Æ thyholmer
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 12-02-04 20:43

Hej allesammen.

Nu er det snart 11 år siden, jeg døde og blev genstartet af den idiot.

Det har føltes som modvind og op ad bakke hele vejen, og derved er jeg
så havnet her langt nede i et hul.

11 års dødskamp fordi jeg ikke er en hund.
Jeg regner med, det snart er enden, for jeg er nu på så giftig
medicin, at lægerne siger, det er løgn, og i en mængde så fabrikken
siger, det er løgn.
Jeg er så træt/doven, at jeg som regel kun klarer et par timer eller
tre mellem hvilepauserne på et par timer.

Så kigger man lidt tilbage og spørger, om det overhovedet har flyttet
noget som helst, eller hele seancen har været spildt.
Har i nogen fornemmelse af, om noget er flyttet, eller mine børnebørn
skal igennem det samme i lignende situationer?

Jeg drømmer stadig om aktiv dødshjælp og dødsstraf for læger der
bryder både loven og deres ord.
Jeg har bearbejdet politikere og almindelige dødelige mennesker. Jeg
har prædiket for læger og kritiseret Etisk Råd for at være uduelige og
uforstandige.
En del af dem har givet mig ret, men gør det en forskel?

Da Annette fornylig snakkede med lægen og sagde, hvor elendig jeg var
og hvor smertefuldt det tilsyneladende var, foreslog han op til 8
Panodil i døgnet. Han har da fattet noget.

Når jeg bliver spøgelse, vil jeg have hævn.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 12-02-04 21:38

On Thu, 12 Feb 2004 20:43:24 +0100, Kaj Svenningsen
<news@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Jeg regner med, det snart er enden, for jeg er nu på så giftig
>medicin, at lægerne siger, det er løgn, og i en mængde så fabrikken
>siger, det er løgn.

Nej de siger da "liv ved" du holder helle fabrikke kørende

> [...]
>Har i nogen fornemmelse af, om noget er flyttet, eller mine børnebørn
>skal igennem det samme i lignende situationer?

Desvære skal de nok, med mindre de har en læge der forstår og lader
vær med at genoplive, hvis det er hvad de ønsker, og der ikke står
nogle nære pårørende og kræver det, det har jeg desvære set <suk>.

> [...]
>Panodil i døgnet. Han har da fattet noget.
>
>Når jeg bliver spøgelse, vil jeg have hævn.

Det tror jeg ikke der er nogen der tvivler på så må man da bare
håbe du bliver det før dem

MVH

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 12-02-04 23:15

Winnie Henriksen skrev:

>Nej de siger da "liv ved" du holder helle fabrikke kørende

Winnie, din humor er smittende.

>Desvære skal de nok, med mindre de har en læge der forstår og lader

Men hvad gør vi så?
Det skal altså laves om det der.

>nogle nære pårørende og kræver det, det har jeg desvære set <suk>.

Det har jeg også. Det vil jeg have forbudt sammen med dødsstraffen til
lægen, der ikke respekterer patientens afgørelse.

>Det tror jeg ikke der er nogen der tvivler på så må man da bare
>håbe du bliver det før dem

Hæhæ. Ellers vi i fanme' høre lyde fra den anden verden.

Fra : Brian Jensen

Dato : 22-02-04 11:54

For mig lyder det som om du dyrker smerter......

Jeg er også selv meget smerte plaget. Men jeg skylder ikke skylden på
systemet/lægeren eller andre. Men prøver at finder nogle positive ting i
livet der kan få mig til at sætte smerterne lidt i baggrunden. For hvis man
bare sidder og dyrker sig med sin egne elendighed, så er det da også sikkert
at man får det meget værre.
Jeg får det bedre og bedre med tiden selv om mine smerter er de samme. Men
det er fordi jeg har lært at flytte fokus væk fra alt det dårlige.

