§ 102 stk.1
Fra : Lexus

Dato : 21-04-04 19:56

Hej Gruppe!
Endelig efter 9 års kamp har vi fået bevilget boligændring, Det Sociale
Nævnet har truffet afgørelse på at vi er berettiget til de specifikke
ansøgte boligændringer.

Kommunen ankede afgørelsen til DSA uden at få medhold.

Vi er netop (11 måneder efter afgørelsen, der jo ikke havde opsættende
virkning) og uden at være inddraget blevet forelagt tegning på en
boligændring som kommunen mener efterlever den forpligtigelse DSN har pålagt
dem.

Ændring og tilbygning opfylder på ingen måde det funktionelle pladsbehov i
nogen af rummene. Det er ikke bedre end det vi har, der er bare mere af det.

Så derfor et spørgsmål, findes der en lov / minimumsregler / offentlige
vejledninger for mål, indretning og størrelse. Eksempelvis, tegningen har i
forbindelse med indgangsparti (udadgående hoveddør) et vindfang på 2,30 m x
1,7 m ialt 4 m2 med indadgående dør. Resten af tegningen ligner eksemplet.

To brugere i hjælperstyret el kørestol (Roltec Vision) skal benytte
boligændringen.Hjælperordningen er i henhold til § 28 og § 77.

Jeg har vejledningen om hjælpernes arbejdsmiljø og bogen fra Ribe AMT
"egnede boliger til ældre og handicappede", mennnn .... en vejledning og
gode råd er ikke en lov, jeg mangler ligesom noget at hænge bemærkninger og
kommentar op på.

Vi vil ikke accepterer udkastet, og det ender vel med en ny ankesag. Vi er
desværre i en situation hvor vi oplever at iværksættelsen forhales til
behovet ikke længere er eksisterende.

Med venlig hilsen
Lene

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-04-04 14:05

Lexus wrote:
> Endelig efter 9 års kamp har vi fået bevilget boligændring, Det
> Sociale Nævnet har truffet afgørelse på at vi er berettiget til de
> specifikke ansøgte boligændringer.

Tillykke med det

Svært at svare på dine spørgsmål, når du som ovenfor skriver, at det
"specifikt ansøgte" er bevilliget. Senere skriver du så at kommunen/amtet nu
vil lave noget andet end det specifikt ansøgte...

Hvorfor beder du/i ikke kommunen/amtet om at følge DSA's afgørelse og
iværksætte den specifikt ansøgte boligændring ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk