Hash hetch
Fra : Thomas Strandvig

Dato : 26-03-04 19:19

Nu begynder vi at se konsekvenserne af nedlæggelsen af Pusherstreet i tv.
Markedet er bl. a. rykket til Istedgadekvarteret, hvor kunderne er sikre på
også at blive tilbudt div. kemi og pulver. Vores feministminister har jokket
i spinaten og hun går ikke i små sko. Den eneste løsning på hashspørgsmålet
er at lægge afstand til den amerikanske forbudsidioti, frigive hashen, og så
bruge ressourserne på alt det der er både forbudt og farligt.
Mvh Thomas Strandvig

Fra : Dres

Dato : 26-03-04 21:33

I news:40647431$0$452$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Thomas Strandvig følgende:

> [...]
> den amerikanske forbudsidioti, frigive hashen, og så bruge
> ressourserne på alt det der er både forbudt og farligt.

Ih ja, og hvad med at frigive heroin, amfetamin osv. nu vi er i gang.
Vi skal endelig ikke have forbud mod noget som helst da.

mvh
Andreas
Far til to der har fået deres liv smadret af hash

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 26-03-04 23:26

Sludder og vrøvl andreas, hvis du tænker efter. Myten om at hash fører til
hårdere stoffer har mest at gøre med det faktum at hash er kriminaliseret og
at at man for at købe det, derfor må opsøge kredse der også handler med
"pulver". Hash kan ganske rigtigt udløse psykoser, der ligger latent, men
tænk engang på konsekvenserne af alkohol, det er et langt farligere og
dyrere for samfundet, stof..

Fra : Dres

Dato : 26-03-04 23:34

I news:4064ae16$0$441$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Thomas Strandvig følgende:

> Hash kan ganske rigtigt
> udløse psykoser, der ligger latent, men tænk engang på
> konsekvenserne af alkohol, det er et langt farligere og dyrere for
> samfundet, stof..

Noget forfærdeligt vrøvl du skriver. Hash er slet ikke så ufarligt som
du vil gøre det til. Jeg har set adskillige liv blive totalt ødelagt
af hash (og jeg taler ikke her om andre stoffer end hash). Mennesker
der var virkeligt velfungerende, fik efter en del måneders dagligt
forbrug af hash, deres liv helt ødelagt, kunne ikke klare studierne,
arbejdet, tilværelsen m.m. længere.

Jeg har været med i arbejdet med pårørendegrupper i en del år
efterhånden og har set temmelig meget af hvad en hashmisbrug kan føre
til. Også hvad andre rusmidler kan føre til.

Og ja, alkohol er noget gylle som også i høj grad skader utroligt
mange mennesker.

mvh
andreas

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 26-03-04 23:31

Gu ska vi ej.
Vi skal konsentrere indsatsen mod de stoffer der er virkeligt farlige.
Mvh Thomas Strandvig

Fra : Dres

Dato : 26-03-04 23:37

I news:4064af5a$0$442$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Thomas Strandvig følgende:

> Gu ska vi ej.
> Vi skal konsentrere indsatsen mod de stoffer der er virkeligt
> farlige.

Og hash er et af de farlige stoffer vi skal intensivere kampen mod.
Straffene skal virkeligt mærkbart skærpes og der skal ikke tages med
fløjlshandsker på den slags forbrydere der indsmugler og sælger den
slags.

mvh
Andreas

Fra : shj

Dato : 27-03-04 02:08

On Fri, 26 Mar 2004 21:32:33 +0100, Dres wrote:

> Ih ja, og hvad med at frigive heroin, amfetamin osv. nu vi er i gang.
> Vi skal endelig ikke have forbud mod noget som helst da.

Jeg er af den holdning, at alkohol og hash skal følges ad. Hvis
alkohol er legalt, så skal hash også være det. Hvis hash fortsat
skal være ulovligt, så skal alkohol også erklæres ulovligt.

Ifølge nyhederne for nylig, så dør der omkring 7000 mennesker om
året i Danmark, som følge af overforbrug af alkohol.

Der dør ikke rigtigt nogen af at ryge hash - allerhøjest nogle
ganske få, som bliver stærkt psykotiske af at bruge hash og
bringer sig selv i farlige situationer - eller får svære
depressioner og begår selvmord - men så var der nok rod i hovedet
i forvejen.

Det er et interessant perspektiv, synes du ikke?