Du skriver at det er 11 år siden du blev "genstartet" af en idiot. Så kan
jeg fortælle at det er 15 år siden jeg blev handicappet pga. en læge fejl.
MEN jeg bruger ikke min tid og energi på at være bitter på lægen. Det er mit
liv for kort til.
Jeg har før set nogle af dine negative indlæg her, så nu kan jeg sku ikke
holde kæft længere. Kaj få dig dog et liv i stedet for at levet som en
bitter sur gammel mand..... MAN KAN LÆRE AT LEVE MED SMERTER ...
acceptere livet som det er og vær glad for hvad du har.

Hilsen Brian

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 22-02-04 15:07

Brian Jensen skrev:

>For mig lyder det som om du dyrker smerter......

Jeg tror, du har hørt forkert.

>Du skriver at det er 11 år siden du blev "genstartet" af en idiot. Så kan
>jeg fortælle at det er 15 år siden jeg blev handicappet pga. en læge fejl.

Det synes jeg, der er meget trist for dig - 15 år er lang tid, men jeg
ser ikke lige, hvad det ændrer på min situation.

>MEN jeg bruger ikke min tid og energi på at være bitter på lægen. Det er mit
>liv for kort til.

Og så bør vi ikke søge at forhindre gentagelser?

>Jeg har før set nogle af dine negative indlæg her, så nu kan jeg sku ikke

Du skal endelig lukke helt op.

>holde kæft længere. Kaj få dig dog et liv i stedet for at levet som en

Det har jeg da haft og har lidt endnu. Nu er det sgu da for sent.

>bitter sur gammel mand..... MAN KAN LÆRE AT LEVE MED SMERTER ...
>acceptere livet som det er og vær glad for hvad du har.

Jeg er nu ikke så vild med den der "Mange har det meget værre, så find
dig i din skæbne".

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-02-04 15:43

Kaj Svenningsen skrev:
> Jeg er nu ikke så vild med den der "Mange har det meget værre, så find
> dig i din skæbne".

Enig - det er vist den sikre vej til bitterhed

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : strid

Dato : 22-02-04 16:53

Så kan du lære det Kaj.. HAHA .. jeg kan godt huske i starten da jeg
også var lidt overrasket over dit syn på alting, men du er sq ok :)
Men på den anden side så er alle fra Thyholm det !!

Jeg bruger med stor glæde din side om slægtsforskning også mest fordi
alt min familie er fra Thyholm.

Mange SØndags smil herfra

Astrid

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 22-02-04 18:23

strid skrev:

>Så kan du lære det Kaj.. HAHA .. jeg kan godt huske i starten da jeg
>også var lidt overrasket over dit syn på alting, men du er sq ok :)

Tak.

>Men på den anden side så er alle fra Thyholm det !!

Naaa.

>Jeg bruger med stor glæde din side om slægtsforskning også mest fordi

Du er velkommen.

>alt min familie er fra Thyholm.

Hvad sa... Det har du holdt godt skjult.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 27-02-04 19:20

strid skrev:

>Så kan du lære det Kaj.. HAHA .. jeg kan godt huske i starten da jeg
>også var lidt overrasket over dit syn på alting, men du er sq ok :)

Så vil jeg lige redegøre for dagens oplevelser.
Sygehuset havde udbedt sig nogle blodprøver og er hjertekardiogram. De
efterså mig for 3 mdr. siden, så denne gang var det egen læge.

Well 'egen læge' lavede det der EKG-noget uden at gå helt i spåner, og
det lykkedes faktisk også at få taget blodprøverne uden store uheld,
men så startede underholdningen også.

Først fik jeg besked på at tage kardiogrammet i lommen til overlægen -
som havde skrevet at hun 'skulle' sende det til ham. Hun påstod at
kunne læse og holdt på sit, indtil 3. gennemlæsning.

Så blev mit medicinforbrug kigget efter, og det viste sig, at alt jeg
har fået undervejs i de sidste 10 år stod som noget jeg stadig fik.
Det var fanme en remse.

