DBI finde returværdi
Fra : Michael Andreasen

Dato : 15-04-04 23:04

Hey.. Hvordan finder jeg det som MySQL svarer tilbage når jeg fyrer følgende
af:

my $sth = $dbh->prepare("LOAD DATA INFILE '/home/file' IGNORE INTO TABLE abc
FIELDS TERMINATED BY ',' LINES TERMINATED BY '\n'");
$sth->execute();

Det er altså følgende tal jeg mangler:

Query OK, 3 rows affected (0.00 sec)
Records: 7 Deleted: 0 Skipped: 7 Warnings: 1

Hvor står de?

Michael

Fra : Tore Aursand

Dato : 16-04-04 03:49

On Fri, 16 Apr 2004 00:04:16 +0200, Michael Andreasen wrote:
> [...]
>
> Det er altså følgende tal jeg mangler:
>
> Query OK, 3 rows affected (0.00 sec)
> Records: 7 Deleted: 0 Skipped: 7 Warnings: 1

Du finner ut av det meste hvis du leser dokumentasjonen til DBI-modulen;

perldoc DBI

Eksmepelsvis finner du antall "rows affected" ved å kontrollere
retur-verdien til 'execute()'-funksjonen;

For a non-"SELECT" statement, "execute" returns the number of rows
affected, if known. If no rows were affected, then "execute" returns
"0E0", which Perl will treat as 0 but will regard as true. Note that
it is not an error for no rows to be affected by a statement. If the
number of rows affected is not known, then "execute" returns -1.

Håper dette er til hjelp!

--
Tore Aursand <tore@aursand.no>
"War is too serious a matter to entrust to military men." (Georges