Og jeg fatter ikke helt, hvordan du kan sammenligne hash med de
hårde stoffer - skyldes det uvidenhed? Du dør af en overdosis
heroin eller amfetamin - får du for meget THC eller de andre
psykoaktive stoffer i hash, så brækker du dig voldsomt og har det
underligt det næste døgns tid - og fortsætter iøvrigt dit liv.

Det er fysiologisk umuligt at dø af overdrevent hash-indtag, med
mindre man har dårligt hjerte i forvejen og den af hash
forårsagede hjertebanken giver decideret hjertestop - det er
iøvrigt en vældigt sjælden tilstand.

Hvis vi observerer overdrevent alkohol-indtag, så er det fakta at
du kan dø af en overdosis - ret nemt endog - og det kan
observeres ganske simpelt på den hektiske aktivitet på landets
skadestuer weekend efter weekend: Dem der ryger til udpumpning
gør det, fordi de risikerer at dø af indtaget.

Yderligere perspektiv: Hvor mange dør før tid af brug af tobak?
Det er minimum nogle hundrede gange flere end dem der ikke
overlever pga. hash-misbrug.

Ekstra perspektiv: Hvor mange dør af overdrevent indtag af
raffineret sukker? Overvægt og sukkersyge er en væsentlig årsag
til overdødelighed i den vestlige verden.

Hash er ikke farligere end livet i øvrigt - mit liv kan slutte i
bilen på vej til arbejde på mandag.

Folk dør i bunkevis af alkohol, tobak og sukker. De ting smadrer
dit krop på en uigenkaldelig måde - fuldkommen ulig hash. Men det
er virkeligt sjældent, at nogen dør med hashen som direkte årsag
og din fysik er intakt, selv efter år med overforbrug af hash.

Hvorfor er hashen forbudt, når de øvrige ting er både legale og
fuldt ud acceptable i social sammenhæng? Jeg undrer mig lige
voldsomt.

Og ja, jeg er helt enig i, at folks liv kan påvirkes radikalt og
i meget negativ retning af et overforbrug af hash, men de kommer
over tid og normalt på fode igen, når de stopper.

Perspektiv, please, igen...

> mvh
> Andreas
> Far til to der har fået deres liv smadret af hash

Jeg er ikke decideret fortaler for hash, siden der er både
fordele og (bestemt) ulemper ved skidtet og er ked af at høre, at
dine unger ikke har kunnet styre det - men hash er altså ikke
det, der ødelagde deres liv.

Vær glad for børnene stadigvæk er i live - nogle af os er ikke så
heldige med overlevende familie som du.

Hilsner,
Stig
.... hvis mor døde i trediverne af druk ...
.... hvis far døde af lungekræft forårsaget af tobak ...

Fra : Dres

Dato : 27-03-04 14:37

I news:c42k5b$1f1k$1@news.cybercity.dk skrev
shj følgende:

[ ... ]
> Vær glad for børnene stadigvæk er i live -

Det er jeg sandelig også!

Og jeg ville ønske at indsmuglerne og sælgerne kunne straffes hårdt og
længe. Det er altså ikke småting jeg har set at hash har skabt af
ulykker for rigtig mange mennesker.

Og du ville ej heller høre protester fra min side dersom både tobak og
alkohol ikke længere var tilgængeligt.

mvh
Andreas

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 27-03-04 15:15

Hej Andreas
Det er naturens natur at "beruse" sig. Aber gør det, hvepse gør det, og
mennesker har gjort det i millioner af år. Problemerne opstår især når et
stemningsændrene middel er nyt blandt mennesker og der (endnu" ikke er
erfaringer, kultur og rirualer om den rette brug. Mennesker der drikker
(lidt) vin ( eller øl) hver dag lever længere (og bedre) en mennesker der er
totalt afholdende. For meget og for lidt, er lige skidt. Og i øvrigt forbudt
for børn, der har alt for travlt med at udvikle sig og lære nyt. I de gamle
Mayakulturer var det kun pensionister, der havde ret til at beruse sig.
Resten skulle arbejde for at folket kunne overleve. Måske er samfundets
holdning konjunkturbestemt, og den nuværende hård kurs politik et udtryk for
den krise vi netop er ved at være igennem, Altså med lidt forsinkelse.
Andreas, det er med sex, drugs and rock`n roll at det er kommet for at blive
og vi må lære at leve med det. Hvis der er tale om en krig er den tabt. Og
din mening om Hashéns relative farlighed er helt ude i hampen. Læs lidt
bøger om emnet. Af flere forskellige forfattere forstås, din nuværende
opfattelse er meget ensidig.
Mvh Thomas Strandvig

Fra : Dres

Dato : 27-03-04 15:23

I news:40658c7c$0$477$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Thomas Strandvig følgende:

[ ... ]
Læs lidt bøger om
> emnet. Af flere forskellige forfattere forstås, din nuværende
> opfattelse er meget ensidig.

