Druk i nær familie
Fra : Lone Johansen

Dato : 23-03-04 15:39

Hej
jeg ved ikke hvordan jeg skal begynde men jeg har fået et for mig
stort problem som fylder meget i min hverdag(de første ca.10 dage i
måneden) nemlig at min elskede drikker 1-2 fl. vin fra kl. 15.30 -til
han går i seng ved 21tiden jeg synes det er meget men det synes han
bestemt ikke, men hvad mener i andre, har i nogle gode forslag til
hvad jeg kan stille op i den her situation, vi har et fælles barn på
10 år.
Lone

Fra : Niels Poulsen

Dato : 24-03-04 06:52

Lone Johansen <gransanger@9ES7Gparadis.dk> wrote:

> [...]
> bestemt ikke, men hvad mener i andre, har i nogle gode forslag til
> hvad jeg kan stille op i den her situation, vi har et fælles barn på

Det bedste råd jeg kan give dig er! send ham i A/A du kan få en møde
liste på
telefon nr. 70101224. men tænk på dig selv og jeres fælles barn, han
skader både dig og ikke mindst jeres fælles barn, du spørge ham om hvem
en elsker mest vinen eller dig. nu er det sådan at man kan komme i
behandling for alkohol prøv eller du bør henvende dig til en alkohol
konsulent i Amte, men det er ret stort at træde frem på den måde

Fra : Lone Johansen

Dato : 25-03-04 12:57

npoulsen@post8.tele.dk (Niels Poulsen) skrev:
> [...]

>dig selv og jeres fælles barn, han
>skader både dig og ikke mindst
>jeres fælles barn, du spørge ham om hvem

Tak for dit råd det var netop p.g.a. vores søn at jeg henvendte
mig til jer her på nettet, på nuværende er der ikke nogen reaktion
fra sønnen, men det er netop fremtiden at jeg frygter. Det der er
at han meget sjældent virker beruset, han bliver ikke
ondskabsfuld, el. overkærlig, men det irritere mig at vide at han
har drukket. I hans gode dage uden vin er han selv klar over det
er for meget og prøver også i nogle perioder at lade vær men så
lige pludselig er vi tilbage i den gamle gænge igen.

Fra : Niels Poulsen

Dato : 25-03-04 20:48

Lone Johansen <gransanger@TG8IXparadis.dk> wrote:

> [...]
> er for meget og prøver også i nogle perioder at lade vær men så
> lige pludselig er vi tilbage i den gamle gænge igen.

og !!

påvirkninger er så små at man ikke ligger mærke til dem. Jeg kender selv
problemmet, det er ikke nok med at han bliver syg du og barnet bliver
også syge

Fra : Carsten

Dato : 29-03-04 15:21

Prøv at kigge lidt her: http://www.hope.dk/

Håber at i finder en god løsning, som i alle kan leve med.

Mvh Carsten

Fra : Lone Johansen

Dato : 15-04-04 11:16

Tak for jeres gode råd, efter blot 16 dage siden sidste råd er det
bare gået fremad, jeg ved godt at det ikke bare er nu og så er det
hele en lykkelig fremtid vi går i møde der er kampe forud som skal
kæmpes men det ser meget lyser ud nu da han har erkendt at have et
problem, så nu tror jeg på fremtiden. Tusind tak for rådene de
virker.
Mvh.
Lone

Fra : Bugge Larsen

Dato : 19-04-04 17:22

Hej Lone.

Læste dit brev i nyhedsgruppen.

Jeg er selv ædru alkoholiker, og ved af bitter erfaring at kun en ting
virker: behandling. INGEN alkoholkere kan blive ædru på viljen, det er en
gammel skrøne. Alkoholisme er en sygdom, der heldigvis kan bremses gennem
behandling. Desværre følger der en masse lyveri og lusk med sygdommen, og
det betyder at ingen alkoholkere går frivilligt i behandling. Derfor er du
nok nødt til at presse ham i behandling- han bliver nødttil at vælge mellem
alkohol eller familie.

Og ja, 2 flasker vin om dagen- så er man alkoholiker !!

Et behandlingstilbud, fx. Fontana www.fontana.dk koster 25.000, men det er
en billig pris for et ædru liv.

Held og lykke !

Vh.

Thomas

Fra : Enok Hauge

Dato : 11-05-04 20:31

On Mon, 19 Apr 2004 18:22:27 +0200, "Bugge Larsen" <bugge@knus.dk>
wrote:

> [...]
>nok nødt til at presse ham i behandling- han bliver nødttil at vælge mellem

Hej Thomas.

Tillad mig at betvivle din påstand om at man ikke kan blive ædru uden
behandling. Den 7.6.2003 tog jeg beslutning om at nu skulle det være
slut, og jeg har ikke rørt alkohol siden. Jeg tog beslutningen, da jeg
så mig ude af stand til at passe mit arbejde når jeg er ude af stand
til at kontrollere mit alkohol forbrug. Jeg har aldrig været i anden
form for behandling end antabus i korte perioder tidligere. Da mit
misbrug var på sit højeste drak jeg ca. 20 øl om dagen plus det løse.
Det var dog kraftigt reduceret det sidste 3/4 år før stoppet da jeg
var kommet ind på arbejdsmarkedet. Det der holder mig fra at drikke er
at jeg ikke vil tilbage til min gamle livsstil på offentlig
forsørgelse og et liv i samfundets bund. Jeg er idag 27 år og har
desuden mit første AA møde tilgode. Hvad siger I andre? Mener I også
at man ikke kan blive ædru uden behandling?

<snip>

>Vh.
>
>Thomas

Mvh. Enok Hauge

Fra : karsten jørgensen

Dato : 12-05-04 06:47

"Enok Hauge" <enokh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> desuden mit første AA møde tilgode. Hvad siger I andre? Mener I også
> at man ikke kan blive ædru uden behandling?

Set fra behandlersiden er jeg nok tilbøjelig til at mene at man nok har
behov for behandling for at komme ud af misbrug. Men det det primært
alkoholikerne og ikke storforbrugerne. Den sidste historie fortæller jo også
at forbruget er kraftigt reduceret inden ophør. Men under alle
omstændigheder er det flot.

karsten

Fra : Niels Poulsen

Dato : 12-05-04 21:58

karsten jørgensen <aknot@dadlnet.dk> wrote:

> [...]

Det er utrolig dejlig og møde andre Alkoholiker de taler, skriver Dansk
så man kan forstå dem, jeg har selv været træde møllen igemmen og
drukket siden jeg var 14 år nu er jeg 44 år som 42 årig kom jeg i
behandlig og har været ædru siden. Min ex- kone bliver aldrig ædru (
ikke fordi hun drikker ) hun bliver aldrig mental ædru jeg gå hverdag
til A/A møde det er der jeg høre til blandt de andre bumser. NU jeg har
fundet min rette størelse hverden større eller mindre i gemmen A/As tolv
trins program

Mvh

Niels

Ved retursvar Slet "NOSPAM "