Akupunktur
Fra : Helle

Dato : 13-02-04 16:20

Hejsa.

Jeg er begynt at få akupunktur (i ørerne) 2 gange om ugen. Hun sætter 6 nåle
i hvert øre og siger det hedder NADA. To punkter er så skrækkelig ømme og
det drejer sig om lunger og lever. Kan det forbedre sig efter nogle gange?
kan hun direkte gå ind og helbrede disse to punkter ved at sætte nåle i mine
ører? Jeg har lidt astma så det er nok derfor lungepunktet er så ømt men
leveren? hvordan kan det være?
Det er virkelig så ømt at jeg får helt gåsehud og får tårer i øjnene når hun
sætter nålene i de to punkter. I øvrigt bliver mine ører enormt røde lige
med det samme og bløder lidt. Hun siger det er fordi jeg er meget anspændt
hvilket er ganske rigtigt.

Nogen der har erfaringer?

Mvh Helle

--
Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Fra : Bjarne Krog

Dato : 14-02-04 10:03

On Fri, 13 Feb 2004 16:20:20 +0100, "Helle"
<mail@FJERNhellenielsen.dk> wrote:

> [...]
>med det samme og bløder lidt. Hun siger det er fordi jeg er meget anspændt

Tja Helle, jeg har da 16 års erfaring, så jeg håber du vil lytte lidt
til mig

Jeps der er noget der hedder NADA og der vil næsten altid være nogle
af punkterne der vil være ømme, og oftes er det lunge og lever.

I dit tilfælde er det fordi som du selv skriver din astma der giver
reaktiner på din lunge, og din lever fordi du sikkert har taget
medicin for din astma i lang tid ikke.

Om du så kan få det bedre, ja det skulle du gerne, for når du bliver
aktiveret på et øre punkt, sker der næsten det samme som hvis du fik
zoneterapi, jo ømmere de er punkterne, jo mere grund er der til at
behandle dem

Hvorfor bliver du behandlet med NADA ??

Hvis det er til afgiftning er det klart at der er noget der skal
skylles ud af din lever, eller er det til tobaksafvænning??

Og så er vi ved det smamme igen ikke.

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.aku-net.dk/

Fra : Helle

Dato : 14-02-04 13:18

> [...]
>
> Hvis det er til afgiftning er det klart at der er noget der skal
> skylles ud af din lever, eller er det til tobaksafvænning??

Hej Bjarne.

Jeg har ikke taget min astma medicin i et års tid fordi jeg vil prøve at se
om ikke jeg kan klare mig uden det. Og det er egentlig gået rimelig fint.
Det er kun en meget let astma jeg har. Jeg får NADA for i helhed at få det
bedre med mig selv psykisk. Angst, uro, tristhed og den slags.
Nej jeg ryger ikke og er heller ikke afhængig af andre ting. Jeg får
p-piller og antidepressiv medicin og fejler ellers ikke andet (hvad jeg ved
af) men jeg er ikke så glad for hvis der er noget med min lever?

Mvh Helle

Fra : Bjarne Krog

Dato : 15-02-04 20:01

On Sat, 14 Feb 2004 13:18:08 +0100, "Helle"
> [...]

>p-piller og antidepressiv medicin og fejler ellers ikke andet (hvad jeg ved
>af) men jeg er ikke så glad for hvis der er noget med min lever?

Lige for at starte med det sidste...

NEJ jeg siger ikke noget om at der er Lever problemer!!!

Det der er med Leveren er at der er en ubalance i Leveren...

Når vi har en organkreds der er i ubalance er der næsten altid en mere
der har ubalance

En organkreds er en Kinesisk betegnelse for et område hvor man kan se
om kroppen er i balance eller i ubalance, for alle de organkredse vi
har skulle gerne være i balance, men hvis der er en ubalance i en
organkreds, er der nødvendigvis ikke noget galt med selve organet...
Håber det kan berolige dig lidt

Ikke for at lave splid mellem dig og din Akupunktør, så er jeg ikke
helt sikker på at det er den helt rigtige behandling du får, men jeg
ved jo ikke hvad din Akupunktørs bagrund er for den behandling du får.