Jeg har læst meget om hash, og jeg har set skadevirkningerne i det
virkelige liv, ikke kun på mine egne børn, men hos masser af brugere
af skidtet!

mvh
Andreas

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 27-03-04 20:07

Hej igen Andreas(og alle i andre.
I Marocco har folk røget "Kif" i tusinder af år. ( Kif er marihuana blandet
med sort tobak). Jeg har rejst i hele Marocco i flere omgange, og det er
almindeligt at en bonde, når han er færdig med arbejdet i marken, sætter sig
i skyggen og ryger lidt Kif. Fuldstændigt som vores "fyraftensbajer eller
2". Jeg har boet ved flere bønder og diskuteret bl.a. Kif og Hash med dem,
og det er interessant at de Kif rygende ser på Hash som vi ser på kogesprit.
Altså, der er noget med at et stof bliver farligere, når man raffinerer det.
Indianerne i Sydamerika har tygget Cocablade i tusinder af år. Når det
raffineres til Kokain går det galt. Opium indgij i oldtidens "Theriak", et
universallægemiddel som især var godt mod smerte. Morfin, så er det ved at
være farligt, men vi kan ikke klare os uden. Heroin, det ultimativt "bedste"
stof er livsfarligt at flirte med. 1/3 dør inden for 10 år. Vi danske nyder
jo gerne en lidt løftet stemning med en flaske vin eller et par bajere, men
bryder os ikke om at være fulde. Og den Hash der er udviklet de senere
årtier har intet til fælles med de naturlige Hashprodukter. Og du har ret
at den stærke Hash den organiserede kriminalitet sender på markedet er alt
for bedøvende. Men,- er det ikke netop et argument for at frigive det, så
man kan få kontrolerede varer, man kan købe på apoteket fx. uden at skulle
til kriminelle kredse, der også handler med hårde stoffer?
Jeg læste med stor interesse at spritus restriktionernes bortfald ved
grænsen, havde frigivet så store ressourser hos tolderne, at de havde kunnet
finde, jeg kan ikke huske hvormeget, men det var rigtigt meget, mere hård
narko end de plejer. Jamen hvorfor har de ikke gjort det hele tiden. Hård
Narko er sgu da værre end spiritus. ( Det er nok pga. mistede skattekroner).
Jamen så læg da skat på fri hash og brug pengene på at bekæmpe hård narko.

Dit syn på Hash er sort og unuanceret. Din metode til at forebygge at folk
ryger Hash er prøvet før, og forlængst erkendt som uegnet/ med modsat
virkning.

Hvis du virkelig interesserer dig for narkopolitik/ det muliges kunst, så
prøv at læse den her side http://www.benneke.dk/Akillesh%C3%A6len%20hash.htm
Og lad mig så høre om du stadig er lige forblendet af dine nære oplevelser,
som jeg er overbevist om du har fejlfortolket. Det var ikke Hashen, der
førte dine børn i ulykke, men derimod det krimminelle miljø, den findes i.
Mvh Thomas Strandvig

Fra : Jepski

Dato : 30-03-04 15:04

En ordentlig brandert holder i 24 timer -(hvorfor drikker vi forøvrigt dagen
før vi bliver tørstige???) men hash er påviseligt i det menneskelige legeme
op til 6-8 uger efter at man har fyret en "fed" - jeg kan ikke tro at det er
sundt, plus at jeg sjældendt ser at unge der har drukket sig fulde ikke kan
komme over det igen, men har ofte set at unge der har røget hash for første
gang ikke mere er i stand til at f.k.s. foretage indlæring i 6 uger - altså
må hash være mere skadeligt for unge end alkohol.
Hilsen Jeppe

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 31-03-04 21:51

Forkert Jeppe. Hash giver ingen organskader, giver ingen "tømmermænd" og
fører ikke til vold mm. Indlæringsevnen er kun delvist hæmmet i kort tid og
vender fuldt ud tilbage efter rusen. Din mening skyldes nok det er en "anden
brønd" du har siddet i bunden af..
Mvh Thomas

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 31-03-04 23:21

On Wed, 31 Mar 2004 22:51:23 +0200, Thomas Strandvig wrote:

> Forkert Jeppe. Hash giver ingen organskader, giver ingen "tømmermænd" og
> fører ikke til vold mm. Indlæringsevnen er kun delvist hæmmet i kort tid

Erhm.. det korrekte svar er:

Indlæringsevnen og hukommelsen er massivt hæmmet, mens du er
rygende og i ugerne derefter.

