100.000 danskere i klemme.
Fra : Thomas Strandvig

Dato : 28-03-04 09:31

Professor Ebba Holme Hanser fra Danmarks farmaceutiske Universitet udtaler i
dagens JP, at 100.000 danskere er blevet afhængige af den medicin lægerne
har udskrevet til dem, og der er ingen hjælp at hente. Der er ikke syge nok
til Psyk. De er ikke alkoholikere eller narkomaner i juridisk forstand.

Og så bruger vores reaktionære og sorte regering alle kræfter på at bekæmpe
hamp!!?
Jeg tror det ville være en god ide med en "Bjørn Lomborg´sk" vurdering af,
hvordan ressourcerne bruges bedst.
Jeg mener at en sundheds politik (det muliges kunst) er en god ide, som vi
bør overveje ved næste folketingsvalg.

Med venlig hilsen
Thomas Strandvig

Fra : Steen

Dato : 29-03-04 06:59

"Thomas Strandvig" <thomas@strandvig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan ressourcerne bruges bedst.
> Jeg mener at en sundheds politik (det muliges kunst) er en god ide, som vi

Der er ikke noget fornuftigt forhold imellem stoffers farlighed og deres
ulovlighed. Politikerne har dæmoniseret de fleste stoffer og overser, at
sundhedsvæsnet overdynger folk med stærkt vanedannende midler uden at
overveje konsekvenserne i øvrigt.

Steen

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 29-03-04 07:19

Nemlig. Og min påstand er: At Danmark ikke har en sundhedspolitik på
området, men er styret af amerikanske puritanere fra forrige århundrede.
Samt, at det i høj grad slet ikke er de enkelte stoffer og deres relative
farlighed, men selve beruselsen, der er tabu.
Med venlig hilsen
Thomas Strandvig

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 29-03-04 21:51

On Sun, 28 Mar 2004 10:31:26 +0200, Thomas Strandvig wrote:

> [...]
> til Psyk. De er ikke alkoholikere eller narkomaner i juridisk forstand.

Så kan de få en henvisning til psykiater af deres læge -
psykiateren kan hjælpe med afvænning, f.eks. med
abstinensdæmpende medicin - som selvfølgelig ikke er
vanedannende.

> Og så bruger vores reaktionære og sorte regering alle kræfter på at bekæmpe
> hamp!!?

Den er lidt skizofren på nogle punkter

F.eks. at man lemper afgifter på alkohol, men fører en bål og
brand politik mod hashen.

> Jeg tror det ville være en god ide med en "Bjørn Lomborg´sk" vurdering af,
> hvordan ressourcerne bruges bedst.

Go' idé - send manden en mail!

--
Stig