At bosætte sig i udlandet...........
Fra : - Stan -

Dato : 03-03-04 18:17

Jeg påtænker at flytte med familien til Frankrig og bosætte mig dér....

Jeg får på nuværende tidspunkt en førtidspension.
Derfor ville Jeg gerne vide, om Jeg kan "tage" pensionen med mig ????
Jeg beholder jo mit danske statsborgerskab.....

Fra : Leonard

Dato : 03-03-04 20:22

" - Stan -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg får på nuværende tidspunkt en førtidspension.
>Derfor ville Jeg gerne vide, om Jeg kan "tage" pensionen med mig ?

Jeg ved ikke en klaphat om det, men jeg vil meget gerne svaret.

Nu kender jeg jo ikke din situation, men skulle jeg flytte ud af
landet er der mange andre ting jeg også ville undersøge hvordan det
forholder sig med:

Hvilke tilskud er der til og hvad skal jeg selv betale:
Kørestol, engangsartikler (katetre og den slags) og bil.

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen,

Fra : - Stan -

Dato : 03-03-04 21:52

Det er vist kun primært min pension Jeg tænker på.
Jeg har ingen fysiske handicaps.
Så det er bare for at vide om det også kan fungere som et "skattely".
Jeg ved selvfølgelig godt at Jeg kan droppe hjemmehjælperen, men det er vel
også til at leve med.

Fra : Torben Madsen

Dato : 03-03-04 23:43

Hej Stan

Du skal være have en fast adresse i dk og være hjemme i dk hver 3 for at
bevare din pension.

mvh
torben

Fra : Hans Nelke

Dato : 04-03-04 02:39

Hej Torben
Det passer ikke. du kan tage din pension med dig så længe at det er inden
for EU, i nogle lande skal du betale skat lokalt andre betales skat i DK
afhængig hvilke aftaler der er landene i mellen, har selv undersøgt det,jeg
kan ikke finde linket lige nu (har også talt med dem)
flytter du uden for EU for du kun grundbeløbet med.
mvh
Hans

Fra : Hans Nelke

Dato : 04-03-04 02:44

Her er linket
http://www.dss.dk/p_b/publikationer/dansk_pension_udl/dansk_pension_udl98.ht

Fra : Leonard

Dato : 04-03-04 10:28

"Hans Nelke" <gammon(cube)@tdcadsl.dk> wrote:

>Her er linket
>http://www.dss.dk/p_b/publikationer/dansk_pension_udl/dansk_pension_udl98.htm

Og der ser det ud til at Stan ikke får problemer i Frankrig, så god
tur

--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!