benlængde forskel
Fra : RF

Dato : 31-03-04 08:30

er der nogen der kender gode former for behandling/ forebyggelse af ulemper
ved benlængde forskel

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 31-03-04 12:09

"RF" <rasmusforman@privat.dk> wrote in message
> er der nogen der kender gode former for behandling/ forebyggelse af
ulemper
> ved benlængde forskel

Styrketræning, som afsluttes med af og udspænding af musklerne i det meste
af kroppen, men især dem omkring lænd / hofter men også på benene.
Indlæg i sko, eller ekstra forsåling afhængig af hvor meget det drejer sig
om.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : RF

Dato : 31-03-04 20:17

Hvilken slags styrketræning? Og et bestemt udspændingsprogram?
Tak for rådet.
RF

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 01-04-04 08:47

"RF" <rasmusforman@privat.dk> wrote in message
> Hvilken slags styrketræning? Og et bestemt udspændingsprogram?

Du kan bruge hvilken som helst form for styrketræning og udspænding.
Selv er jeg callannettic instruktør, og kan anbefale dette.
Udspænding kan du gøre med mange forskellige stræk øvelser, men et par gode
at komme igang med er:
1. Stå på flad for, læg den anden fod på kanten af et bord (stol hvis bordet
er for højt) læn ind over benet, og hold begge ben helt strakte.
2. Sæt svangen på kanten af bordet, og skift nu med at bøje benet og presse
hoften ind imod bordkanten ( det stående ben er strakt hele tiden) og at
strække benet imens du holder ved bordkanten.
En ribbe, eller et stykke "barre" (½ m gelænderrundstok påmonteret en væg er
ok)

Hvis du vil træne hjemme, kan du låne materiale om Callanettic på
biblioteket, der findes både video og bøger med øvelser i.
> Tak for rådet.
> RF
Velbekomme
Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Rado

Dato : 02-04-04 10:58

On Wed, 31 Mar 2004 09:30:20 +0200, "RF" <rasmusforman@privat.dk>
wrote:

>er der nogen der kender gode former for behandling/ forebyggelse af ulemper
>ved benlængde forskel

Hans Berntsen har vist efterhånden helbredt en del mennesker for dette
problem gennem bøn og håndpålæggelse. Bl.a. var der en af
morgenværterne på TV2 der for åben skærm fik sin benlængde korrigeret.
Klippet kan ses her

http://www.5-dimension.org/members/video/healing.html

:
--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : arc@na

Dato : 02-04-04 12:06

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in

> [...]
> problem gennem bøn og håndpålæggelse. Bl.a. var der en af
> morgenværterne på TV2 der for åben skærm fik sin benlængde korrigeret.

Du hopper på hvad som helst. Bare det er "åndeligt" eller "alternativt".

--
That which does not kill you makes you stronger.
Med venlig hilsen

Fra : elisabeth

Dato : 02-04-04 13:11

"arc@na" <this@ress.is.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> That which does not kill you makes you stronger.

Vel ikke værre end dem, der afviser alting, bare det er "åndeligt" eller
"alternativt". Jeg har selv oplevet "Hans Berntsen"-behandlingen, og jeg
lover dig, det er effektivt og i den grad "fysisk"...av av av...... til
gengæld slap jeg for livslange sprøjter i ryggen. De ikke-lige-lange-ben er
udtryk for en kropslig skævhed, som så igen kan have mange årsager, ikke at
benene ikke er "lige lange". Behandlingen består i korrektion af kroppen,
ikke at "det ene ben vokser for øjnene af een".

Hilsen
Elisabeth

Fra : arc@na

Dato : 02-04-04 17:23

"elisabeth" <elisabeth@lykkeland.dk> wrote in

> Vel ikke værre end dem, der afviser alting, bare det er "åndeligt"
> eller "alternativt".

Det gør jeg heller ikke. Men jeg tror ikke på magnetiseret vand,
penduler, pyramider og krystal-healing og den slags.

> [...]
> skævhed, som så igen kan have mange årsager, ikke at benene ikke er
> "lige lange". Behandlingen består i korrektion af kroppen, ikke at

Hvor længe er det siden? Har du fået taget røntgenbilleder, som viser
benen før og efter? Hvad siger lægerne? Jeg tillader mig at tvivle
kraftigt.

Fra : elisabeth

Dato : 02-04-04 18:07

> [...]

