fnis
Fra : Klaus Green-Andersen

Dato : 16-04-04 06:42

GURPS vil altid bare være GURPS.

Det kan alt, men uden sjæl.

Skal regler have sjælen fra en fiktiv verden med, bliver de nød til at være
skabt specifikt til det spil de skal benyttes. Deadlands og Legend of the
Five Rings er gode eksempler på regler og fiktive verdener, som fungerer
godt sammen.

Du kan spille alt med GURPS, men så spiller man GURPS med et Legend of the
Five Rings eller Deadlands billedsprog, det har ikke noget med disse spil at
gøre udover overflade og glitter.

VH KGA

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 16-04-04 19:40

> Det kan alt, men uden sjæl.

Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg er uenig i begge udsagn.

Jeg mener at GURPS har en sjæl, en gritty ressource-manager sjæl. Selv GURPS
magic og Supers ofrer det eventyrlige for det taktisk svære valg og det
jordbundne.

Hvis det er det man vil dykke ned i, er jeg sikker på at man vil finde GURPS
fuld tilfredsstillende. Hvis det ikke er det man vil, har jeg svært ved at
se at GURPS er et godt valg, lige gyldigt hvilken genre man vil spille.

Hilsen Mads