Golf - regelspørgsmål
Fra : Rasmussen

Dato : 07-04-04 12:14

Sidste sæson var jeg ude og spille på Holbæks bane. På hul 18 skal du slå
din bold langs stranden- eller over vandet hvis du er modig. Jeg var både
modig og uheldig - bolden landede i vandet tæt på vandkanten dækket af 1
centimeter vand. Spørgsmålet er: Hvad siger reglerne om hvor længe jeg må
vente på at det bliver ebbe så jeg kan slå til min bold?...

Søren Rasmussen

Fra : Jakob M

Dato : 07-04-04 13:24

Rasmussen wrote:
> [...]
> dækket af 1 centimeter vand. Spørgsmålet er: Hvad siger reglerne om
> hvor længe jeg må vente på at det bliver ebbe så jeg kan slå til min

Så vidt jeg ved har du kun "rimelig tid" til at udføre slaget, bolden er jo
fundet. Du må helt sikkert ikke vente til det bliver ebbe, det vil vist være
en "unødig forsinkelse".
Det er jo sådan set fair nok, ellers kunne jo vente på at bladene faldt af,
hvis man lå i en busk

Mvh
Jakob