Lønsatser til hjælpere
Fra : Sara Lee Olsen

Dato : 13-04-04 14:30

Hej,

Jeg har en paragraf 77 hjælperordning og skal derfor selv administrere min
hjælperordning herunder udbetale løn til mine hjælpere. Hvor får I oplyst
nye lønsatser: hos kommunen, jeres handicaporganisation? De gange jeg har
prøvet kommunen, bliver jeg altid stillet om x antal mange gange før jeg får
en person i røret, der lige skal undersøge det og så ikke vender tilbage.
Måske er der nogle af jer der kender en snedigere metode.

Sara

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 13-04-04 18:54

"Sara Lee Olsen" skrev
> [...]
> en person i røret, der lige skal undersøge det og så ikke vender tilbage.
> Måske er der nogle af jer der kender en snedigere metode.

Her får vi dem oplyst ved at ringe til kommunens lønkontor, og får satserne
for løntrin 9 for hjemmehjælpere. De bliver reguleret en gang årligt pr. 1.
april.
Det minder mig forøvrigt om, at vi skal have fat i de nye satser.

--
Hilsen
Karl Ejnar

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-04-04 19:37

Karl Ejnar Christensen wrote:
> [...]
> gang årligt pr. 1. april.
> Det minder mig forøvrigt om, at vi skal have fat i de nye satser.

Svjh er lønreguslering for hjemmehjælpere 2 gange årligt... 1. april og 1.
oktober... Men hæng mig ikke op på det
Iøvrigt får dele af landets handicaphjælpere løntrin 10....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 13-04-04 21:05

"Søren C. Fischer" skrev
> Svjh er lønreguslering for hjemmehjælpere 2 gange årligt... 1. april og 1.
> oktober... Men hæng mig ikke op på det

Det lyder spændende, jeg vil spørge om det i morgen, når jeg skal have de
nye satser.

> Iøvrigt får dele af landets handicaphjælpere løntrin 10....

Ja men altså ikke her i Arden
Det ville da være rart, om man kunne få det indført generelt

Jeg har også set andre steder, at der er flere tillæg. Her er der, som vi
har fået det oplyst kun 3 tillæg.
Kl 06-17 ma-fr og kl 06-17 lø = normalløn.
Tillæg 1 for kl.17-06 hverdage
Tillæg 2 for kl 11-24 lørdag og kl 00-06 mandag.
Og så tillæg på søn- og helligdage +50%

Andre steder skulle man få +100% på helligdage, samt flere satser lørdag.

Ja og så er der jo et stedtillæg, som gør at satserne f.eks er større i Kbh
og andre storbyer.

Er det fordi, der er forskellige overenskomster med hjemmehjælperne rundt om
i landet, eller er der mon en anden årsag til de forskellige satser?

--
Hilsen
Karl Ejnar

Fra : Lotte M

Dato : 13-04-04 21:49

Søren C. Fischer skrev

> Svjh er lønreguslering for hjemmehjælpere 2 gange årligt... 1. april
> og 1. oktober...

I aalborg kommune regulerer vi 2 gange årligt, i april og i oktober.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Sara Lee Olsen

Dato : 14-04-04 07:56

Tak for hjælpen :).

I københavn hvor jeg bor er der også lønregulering 1. april og 1. oktober.

Sara