> Hvor længe er det siden? Har du fået taget røntgenbilleder, som viser
> benen før og efter? Hvad siger lægerne? Jeg tillader mig at tvivle

Grunden til jeg opsøgte H.B. var iskiassmerter, som jeg - og lægerne - ikke
kunne få bugt med.
Det, jeg oplevede var, at H.B. simpelthen holdt - ikke hev i - mine
ben/ankler, et i hver hånd, og jeg kunne klart se skævheden i min krop, idet
det ene ben syntes ca. 2 cm. længere end det andet. Da H.B. bad for mig,
oplevede jeg en meget voldsom smerte i lænden i højre side. Jeg følte det,
som om en elefant var spændt for mit ben og bare gik fremad. Benene syntes
derefter lige lange.
Den smertelæge, der behandlede mig med indsprøjtninger, mente, at jeg pga.
sammenvoksede lændehvirvler havde slidt nerveskeden af iskiasnerven, og
insprøjtningerne var lokalbedøvende og skulle gentages resten af livet.
Smerterne forsvandt ikke med et PUF, men efter den følgende indsprøjtning
blev det ikke aktuelt med flere.
OG du må gerne tvivle. Jeg kan heller ikke selv forklare, men kun fortælle
hvad jeg har oplevet. Jeg tror på mirakler og bøn, men det er jo enhver frit
stillet at tro eller ej.

Hilsen
Elisabeth

Fra : arc@na

Dato : 02-04-04 20:30

> [...]
> gentages resten af livet. Smerterne forsvandt ikke med et PUF, men
> efter den følgende indsprøjtning blev det ikke aktuelt med flere.

Det vil altså sige, at det var en lægelig behandling, som gav dig
lindring. Det tænkte jeg jo nok.

> OG du må gerne tvivle.

Jamen tusinde tak...

> fortælle hvad jeg har oplevet. Jeg tror på mirakler og bøn, men det er
> jo enhver frit stillet at tro eller ej.

Jamen det har du da helt ret i. Men du får aldrig /mig/ til at anbefale
en "kvaksalver" til alvorligt syge mennesker - men hvad de selv gør, er
selvfølgelig deres ret.

Fra : elisabeth

Dato : 02-04-04 21:22

> "elisabeth" <elisabeth@lykkeland.dk> wrote in

> Det vil altså sige, at det var en lægelig behandling, som gav dig
> lindring. Det tænkte jeg jo nok.

Ja, som jeg skrev, Lindring, men ikke helbredelse.
Desuden er dette bare min erfaring, ikke en opfordring til at anbefale noget
som helst.

Hilsen
Elisabeth

Fra : arc@na

Dato : 02-04-04 22:16

> Ja, som jeg skrev, Lindring, men ikke helbredelse.

OK, men Rado skriver "helbredelse" (og ikke "lindring"...):

"Hans Berntsen har vist efterhånden helbredt en del mennesker for dette
problem gennem bøn og håndpålæggelse. Bl.a. var der en af
morgenværterne på TV2 der for åben skærm fik sin benlængde korrigeret."

Det er DET jeg opponerer imod, da det er 100% usagligt, og meget, meget
typisk for Rado, som jeg kender gennem flere år på Usenet.

> Desuden er dette bare min erfaring, ikke en opfordring til at anbefale
> noget som helst.

Jamen det er skam også fint nok - det glæder mig, at du har fået det
bedre.

Fra : Rado

Dato : 03-04-04 09:38

On 02 Apr 2004 21:16:04 GMT, "arc@na" <this@ress.is.invalid> wrote:

> [...]
>
>Det er DET jeg opponerer imod, da det er 100% usagligt, og meget, meget
>typisk for Rado, som jeg kender gennem flere år på Usenet.

Tja, sålænge Berntsen og hans ligemænd rent faktisk helbreder meget af
det lægerne ikke kan trods al deres "saglighed", kan man jo diskutere
hvor meget denne saglighed i realiteten er værd i praksis.

Som den hellige Sct. Augustin sagde: "Mirakler sker, ikke i modstrid
med naturen, men i modstrid med det, vi ved om naturen."

--
Rado

....illness or fear are not necessarily enemies,
as much as aids to understanding, and means to
a greater end..." - Seth

Fra : arc@na

Dato : 03-04-04 13:44

> Tja, sålænge Berntsen og hans ligemænd rent faktisk helbreder meget af

Han helbreder ikke noget som helst. Du slynger en påstand ud uden den
mindste smule bevis, som sædvanlig.

Desuden vil han jo nok selv sige, at det er Jesus som arbejder gennem
ham...

Fra : Rado

Dato : 04-04-04 12:02

On 03 Apr 2004 12:43:38 GMT, "arc@na" <this@ress.is.invalid> wrote:

>Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in

>Han helbreder ikke noget som helst. Du slynger en påstand ud uden den
>mindste smule bevis, som sædvanlig.

Beviset findes inden i dig selv, i din egen indsigt i tingene, og
ingen andre steder.

>Desuden vil han jo nok selv sige, at det er Jesus som arbejder gennem
>ham...

Han siger det er Gud. Stort set alle åndelige helbredere siger at det
er en kraft uden for dem selv (Gud, Jesus, Chi, Prana, whatever) der
arbejder igennem dem, så det burde være mere eller mindre
underforstået.