Jeg spurgte så, om slangegiften aldrig skulle reguleres, og lægen
fortalte irettesættende, at det var noget overlægen på M4 afgjorde.
Jeg påstod, at det havde han overladt til 'egen læge' og blev igen
skammet lidt ud.

En grundig gennemlæsning af basen afslørede så, at overlægen slet ikke
tog stilling til den medicin overhovedet, hvorefter hun oplyste, at
det begribeligvis var 'egen læge's opgave.

Den nævnte medicin virker blodtrykssænkende, og hun afgjorde i et
snuptag, at med mit fine blodtryk, kunne vi roligt fordoble mængden.
HUN HAVDE IKKE MÅLT BLODTRYKKET.

Så udskrev hun en recept på denne medicin i kvanta til 45 dage - til
udlevering med 80 dages mellemrum.

Jeg er benovet over den høje standard blandt 'egne læger'.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 22-02-04 17:26

> Det synes jeg, der er meget trist for dig - 15 år er lang tid, men jeg
> ser ikke lige, hvad det ændrer på min situation.

havd enten det er 11 eller 15 år, så er det lang tid, men nok ikke så lang
tid som mig,
at gå med et handicap der først bliver opdaget når man er 22 år det er længe
mange sagde forinden til mig at jeg havde epilepsi, men jeg slog det væk
jeg var i lære som bager og var heldigvis kun ½ år inde i udannelsen
og så blev der sat en stopper for det, da jeg fik et større anfald. Faldt
ned af en trappe
det gør ondt og få at vide at man skal stoppe i sådan noget.

Man har så i maj 2003 fundet ud af at jeg lider af klinefelter, dvs. at jeg
inde i min krop
er en kvinde (ja du læste kvinde), men ud ad til er jeg en mand, men inden i
kæmper
DNA'erne mod hinanden, jeg har køns kromonosomet XXY, og det bevirker at jeg
har en heftig håndrysten, og ja jeg vil til tider havde ønsket en helt anden
udgang, men
skriver jeg det her kan jeg forvente at komme en tur på P den lukkede afd.

Og nej jeg har et møg elendigt liv, sp jeg føler med dig Kaj, hvis jeg fik
at
vide at jeg kun havde 2 mdr. at leve i ville jeg fluks tage til et land der
har
aktiv dødshjælp, for det liv jeg har kan jeg godt undvære

> Jeg er nu ikke så vild med den der "Mange har det meget værre, så find
> dig i din skæbne".

Mange har det slemt, jeg har ovenfor beskrevet nogle af de symptomer jeg har
men når der er mulighed for at uvikle brystkræft, knogleskørhed, deprisioner
hvem er det så der har det slemt dette er ikke rettet mod dig Kaj men mod
Brian

1 eksempel fra i dag, jeg sidder ganske roligt i en stol og spiser kage,
lige pludselig
får denne kage et tryk og en lille flyvetur, og så er det at ens selvtillid
ryger ned på -500 point
bare alene i dag så havde jeg lyst til at gøre en ende på det hele, jaja i
er velkomme til at brokke jer
men det hjælper jer ikke, det er min tanke gang, og tanker er fri og Kaj jeg
kan næsten gætte hvordan
du har det, og så har vi et råddent velfærdssystem der absolut ikke gider
hjælpe os..

Når man når der til at man ikke har lyst til mere her i livet så reagere de
sgu heller ikke, jeg
har dog efter lang tids overtagelse fået en badebænk, men det hjælper mig jo
ikke til at kunne komme ud
og nyde livet uden for hjemmets 4 vægge, jeg har trods det at kommunen ved
at jeg kan gå 10 meter
ikke ville hjælpe mig til en bedere tilværelse.

Beklager længden men nu skulle det ud....

Bare rolig alle sammen jeg er her i morgen, jeg forsvinder ikke....

