invalide bil
Fra : Tournesol

Dato : 23-04-04 19:28

Hejsa

Så har jeg enelig fået mod til at prøve at søge en invalide bil.

Men jeg kom til at tænke på ,mit i alle de her inviklet paragraffer, kan man
overhovdet få noget bil til 114000 kr?????
Jeg mener der er da ikke mange biller der koster så lidt.

Jeg er ved at blive total rundttosset bare det at få udfyld den møg
ansøngning er en hel videnskab man skal jo gerne have skrevet det rigtige
!!!!
Men jeg snakkede lidt med ergoen og hun sagde at det var svært at få en
trivsels bil men hun mente jeg havde en chance fordi jeg ikke kan cykle
eller tage det offetlige og bor på 7 kartoflenrække hvor de offentlig
transport sjælent kommer + at jeg kan dokumentere et kørsels behov men jeg
tivler stadig jeg tror ikke en dyt på noget der har med kommunen at
gøre!!!!!

Hilsen
Henriette.

Fra : Mr.X

Dato : 23-04-04 22:25

Hejsa Henriette!
Held og lykke med ansøgningen, bare klø på, nogle gange lykkes det. Jeg er
selv blandt de "heldige".
Efter en anke er jeg lige blevet bevilliget trivselsbil. Lånets størrelse er
i dag 136.000 kr. så det bliver nok ikke en Rolls Royce du skal ha´ hvis du
ikke selv kan lægge lidt af lommepengene til. Min ansøgning udfyldte jeg
sammen med en ergo fra kommunen, så det var ikke så indviklet. Efter at
kommunen havde renskrevet papirene, fik jeg det til gennemlæsning og
kommunen videresendte det til Fyns Amt med anbefaling. Efter godt 4 mdr. fik
jeg så afslag med begrundelse, at jeg ikke havde brug for egen bil. Jeg
ankede sagen og efter ca. 1,5 måned fik jeg så bevilliget en bil, da jeg jo
ikke kunne klare mig uden.
Så det nytter at anke, hvis du skulle få afslag.
Så fortsæt blot med ansøgningen
Hilsen Jens Erik

Fra : strid

Dato : 24-04-04 10:23

Hejsa

Meningen er ikke at de skal betale hele bilen med at det er tilskud.

Jeg har en lille Suzuki wagon R som jeg fik bevilget. Jeg lagde selv
20.000 som jeg lånte i banken. Selvom du kunne købe en bil for pengene
mener jeg faktisk at de sagde til mig at de ville bevilge det mindre
hvis jeg valgte en til det nøjagtige beløb.

Der er 3 biler ( små) til under 100.000 så det er ikke helt galt.
SUzuki gør sig meget i små biler.

Jeg fik min efter 3 år efter jeg søgte så jeg ønsker dig alt held i
verden. Jeg må nok sige at Københavns kommune ikke er den aller
hurtigeste i verden!!

Astrid

Fra : Tournesol

Dato : 25-04-04 17:19

Hejsa

> Meningen er ikke at de skal betale hele bilen med at det er tilskud.

Jeg regner med at kunne lægge 50000 kr til.
Billen skulle også gerne kunne trække en campingvogn den bruger vi nelig
meget for at komme ud af se noget før var vi meget isoleret.

> [...]
> mener jeg faktisk at de sagde til mig at de ville bevilge det mindre
> hvis jeg valgte en til det nøjagtige beløb.

ok må de det ??????

> Der er 3 biler ( små) til under 100.000 så det er ikke helt galt.
> SUzuki gør sig meget i små biler.

ja jeg vil så meget gerne have en lidt høj bil for den tror jeg er nemmer at
komme ind i den vi har nu er for lav det e r toyota corolla.

> Jeg fik min efter 3 år efter jeg søgte så jeg ønsker dig alt held i
> verden. Jeg må nok sige at Københavns kommune ikke er den aller
> hurtigeste i verden!!

hæhæ dte tror jeg nu heller ikke helsinge kommune er !!!!!!!!!!
Jeg har ventet i adskillige år på pension !!!!!!!!!!!!

MVH
Henriette.

Fra : strid

Dato : 25-04-04 20:00

>Jeg regner med at kunne lægge 50000 kr til.
>Billen skulle også gerne kunne trække en campingvogn den bruger vi nelig
>meget for at komme ud af se noget før var vi meget isoleret.

Ja det kender jeg godt, jeg har virkelig fået frihed!

>ok må de det ??????

Ja det må de vidst godt, jeg læste noget om det i lovgivningen men da
det er er 3 år siden må jeg sige det kan være lavet om mange gange :)

Astrid

Fra : Tournesol

Dato : 25-04-04 20:04

Hejsa

> Ja det må de vidst godt, jeg læste noget om det i lovgivningen men da
> det er er 3 år siden må jeg sige det kan være lavet om mange gange :)

ooohh ja det kan det jeg har snart opgivet at læse alle de lov ord for det
står so f....... inviklet at det ikke giver mening
Under min pensions sag hyrede jeg simplhen en advokat det var dyrt men han
var alle pengen værd men det gør jeg nok ikke denne gang >hæhæ<

MVH
Henriette.

Fra : Leonard

Dato : 25-04-04 20:32

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote:

>ok må de det ??????

Nej.
Der er en låneramme og det betyder at hvis du køber bil for alle
pengene eller mere, så kan du få det fulde lån. Finder du en bil der
koster mindre end 136.000 så får du selvfølgelig kun et lån på det
bilen koster.

Og selvom de er mærkelige i Kbh. så er det nok Astrid der har
misforstået et eller andet ...
--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen,

Fra : strid

Dato : 25-04-04 21:02

>Og selvom de er mærkelige i Kbh. så er det nok Astrid der har
>misforstået et eller andet ...

