvordan finder jeg hurtigst muligt de sidste linier i en logfil, hvis det
| eneste jeg kender er en dato, f.eks. "Apr 28 15:06:46" og skal bruge alle de
| linier der er derefter?

Har du prøvd binærsøk?

Dersom det kun dreier seg om et fåtall linjer, kan du jo alltids
prøve modulen 'File::ReadBackwards'.

--
Lars Haugseth