Fra : arc@na

Dato : 02-04-04 23:52

"elisabeth" <elisabeth@lykkeland.dk> wrote in

> Ja, som jeg skrev, Lindring, men ikke helbredelse.

Jeg kan ikke finde noget indlæg fra dig i denne tråd, hvor du bruger ordene
"lindring" eller "helbredelse".

Fra : elisabeth

Dato : 03-04-04 00:26

> [...]
> "lindring" eller "helbredelse".
>
> --
> That which does not kill you makes you stronger.

Nej ok, men det var hvad jeg mente med:
"Den smertelæge, der behandlede mig med indsprøjtninger, mente, at jeg pga.
sammenvoksede lændehvirvler havde slidt nerveskeden af iskiasnerven, og
indsprøjtningerne var lokalbedøvende "

Hilsen
Elisabeth

Fra : Bjarne Krog

Dato : 04-04-04 21:05

Ang benlægnder:

Så har jeg været til en statik og posturolog som kan rette en uens ben
længde..., nå ja det er nok fordi de ikke er uens fra starten af, men
at det blot kan ses med det blotte øje når man tjekker hoftekantens
højde, og der kan en posturolog faktisk rette uligheden op.

Det gøres for det meste ved at rette selv hælebenet op fordi det for
det meste er der problemet er, for hvis et hæleben ikke er lige i selv
bunden, så vil de 2 knogler der er hæftet på i ankelen og op til knæet
ikke have den samme højde at starte sit grundlag fra, og så kan de jo
ikke blive lige lange bennene, hvis der kun er en fejl på det nee
hæleben

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.aku-net.dk/

Fra : Elly Jorgensen

Dato : 05-04-04 02:01

Jeg har god erfaring med "akutryk" på føddernes oversider og tryk på et zoneterapipunkt under
fødderne. Behandlingen skal udføres på begge fødder, idet man tit får spændinger af at fødderne ikke
er lige lange. Jeg vil tro at de fleste zoneterapeuter kan udføre det.
Punkterne ligger 1) Hvor knoglerne mellem lilletåen og den næste tå mødes. 2) ligeledes mellem
storetåen og den næste tå. 3) ca midt på vristen en "håndsbredde" oppe, hvor der er en "knold". Lige
før den findes et punkt som du kan mærke dig frem til. 4) på undersiden af foden lige bag storetåens
knogle hvor svangen begynder. Man masserer blidt, det er bedst hvis du får en anden til det. Det
virker ved at man får løsnet de muskler der spænder så meget at dit ben bliver trukket opad. Der er
ikke meget hokus pokus ved det. Når musklerne slapper af synker benet på plads.
Venlig hilsen Elly

Fra : mulberry

Dato : 10-04-04 17:31

"RF" skrev d. 31-03-04 08:30 dette indlæg :
> er der nogen der kender gode former for behandling/ forebyggelse af
ulemper
> ved benlængde forskel
>
> Ja, Hej RF. Nu er det altså et godt stykke tid siden, over et år,
derfor er hendes navn og kliniknavn gået i glemmebogen. Jeg så en
udsendelse, på tv2 lorry/lokal frederiksberg. Om hende og hendes klinik,
tvudsendelsen viste flere slags behandlinger, blandt andet en slags
massage, hun havde også uddannelse i ernæring og noget mere, husker ej.
Ihvertfald, havde hun med stor succes bland andet, gjort adskillige par
ben, lige lange igen også selv om der havde været stor forskel til,at
begynde med, hun fortalte ligefrem, hvad hun gjorde og hvori påroblemet
lå Jeg husker, at hendes klinik lå på Falkoner Alle, vist nok i
tilknytning til en frisør. Der var også et klip på internettet.
Håber noget af dette kan bringe dig nærmere eller helt tæt påløsningen
af dit problem.
MVH

http://www.kandu.dk/

Fra : mulberry

Dato : 10-04-04 17:31

Fra : Denise Ellefsen

Dato : 19-04-04 19:31

RF <rasmusforman@privat.dk> skrev:
>er der nogen der kender gode former
>for behandling/ forebyggelse af ulemper
>ved benlængde forskel

Er forskellen grundet en skæv hofte?

Fra : Denise Ellefsen

Dato : 19-04-04 21:00

RF <rasmusforman@privat.dk> skrev:
>er der nogen der kender gode former
>for behandling/ forebyggelse af ulemper
>ved benlængde forskel

Jeg spørger fordi jeg har rettet et skævt bækken med 2 cm. forskel
på en hest med healing. Og et drejet korsben på en anden hest ved
fjernhealing. Når man kan det på en hest, må man også kunne gøre
det på et menneske.

V.H.
Denise