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 22-02-04 19:10

Henrik Larsen skrev:

>Beklager længden men nu skulle det ud....

Håber så det lettede trykket lidt.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 22-02-04 22:44

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> wrote in message

> Håber så det lettede trykket lidt.

det hjalp meget, men hva med dig m8

Fra : S.S.

Dato : 22-02-04 23:45

Hvad betyder m8 ?????????

Fra : Henrik Larsen

Dato : 24-02-04 02:56

"S.S." <carlc@hotmail.com> wrote in message
> Hvad betyder m8 ?????????

det betyder ven, det bruges meget i chat og det er en fejl fra min side af,
beklager

Fra : S.S.

Dato : 24-02-04 08:50

OK Henrik.

Jeg var bare nysgerrig, jeg har tidligere set m8 brugt og tænkt hvad det mon
kunne betyde. Jeg chatter ikke så jeg er en novice på det område men nu er
det problem altså løst.

Tak for det....

Hilsen S.S.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 23-02-04 04:48

Henrik Larsen skrev:

>det hjalp meget, men hva med dig m8

Jeg får det ikke bedre af, at andre har det værre, så der er nok ikke
andet at gøre, end 'at gå planken ud'.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-02-04 04:23

Hej Kaj

Kaj Svenningsen wrote:

> Jeg tror, du har hørt forkert.

Nu har jeg været væk fra denne gruppe i et stykke tid pga. forskellige
omstændigheder. Men du har jo ikke ændret dig spor i den tid!

> Det synes jeg, der er meget trist for dig - 15 år er lang tid, men jeg
> ser ikke lige, hvad det ændrer på min situation.

Nej, og det ændrer hverken på din eller min situation, at jeg har været
handicappet i nu 52 år, uden at jeg af den grund er blevet bitter på
livet. - Heller ikke, - da jeg for nu 3 år siden var så tæt på døden,
som et menneske kan komme uden at være død, -2 millimeter fik jeg at
vide af lægerne på hjerteafdelingen... Resultatet? - I dag har jeg
indopereret et rør i hjertet, som styrer og regulerer min pulsåre, og
jeg har det så godt, at de har ærklæret mig for 'rask' - med de
begrænsninger, som jo ligger i følgerne af en så alvorlig blodprop!

Og du snakker om smerter, - jeg tror faktisk ikke, du rigtig véd, hvad
smerter er, hvis du kan 'nøjes' med 8 stk. panodil i døgnet. Du kan
begynde at snakke med, når du er oppe på at få 12 panodiler + ca. 3-400
mg morfinpræperater i døgnet, - og så alligevel have så mange smerter,
at du kunne skrige og ret og slet bare tudbrøle! - Men jeg har livet, og
jeg har mulighederne for at kunne se, høre, føle og opleve ting og
sager, der er med til at gøre tingene tålelige...

> Og så bør vi ikke søge at forhindre gentagelser?

Gentagelser af hvad? - at vende tilbage til livet og finde ud af, at det
er det, man elsker aller mest af alt - TRODS det, man har været igennem

> Du skal endelig lukke helt op.

Det tror jeg nok, vi er flere, der nu gør, Kaj

> Det har jeg da haft og har lidt endnu. Nu er det sgu da for sent.

For sent til hvad? - At finde ud af, at man godt kan have det godt trods
et handicap som følge af et eller andet, - sygdom eller ulykke...?

> Jeg er nu ikke så vild med den der "Mange har det meget værre, så find
> dig i din skæbne".

Det er muligt, du ikke er vild med det. Men der ER mange, der har det
værre end dig! - Du har trods alt din førlighed på nogle områder i det
mindste. - Du kan tænke, tale og bruge dine hænder til at skrive med, -
og tilsyneladende fejler din hjerne heller ikke noget (jvf. dit opr.
indlæg), så du kan bruge dit hovede til mange ting...

