golf - bold i lille smule vand...
Fra : Jensen

Dato : 29-03-04 18:41

Er det frivilligt om man vil droppe hvis nu bolden ligger i vand? Man
kan jo sagtens forestille sig at bolden kun lige er dækket af lidt
vand, og at man vil kunne ramme den fint i det vand.

Jeg savner en golf gruppe på usenet :o

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 29-03-04 19:28

Jensen wrote:
> Er det frivilligt om man vil droppe hvis nu bolden ligger i vand? Man
> kan jo sagtens forestille sig at bolden kun lige er dækket af lidt
> vand, og at man vil kunne ramme den fint i det vand.

hehe var der en der så at Annika ikke ramte green men bøffelhullet bag ved.
Men der skal droppes, da du ikke kan slå til bolden under vand.

> Jeg savner en golf gruppe på usenet :o

Det er du ikke ene om tror jeg.

Fra : Niels-Jørgen Østerby

Dato : 29-03-04 20:41

Jensen wrote:

> Er det frivilligt om man vil droppe hvis nu bolden ligger i vand? Man
> kan jo sagtens forestille sig at bolden kun lige er dækket af lidt
> vand, og at man vil kunne ramme den fint i det vand.

Du må meget gerne spille videre selv om bolden ligger i vand.
Der er klare regler for den slags:

Hvis den ligger i det, som kaldes for tilfældigt vand på fairway, så må
man uden straf droppe bolden på tørt område. Så det kan man da lige så
godt gøre

Hvis bolden lander i en vandhazard (å, bæk, kanal, sø) - så må man gerne
spille videre, men man må ikke grounde køllen! Hvis man gør det, idømmes
der strafslag.
Ellers droppes der efter gældende regler.

> Jeg savner en golf gruppe på usenet :o

Me too - men er der basis for det???
Hvis nogen vil arbejde for det, vil jeg gerne bakke op!

--
Øster

Fra : Niels Bauer

Dato : 30-03-04 11:42

"Niels-Jørgen Østerby"skrev i en meddelelse

> [...]
> Ellers droppes der efter gældende regler.

> Me too - men er der basis for det???
> Hvis nogen vil arbejde for det, vil jeg gerne bakke op!

Hvad vil det sige at "grounde" bolden?

Jeg ser lidt golf i TV, men spiller ikke selv. Men jeg kan da huske, at
Payne Stewart på The Belfry i Ryder Cup (slutningen af 80'erne cirka) tog
sko og strømper af på 18. hul, for at slå til en bold, der lå i vandet. Se
det var tider...

--
Niels Bauer

Fra : Thomas

Dato : 30-03-04 15:40

Hej
Jeg synes også det kunne være godt med en golf gruppe.
..
Jeg er selv nybegynder og savner et sted at læse/skrive om diverse ting ang.
golf

Hilsen

Thomas

Fra : Jakob M

Dato : 30-03-04 19:43

> Hvad vil det sige at "grounde" bolden?

At køllen rører ved overfladen, enten jorden, sandet eller vandet. Man må
gerne røre f.eks et græsstrå der stikker op fra jorden, men ikke selve
jorden.

> [...]
> at Payne Stewart på The Belfry i Ryder Cup (slutningen af 80'erne
> cirka) tog sko og strømper af på 18. hul, for at slå til en bold, der

Enig, en af de mest spændende Ryder Cups nogensinde.

Mvh
Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 30-03-04 19:46

> Jeg savner en golf gruppe på usenet :o

Det er vi flere der gør. Men for at styregruppen overhovedet vil overveje at
oprette dk.sport.golf, skal der være en vis mængde eksisterende trafik. Lad
os diskutere en masse golf her i dk.sport, så kan det være der bliver basis
for at oprette dk.sport.golf

Mvh
Jakob