Du underdriver - som sædvanligt og igenigen - hashens
negativiteter - og det gavner ikke spor.

> vender fuldt ud tilbage efter rusen.

Ikke umiddelbart - der kan gå op til uger, afhængigt af dit
forbrug.

> Din mening skyldes nok det er en "anden brønd" du har siddet i
> bunden af..

Ganske enig - Jeppe's holdninger er meget fordomsfyldte (men
moderigtige) ift. hash.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Dres

Dato : 01-04-04 14:21

I news:406b2f4e$0$444$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Thomas Strandvig følgende:

> Forkert Jeppe. Hash giver ingen organskader, giver ingen
> "tømmermænd" og fører ikke til vold mm.

Dette er i al fald ikke korrekt. Jeg kender masser af tilfælde hvor
hashrygere er blevet ekstremt voldelige, og ved rygestop har
skrækkelige "tømmermænd", især psykiske, i adskillige uger.

> Indlæringsevnen er kun
> delvist hæmmet i kort tid og vender
> fuldt ud tilbage efter rusen.

Indlæringsevnen og normal hukommelse kan være nedsat i meget, meget
lang tid.

Og jeg taler ikke kun ud fra mine egne erfaringer, mine ungers
erfaringer, men i langt større grad ud fra de erfaringer jeg har
gennem mit mangeårige arbejde gennem pårørendegrupper til misbrugere.

mvh
Andreas

Fra : Lampen

Dato : 26-06-04 05:36

Folk ryger det, også selvom det er ulovligt. I bund og grund er det vel
folks eget valg hvad de har lyst til at udsætte deres hjerneceller for.
Hvis alkohol og cigaretter var ulovligt idag, så ville det ikke stoppe folk.

Er du klar over hvor meget kriminalitet vi ville slippe for hvis vi
gjorde hash/kokain/heroin osv osv lovligt ?

Prøv bare at tænke på hash alene, hele det ulovlige marked ville miste
sindsygt mange penge, og "misbrugerne" ville kunne anskaffe deres stof
lovligt, og slippe for at begå kriminalitet. Jeg gad personligt godt at
vide hvor mange penge ha'erne ville miste på at hash blev gjort lovligt :]

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 29-06-04 11:26

I news:m27Dc.17733$Vf.1003306@news000.worldonline.dk skrev
Lampen følgende:

> Er du klar over hvor meget kriminalitet vi ville slippe for hvis vi
> gjorde hash/kokain/heroin osv osv lovligt ?

Er du klar over hvor megen kriminalitet vi ville slippe for dersom vi
gjorde børnemisbrug, tuveri, røveri, voldtægt, mishandling osv.
lovligt.

Og jeg er da enig i at hverken cigaretter eller alkohol på nogen måde
er gavnlige. Og var det i dag disse stoffer/produkter blev opdaget,
ville de da med stor sikkerhed også have været på forbudt-listen.

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*

Fra : Mads Kongshøj Sørens~

Dato : 12-09-04 15:43

Jeg føler mig overbevist om at Lampen ikke mener den kriminalitet som
hash/kokain/heroin osv osv, i sig selv udgør, men al den "følgekriminalitet"
der eks. kommer når junkier begår røverier for at få råd til de meget dyre
ulovlige stoffer, (heroin er jo netop dyrt fordig det er forbundet med stor
risiko, at handle med det) og når pushere skal bruge deres sorte penge.
Eller de skal "overtale" nogen til at deale for sig.

Mads

Fra : Ulvir

Dato : 23-06-04 01:03

Dres wrote:
> I news:c42k5b$1f1k$1@news.cybercity.dk skrev
> shj følgende:

> Og du ville ej heller høre protester fra min side dersom både tobak og
> alkohol ikke længere var tilgængeligt.

Hvis alkohol var noget nyt- så ville den være receptpligtig, og så ville
der være et dødningehoved på flasken..

Venlig hilsen- Ulvir.
--
Women's intuition is the result of millions of years of not thinking.