Prøv at tæænke på, hvis du sad i en elektrisk 'maskine' af en rullestol
med både respirator, hjertestimulator og andre hjælpemidler til at kunne
trække vejret. - Og selvom han har mistet talens brug, så har han stadig
sine måder at udtrykke sig på, og det gør ihvertfald mig glad at se hans
glæde ved at opleve nogle ting, - som bare det at komme en tur ud blandt
andre, - eller en tur i skoven, - høre fuglene synge, - se alle ting
myldre frem om foråret osv.osv....

Kaj, du er en klynker af værste skuffe. - Du kalder dig for 'æ
thyholmer', - og jeg er morsingbo, og der kalder vi sådanne folk som dig
for en klynkende skrævl... Se dig dog om! - Du har familie, børn og
børnebørn - iflg. dig selv, - så hvad med at være noget for dem? - Men
de har måske også vendt dig ryggen pga. dit evindelige klynken? - Vis
dog, du er en mand og ikke et pattebarn!

Med det, du påstår, du har været igennem har du alle chancer for at
kunne hjælpe andre. Du har fået en erfaring og viden, som er få
beskåret! - Brug den dog. Der er så mange, der har været gennem noget
lignende, og som har det ad h... til rent psykisk, men som trænger til,
at der bare er én, der kan forstå deres problemer og hjælpe dem videre i
livet. - Det kunne _DU_ gøre, hvis du kunne sætte dig ud over dit eget
klynkeri!

mvh. Erik Richard
<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 28-02-04 10:36

Erik Richard Sørensen skrev:

>Nu har jeg været væk fra denne gruppe i et stykke tid pga. forskellige
>omstændigheder. Men du har jo ikke ændret dig spor i den tid!

Troede du virkeligt, din 'opsang' havde ændret mig radikalt?

>Nej, og det ændrer hverken på din eller min situation, at jeg har været
>handicappet i nu 52 år, uden at jeg af den grund er blevet bitter på

Rigtigt. Så holder vi det udenfor.

>Og du snakker om smerter, - jeg tror faktisk ikke, du rigtig véd, hvad
>smerter er, hvis du kan 'nøjes' med 8 stk. panodil i døgnet. Du kan

Har jeg virkeligt påstået det?
Du er vel sikker på, du kan læse?

> [...]
>jeg har mulighederne for at kunne se, høre, føle og opleve ting og
>sager, der er med til at gøre tingene tålelige...

Du snakkede om nogen, der jamrede.

>Gentagelser af hvad? - at vende tilbage til livet og finde ud af, at det
>er det, man elsker aller mest af alt - TRODS det, man har været igennem

Er det noget du bestemmer?
Skal jeg absolut mene som du?
Skal jeg være glad for livet, hvis du er det?

>Det tror jeg nok, vi er flere, der nu gør, Kaj

Mener du, det er nyt?

>et handicap som følge af et eller andet, - sygdom eller ulykke...?

Måske skulle du have undersøgt sagen lidt, inden du hidsede dig op.

>Det er muligt, du ikke er vild med det. Men der ER mange, der har det
>værre end dig!

Du kan ikke læse.

>Prøv at tæænke på, hvis du sad i en elektrisk 'maskine' af en rullestol

Det er jo der, jeg ikke vil havne. Fatter du overhovedet noget som
helst af det, du nu sidder og udbreder dig om?

>Kaj, du er en klynker af værste skuffe. - Du kalder dig for 'æ

Du har da sikkert ret.

>thyholmer', - og jeg er morsingbo, og der kalder vi sådanne folk som dig

Ja, i er nogle helvedes karle der.

>Med det, du påstår, du har været igennem har du alle chancer for at
>kunne hjælpe andre. Du har fået en erfaring og viden, som er få

Det håber jeg da.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-02-04 17:36

Hej kaj

Kaj Svenningsen wrote:

> Troede du virkeligt, din 'opsang' havde ændret mig radikalt?

Hvis det var gået så vel, var vi sluppet for dine jeremiader...