Af flere årsager vil jeg anbefale dig at købe nogle GODE
vitaminpiller, evt. spektro, omnimin eller biortomin, + et B vitamin
produkt fra Bio-force der hedder "total-B" (håber jeg får procenter
fremover *hehehe*) for det er efter min søgen i den henretning den
bedste B-vitamin på markedet, men jeg er kun Akupunktør og vil derfor
kun bringe det her vidre til dig, og hør på dem der har mere forstand
på det her end mig
---

Fra : Helle

Dato : 16-02-04 14:09

> [...]
> bedste B-vitamin på markedet, men jeg er kun Akupunktør og vil derfor
> kun bringe det her vidre til dig, og hør på dem der har mere forstand

Vedkommende som kommer ud og giver akupunktur er en kontakt/støtteperson
fra kommunen som tager ud til folk som måtte have brug for at læsse lidt
problemer af hun/de har taget et kursus i NADA akupunktur. Mit
lungepunkt er afskyeligt ømt og jeg får tårer i øjnene af smerte når nålen
bliver sat i - det er hæsligt!! Kan jeg forvente en bedring? som sagt har
jeg en meget let astma og gider ikke tage medicin for det da det er dyrt og
jeg godt kan klare mig uden. Kan min astma helbredes af NADA?

Mvh Helle

Fra : Bjarne Krog

Dato : 17-02-04 08:59

On Mon, 16 Feb 2004 14:09:06 +0100, "Helle"
> [...]

>jeg en meget let astma og gider ikke tage medicin for det da det er dyrt og
>jeg godt kan klare mig uden. Kan min astma helbredes af NADA?

Jeg har svært ved at tro det, men der er stadig en change, for når
kroppen påvirkes af nåle starter der er en proces som går gennem hele
kroppen, og når lungen bliver aktiveret, så kan det da være, men
normalt er astma en overennergi i lungen, og der skal trækkes energi
væk fra lungen, og så er det at man skal finde ud af hvilke organ man
skal trække den hen til.

Ved godt det er et kryptisk svar, men metoden er ikke optimal til
behandling af astma, der er andre metoder der er bedre.

---

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 20:46

> [...]
>
> Ved godt det er et kryptisk svar, men metoden er ikke optimal til
> behandling af astma, der er andre metoder der er bedre.

Hej Bjarne

Jeg syntes lige at jeg vil fortælle dig,at min Søster har haft Astma siden
barn.Hun var på det sidste meget hårdt angrebet af det,hun fik 5 slags
medicin hver dag.Hendes lungekapacitet var nede på 35% .Hun opsøgte en
Akupuktør,efter et par behandlinger kom hendes lungekapacitet op på 80%.I
dag tager hun kun 1 pust om aftenen.Hun er næsten sikker på,at det ikke er
nødvendig,at tage det. Jeg vil sige hun er blevet helbredt,med Akupunktur

Hilsen
AM

Fra : Bjarne Krog

Dato : 28-02-04 22:25

On Sat, 28 Feb 2004 20:45:55 +0100, "AM"
<johns_560(snabela)hotmail.com> wrote:

> [...]
>nødvendig,at tage det. Jeg vil sige hun er blevet helbredt,med Akupunktur

Hej AM

Tak for den gode historie....

Jeg må ikke skrive eller sige noget om at Akupunktur eller andet
alternativt kan heldbrede noget som helst, derfor er jeg meget
forsigtig med hvad jeg skriver herinde

Det jeg er skeptisk over for er at den form for akupunktur som hedder
"NADA" ikke har nogen specifik indflydelse på astma, og intet om at
akupunktur i al almindelighed kan af hjælpe folk folk med deres
lidelser, tværtimod, men tit tager det lang tid men jeg har selv
hjulpet MANGE astmatikere

---

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 11:41

> [...]
> akupunktur i al almindelighed kan af hjælpe folk folk med deres
> lidelser, tværtimod, men tit tager det lang tid men jeg har selv

Hej Bjarne

Jeg forstår dig godt.Nu aner jeg ikke hvad den form for akupunktur er for
noget.Jeg vil sørme heller ikke selv gå til hvilken som helst,da jeg Kun tro
på den almindelig akupuktur

Hilsen
Anne

Fra : wellness2day

Dato : 01-03-04 09:03

"AM" <johns_560(snabela)hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Nu aner jeg ikke hvad den form for akupunktur er for
> noget.

Jeg har fundet et link, hvis nogen vil vide mere om NADA:
http://www.nada-danmark.dk/

---

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 09:57

Tak for det.Der findes åbenbart mange former for akupunktur.Der er jo også
noget der hedder paralle akupunktur - Cell Com hvad jeg da må indrømme,at
jeg ikke selv tror på.Men vi har jo alle vores meninger.

AM
"

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 12:02

"

> [...]
> akupunktur i al almindelighed kan af hjælpe folk folk med deres
> lidelser, tværtimod, men tit tager det lang tid men jeg har selv

Bjarne jeg har skrevet til dig.Jeg går ud fra at mailen kommer til dig.

Hilsen
Anne

Fra : Steen

Dato : 08-03-04 12:51

Helle wrote:

> Jeg er begynt at få akupunktur (i ørerne) 2 gange om ugen. Hun sætter
> 6 nåle i hvert øre og siger det hedder NADA. To punkter er så

Hint: "nada" er spansk, og betyder "nul og niks".

Steen