DIGITAL HØREAPARAT
Fra : bertel tarp

Dato : 11-03-04 18:06

SENSO DIVA DIGITAL HØREAPARAT
KØBT I APRIL 2002 HOS OPTIKKER NYPRIS 21000,00
SÆLGES FOR 5000,00 ER 100 % I ORDEN
EMAIL:BERTELTARP@PC.DK

Fra : Leonard

Dato : 11-03-04 19:00

bertel tarp <berteltarp@pc.dk> wrote:

>EMAIL:BERTELTARP@PC.DK

Du gør dig skyldig i 2 store fejl her:

1. køb og salg hørrer ikke til i denne gruppe, men i en passende
dk.marked.privat.gruppe

2. at skrive med store bogstaver bruges til at råbe med og anses
oftest for annoying behavior.

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen,

Fra : ha

Dato : 12-03-04 19:34

Leonard wrote:
> 2. at skrive med store bogstaver bruges til at råbe med og anses
> oftest for annoying behavior.

Det var jo et høreapparat ....... )

/ha

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-03-04 01:23

Hejsa...

Det er faktisk en af de bedre..

Men apropos hjælpemidler køb/salg...
Der er skrevet i det indlæg, du citerer fra, at denne gruppe ikke er for
køb og salg, og det er også rigtig nok, men hvor skal vi egentlig gå
hen, hvis vi har hjælpemidler / specielle produkter, der er velegnede
for handicappede, hvis vi vil købe og sælge dem?

De alm. markedsgrupper under dk.marked.privat er just ikke det bedste
sted. - Men hvor så?

Vi har inden for Dansk Blindesamfund oprettet en del mailinglister, -
bl.a. også med et par stks. til køb og salg, men det kræver jo netop
medlemsskab af de lister, og det er alt muligt - både alm. ting og
sager, samt mere handicaprelaterede ting til blinde og svagtseende forstås.

Ville det være en idé at prøve at få oprettet en markedsgruppe til
udelukkende køb og salg af relevante produkter / hjælpemidler under usenet?

så kunne en sådan gruppe jo hedde "dk.marked.privat.hjaelpemidler" -
evt. bare "dk.marked.hjaelpemidler", så både private og de forretninger,
der udelukkende sælger hjælpemidler også kunne komme med bl.a. nyheder
og specielle tilbud. Nogle af de forretninger ejes jo rent faktisk også
af handicappede...

Hvad siger I - pro et contra??

mvh. Erik richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Lotte M

Dato : 13-03-04 15:58

Erik Richard Sørensen skrev

> De alm. markedsgrupper under dk.marked.privat er just ikke det bedste
> sted.

Hmmm

Jeg ville poste i news:dk.marked.privat , evt x-poste til en mere specifik
undergruppe, feks news:dk.marked.privat.cykel hvis objektet var en
håndcykel. Derefter ville jeg henvise til annoncen i min signatur.

Omvendt ville jeg også søge salgsannoncer i markedshierarkiet.

> Ville det være en idé at prøve at få oprettet en markedsgruppe til
> udelukkende køb og salg af relevante produkter / hjælpemidler under
> usenet?

Og hvad ville du skrive vedrørende eksisterende trafik?

> så kunne en sådan gruppe jo hedde "dk.marked.privat.hjaelpemidler" -

Selv om trafikkravet til en markedsgruppe er beskedent, så skal der
sansynliggøres et minimum af trafik, så vidt jeg umiddelbart kan
overskue, så er der stort set ingen eksisterende trafik at basere
gruppen på.

> evt. bare "dk.marked.hjaelpemidler", så både private og de forretninger,
> der udelukkende sælger hjælpemidler også kunne komme med bl.a.
> nyheder og specielle tilbud.

Dk.admin vil næppe anbefale den type ændring af markeds-hierarkiet.

> Nogle af de forretninger ejes jo rent faktisk også af handicappede...

Og? Det er ikke en kvalitet i sig selv at være handicappet.

Jeg har for nylig haft en oplevelse med en konsulent/sælger, hvor
firmaet netop profilerer sig på at være drevet af handicappede
- af de konsulenter jeg har haft med at gøre, så var det faktisk den
handicappede, der leverede den mindst professionelle rådgivning
og havde mindst forståelse for mit behov!
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : cybs

Dato : 13-03-04 16:13

"Erik Richard Sørensen" skrev:

(snip)
> [...]
>hen, hvis vi har hjælpemidler / specielle produkter, der er velegnede
>for handicappede, hvis vi vil købe og sælge dem?

Fx i Handicap-nyt, som er medlemsblad for Dansk Handicap
Forbund. Der er en sektion til private anoncer midt i bladet.
Jeg kan desværre ikke se, om det koster noget at annoncere,
når man er medlem. DHF har en hjemmeside, hvorfra man
også kan indmelde sig, her:
http://www.dhf-net.dk/medlem

MVH

susanne