ældre forældre
Fra : tux

Dato : 12-03-04 00:39

Hvis man har en ældre forældre (82 år, mor) der for første gang har sagt til
sin søn (mig) at hun tror at hun er ved at dø (hun er indlagt på 5. uge på
hospital), er det så signal om, at der er 'mere mellem Himmel og Jord' der
gør, at man som hun har det, har fornemmelsen af, at det er ved at være
slut på livet?
Er der nogen her med erfaringe eller viden om det jeg skriver, hører jeg
meget gerne om det, da jeg har meget svært ved at give svar til min mor,
når hun siger som jeg skriver hun gør!
Jeg mistede min far i en for både min mors, hans og mit vedkommende al for
tidlig alder (for næsten 30 år siden), og har det ret svært med igen at
skulle miste, trods de mange år der er gået.
Kærlig hilsen,
tux

Fra : Paul Fisher

Dato : 13-03-04 10:13

"tux" <tux@mail.dk> wrote in message news:c2qt9l$q7m$1@sunsite.dk...
> [...]
> gør, at man som hun har det, har fornemmelsen af, at det er ved at være

Jeg har hørt unge mennesker (som stadig lever) sige det samme. Det er oftest
et spørgsmål om hvordan individet selv tolker sindets og kroppens signaler.

Hvis en aldrende person siger disse ord, kan det have mange årsager. Ofstest
fordi personen kan mærke at energiniveauet daler. Man orker ikke at bevæge
arme og ben mere. Det kan også være psykisk baseret, hvor personen befinder
sig i en stresset tilstand af en art. Måske siger din mor ordene, fordi hun
ikke kan lide hospitalet. Måske vil hun hellere dø derhjemme end på
hospitalet.

Mulighederne er mange, men det har intet med overnaturlige sanser at gøre.

-Paul

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 13-03-04 16:06

"tux" <tux@mail.dk> wrote in message news:c2qt9l$q7m$1@sunsite.dk...

Hej Tux
> [...]
> Er der nogen her med erfaringe eller viden om det jeg skriver, hører jeg
> meget gerne om det, da jeg har meget svært ved at give svar til min mor,

Vi oplevede, da min mands farmor skulle dø, at hun simpelthen tog rundt til
alle i familien, og besøgte dem, både nær og fjern i løbet af mindre end en
måned. Vi var blandt de sidste hun besøgte, og da hun var hos os ( vi havde
et temmelig tæt forhold) fortalte hun, at nu havde hun næsten besøgt alle,
og nævnte så dem hun manglede. Hun var hverken syg, eller på anden måde i
risikogruppen. Hun havde fået et godt liv, efter en blodprop, og sukkersyge.
Havde nogle år forinden solgt gården og levede et aktivt og glad liv med
egen bil, og næsten altid på farten.

> Jeg mistede min far i en for både min mors, hans og mit vedkommende al for
> tidlig alder (for næsten 30 år siden), og har det ret svært med igen at
> skulle miste, trods de mange år der er gået.
Ja, det er næsten altid svært at skulle forholde sig til at miste.
Selv oplever jeg, at få information om familiemedlemmer der går bort, ganske
kort inden, enten under meditation eller i drømme, dette har givet mig et
anderledes afslappet forhold til døden.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)