Installation fra harddisk
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-04-04 00:30

Skal have Warp 3 over på en gammel skødetop uden CD-drev.

Har fundet guides til installation fra harddisk, men jeg ville gerne køre
hele harddisken (lidt over 1GB) som HPFS og slippe for FAT.

Umiddelbart kan jeg se 2 forskellige løsninger.

1. OS/2 bootdisk, med et OS/2 terminalprogram så jeg kan overføre filerne
via serial.

2. MS/PC Dos bootdisk hvor jeg så skal bruge formatterings program til HPFS
og program som kan access HPFS fra DOS.

Så nogle forslag til programmer??

Der er dog også en 3., som er at flytte harddisken over i desktop og
anvende Partition Magic som jeg allerede har, men mangler adapteren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 24-04-04 02:17

Bjarke Andersen wrote:

> Skal have Warp 3 over på en gammel skødetop uden CD-drev.
>
> Har fundet guides til installation fra harddisk, men jeg ville gerne
> køre hele harddisken (lidt over 1GB) som HPFS og slippe for FAT.

Har du netkort til den? I så fald kan du lave en net-installation fra
et par boot-disketter.

/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-04-04 02:18

"Mads Orbesen Troest" <mads@troest.NEVERMORE.dk> crashed Echelon writing

> Har du netkort til den? I så fald kan du lave en net-installation fra
> et par boot-disketter.

Ikke lige p.t. men kan få det, tell me more....

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-04-04 07:37

In article <Xns94D521A596439bjoegdk@130.225.247.90>,
usenet@*spammer*bjoeg.dk says...

> Ikke lige p.t. men kan få det, tell me more....

Det kræver Warp Connect. Den almindelige Warp 3 kan ikke gøre det.

Jeg vil foreslå dig at lave grundinstallationen på en maskine med CD-
drev. OS/2 er ikke så kritisk som visse andre OS'er, med hensyn til
pludseligt udskiftet hardware.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 24-04-04 08:13

Mads Orbesen Troest wrote:

> Har du netkort til den? I så fald kan du lave en net-installation fra
> et par boot-disketter.

Kommer BTW lige i tvivl om det går med PCMCIA netkort, muligvis
tvivlsomt. :|

Måske er det nemmeste bare en floppy installation, når alt kommer til
alt?

/\/\\

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-04-04 10:05

In article <Oroic.148568$jf4.7871713@news000.worldonline.dk>,
mads@troest.NEVERMORE.dk says...

> Kommer BTW lige i tvivl om det går med PCMCIA netkort, muligvis
> tvivlsomt. :|

Jeg mener at én fra Team OS/2 Sønderjylland har gjort det på sin
Thinkpad i sin tid. Man kan gøre det med Connect og Warp 4, men ikke
den almindelige Warp 3.

> Måske er det nemmeste bare en floppy installation, når alt kommer til
> alt?

Floppy all-the-way?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-04-04 17:41

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> crashed Echelon
writing news:MPG.1af4468d81c5d5e298a2c4@dtext.news.tele.dk:

> Floppy all-the-way?

Tried the floppyway og det gik ikke så godt eftersom jeg overhovedet ikke
kunne få de resterende diske (dem udover bootdisk) til at acceptere
kvaliteten så str. kunne blive de "latterlige" 1.88MB.

Så hvis nogen evt. kan fortælle mig hvorfor det går så grueligt galt med
det, så er jeg da villig til at gøre det med disketter.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-04-04 17:59

In article <Xns94D6BDFC4466Fbjoegdk@130.225.247.90>,
usenet@*spammer*bjoeg.dk says...

> kunne få de resterende diske (dem udover bootdisk) til at acceptere
> kvaliteten så str. kunne blive de "latterlige" 1.88MB.

Er det nye disketter?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-04-04 20:53

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> crashed Echelon
writing news:MPG.1af60ca2b333436b98a2f9@dtext.news.tele.dk:

> Er det nye disketter?

Ikke helt nye nej, men std formattering giver ingen bad sector fejl.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-04-04 22:58

In article <Xns94D6DE997442Ebjoegdk@130.225.247.90>,
usenet@*spammer*bjoeg.dk says...

> Ikke helt nye nej, men std formattering giver ingen bad sector fejl.

Standardformattering er jo heller ikke overformattering

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-04-04 23:06

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> crashed Echelon
writing news:MPG.1af652dc2e43a72f98a308@dtext.news.tele.dk:

> Standardformattering er jo heller ikke overformattering

Næhhh, ved godt de skal være af ekseptionel kvali for at kunne bruges, men
forventede nok bare at en std. formatering ville fortælle hvis der bare var
lidt fysisk fejl på hele disken, og dermed kunne "godkendes" til 1.88MB ;)

Men enten må jeg rende ud og kigge på nogle disketter eller så lige lave
installationen på en anden maskine.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-04-04 23:29

In article <Xns94D7102C89EBbjoegdk@130.225.247.90>,
usenet@*spammer*bjoeg.dk says...

> Men enten må jeg rende ud og kigge på nogle disketter eller så lige lave

Hvad koster disketter idag?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-04-04 23:34

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> crashed Echelon
writing news:MPG.1af659fbe87fd1de98a313@dtext.news.tele.dk:

> Hvad koster disketter idag?

Dunno, det er år siden jeg sidst havde brug for at købe nogle.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-04 00:00

In article <Xns94D75C989D9Fbjoegdk@130.225.247.90>,
usenet@*spammer*bjoeg.dk says...

> Dunno, det er år siden jeg sidst havde brug for at købe nogle.

Ja, jeg ved det heller ikke. Jeg bruger heller ikke disketter mere.

Fra : Knud

Dato : 26-04-04 08:32

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
>
> Men enten må jeg rende ud og kigge på nogle disketter eller så lige lave

Mig bekendt er der ikke specielle krav til disketter til 1.88MB
formattet, det er blot større sectorer og ingen FAT etc.

Til gengæld har jeg ved flere lejligheder set floppydrevene "gror" fast
eller bliver støvet til da de praktisk talt ikke bruges mere.

Knud Ch.

Fra : Peter Volsted

Dato : 26-04-04 08:57

hi

----- snip

> Mig bekendt er der ikke specielle krav til disketter til 1.88MB
> formattet, det er blot større sectorer og ingen FAT etc.

For god ordens skyld dog:
BASEDEV=XDFLOPPY-FLT i config.sys
samt tilstedeværelsen af XDFCOPY.EXE & XDF.MSG
De findes på disk1 og install.disk respektive

--
good luck

peter