golf
Fra : Grundtvigsskolen

Dato : 11-03-04 13:50

hvor mange huller har man på en golfbane?

Fra : Jakob M

Dato : 11-03-04 19:33

Grundtvigsskolen wrote:
> hvor mange huller har man på en golfbane?

18.

Mvh
Jakob

--
Se min vandkøling, OBS 700KB
http://home.tiscali.dk/behjm/vandkoeling/vand.htm

Fra : N´far

Dato : 12-03-04 00:59

"Jakob M" <fandens@klog.dkXXX> skrev i en meddelelse

> 18.

> [...]

hvis der ik er muldvarper...

Fra : Carnie

Dato : 12-03-04 03:17

Der er slet ingen huller !!!

Det er jo kun små fordybninger, for at kunne betegnes som et hul skal der
vel kunne komme noget helt igennem det :)

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 12-03-04 14:33

Grundtvigsskolen wrote:
> hvor mange huller har man på en golfbane?

Man har lige fra 9 til 36 huller. Det er anpå hvordan banen er bygget
op. På de fleste nye baner er der som regel 27 huller - 1 drivingrange -
2 til 4 træningshuller (puttinggreen - bunkers). Og så er de ni af
hulleren en par3 bane, til de uøvede/nybegyndere. Hvis du vil vide mere
om en golfbane, så tror jeg du kan finde hjælp hos MJ Ericsson - Dansk
Sportsbyg - DanRegn - DanJord.

Fra : Rasmussen

Dato : 13-03-04 08:41

"Apollo14 aka Kenneth Rugaard" <mail@NOSPAMkenneth-rugaard.dk> wrote in
message

> [...]
> hulleren en par3 bane, til de uøvede/nybegyndere. Hvis du vil vide mere
> om en golfbane, så tror jeg du kan finde hjælp hos MJ Ericsson - Dansk

Bare lige for at skære det ud i pap... Der findes ikke baner med f.eks. 16
huller. En runde golf er på enten 9 eller 18 huller. Man kan godt spille 18
huller på en 9 huls golfbane - man går bare rundt 2 gange. En 27 hullers
golfbane består af 3x9 huller - og spilleren kan så selv vælge hvilke 2
sløjfer han vil spille på. Man spiller aldrig alle 27 huller...

klogeåge...

Fra : jv

Dato : 23-03-04 13:31

klogeåge ramte tastaturet og skrev flg.

> [...]
> golfbane består af 3x9 huller - og spilleren kan så selv vælge hvilke 2
> sløjfer han vil spille på. Man spiller aldrig alle 27 huller...

Selvfølgelig kan man også vælge at spille 27 huller eller for den sags skyld
36 huller, hvis man har tid, lyst og kondition til det.
18 huller er én runde.

vk

Fra : N´far

Dato : 23-03-04 18:58

"jv" <nospam@nospam.ig> skrev i en meddelelse
> [...]
skyld
> 36 huller, hvis man har tid, lyst og kondition til det.

Kondition, hehe, den var go ´´!!!

Fra : Niels-Jørgen Østerby

Dato : 24-03-04 17:27

Rasmussen wrote:
> [...]
> golfbane består af 3x9 huller - og spilleren kan så selv vælge hvilke 2
> sløjfer han vil spille på. Man spiller aldrig alle 27 huller...

Det er nu ikke helt korrekt...
Der findes flere steder mindre baneanlæg, der har et antal huller på fx
6 eller 12.
9, 18, 27 osv. i 9 tabellen er det mest almindelige på et golfanlæg.
For at spille en runde, der skal beregnes handicap på - kan man spille
på 9 huller, indtil man komme under handicap 36 - derefter kræves 18 huller.

--
Øster