Søg og du skal finde...
Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 16-03-04 00:37

Hejsa!

Jeg sidder og forsøger mig lidt med Perl og har i den anledning et
problem jeg håber nogen kan hjælpe mig videre med.

Jeg skal have lavet noget simpelt sammenligning af to tekst strenge,
hvor den ene skal kunne bestå af wildcards i form af ? og *.
Søgestrengen skal kunne laves af en "almindelig bruger" hvorfor jeg
ville mene at regulære udtryk var for meget. Det skal heller ikke være
nødvendigt f.eks. at fortælle hvilken eller hvor mange karakterer der
følger et ?.

Eksempel: "Dette er en test" skal kunne fanges af "D?tte er * test".

Hjælp?

/Jesper

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 16-03-04 00:58

On Tue, 16 Mar 2004 00:36:59 +0100, Jesper Juul-Mortensen
<na@na.invalid> wrote:

>Eksempel: "Dette er en test" skal kunne fanges af "D?tte er * test".

Det nemmeste er måske blot at erstatte de, af brugeren angivne, ? og
*, med det rette til en tur igennem et regulært udtryk?

/Jesper