Ja det er ikke underligt, jeg endte med at have min far med til alle
møder fordi jeg ikke fattede en hat hvad de sagde. De taler bare ikke
dansk :)

Astrid

Fra : Tournesol

Dato : 26-04-04 07:36

Hejsa

> Ja det er ikke underligt, jeg endte med at have min far med til alle
> møder fordi jeg ikke fattede en hat hvad de sagde. De taler bare ikke
> dansk :)

Jeg har også måtte have en bisidder med det er bare utroligt det er
nødvendigt!!!!

MVH
Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 26-04-04 07:33

Hejsa

> [...]
> pengene eller mere, så kan du få det fulde lån. Finder du en bil der
> koster mindre end 136.000 så får du selvfølgelig kun et lån på det

ok det mente jeg også

> Og selvom de er mærkelige i Kbh. så er det nok Astrid der har
> misforstået et eller andet ...

Dete r nok nemt at misforstå alle de underlige paragraffer !!!!

MVH
Henriette.

Fra : Tournesol

Dato : 25-04-04 17:15

Mr.X wrote:
> [...]
> 1,5 måned fik jeg så bevilliget en bil, da jeg jo ikke kunne klare
> mig uden. Så det nytter at anke, hvis du skulle få afslag.

Hejsa

ok det hjælper jo en del og vi regner med at kunne stable 50000 kr på bene
selv sammen med banken

Jeg har overvejet at få ergoen til at hjælpe med ansøgningen hvis hun da
vil.

Ja det nytter at anke jeg vandt en sag om pension på den måde
Men det nyttede ikke med en elscotter den ville de ikke give mig

MVH
Henriette.

Fra : Mette

Dato : 26-04-04 21:38

> Jeg har overvejet at få ergoen til at hjælpe med ansøgningen hvis hun da
> vil.

Det vil jeg også råde dig til ! Jeg kan faktisk ikke rigtig huske mit
sagsforløb, jeg ved at min socialrådgiver selv (wow!) foreslog både IY og
bil til hospitalets socialrådgiver. Det første år jeg var indlagt mente
socialrådgiveren ikke jeg skulel have bil, for jeg burde være frisk nok
efter den første operation (2 nye hofter!) Da jeg kom ind året efter (fik 2
nye knæ) bragte min socialrådgievr det selv op igen (besøgte mig PÅ
hospitalet) og havde møde med hospitalets socialrådgiver og hospitalets
udfyldte så ansøgningen for mig og jeg gennemlæste og skrev under Jeg
var meget syg dengang og var ikke i stand til den slags selv - så her var
det bare så dejligt at hopspitalet hjalp så meget. Måske det også kunne være
en ide for dig hvis du går til kontrol på et hospital.

Jeg betalte også selv 20.000 ekstra for en bil !! I dag er min bil snart 6
år og står for udskiftnng og så kan det godt ærge mig lidt at jeg ikke købte
en bil der ikke faldt så hurtigt i pris (jeg har en Hyundai!) - så derfor er
det vigtigt for mig at min næste bil er ordenlig i kvali - så det kan hænge
sammen økonomisk. 6 år er også lang tid at skulle have en bil, så det er
vigtigt at du er helt sikker på hvad du vil have når du skal ud at købe -
fortryde kan man ikke

Held og lykke med ansøgningen !

- Mette

Fra : Tournesol

Dato : 27-04-04 10:15

Hejsa

> Måske det også kunne være en
> ide for dig hvis du går til kontrol på et hospital.

Det gør jeg ikke mere de har opgivet desværre
Jeg er også en smule træt af læger efterhånden jeg har fået lidt læge forbi
idag går jeg kun til læge hvis det er yderst nødvendigt

> [...]
> lang tid at skulle have en bil, så det er vigtigt at du er helt
> sikker på hvad du vil have når du skal ud at købe - fortryde kan man

Jeg kigger mig godt fro men det er drøn svært for jeg har lidt svært ved at
finde ud af hvad billerne koster men de fleste af dem som jeg gerne vil ahve
koster over 200000 biler er sq dyre!!!!!!!!!!!!!!

Er man på noget måde fritaget for noget af afgiften på bilen altså udover
vægtafgiften ????

> Held og lykke med ansøgningen !

tak og i lige måde

MVH
Henriette.

Fra : Leonard

Dato : 27-04-04 10:45

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote:

>Er man på noget måde fritaget for noget af afgiften på bilen altså udover
>vægtafgiften ?

Nej, medmindre du er kørestolsbruger og skal have en bil med lift
eller rampe, hvor du kan køre ind i bilen siddende i kørestolen. Så
skal du have en bil, der kan indregistreres som en 10-personers bus,
der så nedstoles for at give plads til kørestol, lift osv. Men så skal
du sikkert også have det udvidede lån og får de fleste steder lov til
at vælge en Ford Transit.

.... der er ingen grund til at bruge alle de ?-tegn, et enkelt er nok.

Fra : Tournesol

Dato : 27-04-04 12:50

Hejsa

> [...]
>der så nedstoles for at give plads til kørestol, lift osv. Men så skal
>du sikkert også have det udvidede lån og får de fleste steder lov til

Ok nej jeg har stadig min førlighed og håber at jeg bliver ved med at
have ,så jeg har ikke brug for en bil med lift.

>... der er ingen grund til at bruge alle de ?-tegn, et enkelt er nok.

Ok skal prøve at huske det, men giv mig ikke anmærkninger fordi jeg
måske staver af h... til jeg er ordblind og kan ikke se de fejl
jeg laver bla.

MVH
Henriette.
www.dktournesol.dk