> Har jeg virkeligt påstået det?
> Du er vel sikker på, du kan læse?

Jeg nævner det blot for at vise dig, at man godt kan leve med smerter, -
altså acceptere dem, selvom man ikke kan lide det.

> Du snakkede om nogen, der jamrede.

Ja, dig! - Jeg nævner det blot og konstaterer, at jeg trods smerter har
et godt og meningsfyldt liv.

> Er det noget du bestemmer?
> Skal jeg absolut mene som du?

Det har jeg ikke sagt eller skrevet...

> Skal jeg være glad for livet, hvis du er det?

Nej, men for livets egen skyld! - Du ser kun negativt på det, - du ser
ikke det positive i livet.

> Mener du, det er nyt?

Næ, men man kan jo bare håbe på, at et velrettet spark bare en enkelt
gang kan gå rent ind og få dig til at se bare lidt længere end din egen
næse!

> Måske skulle du have undersøgt sagen lidt, inden du hidsede dig op.

Åh ja, jeg véd jo ingenting, - meeen jeg tror nu nok, jeg har bare en
smjle mere kendskab til handicappede og hvad det vil sige at være
handicappet, - både privat og gennem mit arbejde, - end du nogensinde
kommer til.

> Du kan ikke læse.

Jo! - Det er lige netop det, jeg kan! - Men du vil bare ikke acceptere
din situation, som den er!

> Det er jo der, jeg ikke vil havne. Fatter du overhovedet noget som
> helst af det, du nu sidder og udbreder dig om?

Ja, og det er jo dig, der let og elegant skrider uden om det positive,
jeg skriver om ham, jeg kender. - Du ser kun det, du absolut selv vil se.

> Du har da sikkert ret.

Så se dog for pokker at gøre noget ved det! Du har alle muligheder med
din erfaring for at kunne hjælpe andre. - Se dog det positive i det, og
vis, du er en mand!

> Ja, i er nogle helvedes karle der.

Det er da godt, du trods alt kan se det.. - så er du ikke helt
fortabt endnu...

> Det håber jeg da.

Så se at bruge det positivt. - Der er nok, der er bange, fordi de har
været gennem noget lignende - eller måske værre end dig.

Lige nu, mens jeg skriver det her, sidder jeg sammen med min forlovede,
som har det ad en vis ting til, fordi det er den såkaldte 'trediedag'
før næste dialyse. Hun har det som ja, jeg véd ikke hvad... Og hvis
ikke, der er nogen til at hjælpe og bakke hende op, så havde hun opgivet
forlængst. Jeg er nødt til at være positiv for at kunne hjælpe hende. -

Og for at føre det over på din situation, så sidder der garanteret en
eller anden, der også kan bruge dine erfaringer til at komme videre på.
Men hvis du bliver ved med at være sådan en gnavpotte og klynker, så vil
folk jo bare vende sig væk fra dig og sige 'ham? - ham kan vi ikke bruge
til noget...'. Og så forbliver du blot i dine egne sluttede hykleriske
cirkler og kredser omkring dine egne små og ubetydelige ting.

Livet er større end du tror og regner med. Der er langt mere at hente
dér for både dig og mig og alle andre i lignende situationer. Jeg mener
ikke, det er let at være handicappet / lide af eftervirkninger af en
alvorlig sygdom, men i modsætning til dig, så har jeg accepteret min
situation og mit handicap, og det er dét, der gør en forskel.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-02-04 19:21

Erik Richard Sørensen skrev:

> Hvis det var gået så vel, var vi sluppet for dine jeremiader...

Hov hov, herinde holder vi altså af Kaj - uden ham ville gruppen være en
ganske anden

> Jeg nævner det blot for at vise dig, at man godt kan leve med
> smerter, - altså acceptere dem, selvom man ikke kan lide det.

Der findes jo altså uacceptable smerter; uden at ville gå nærmere ind i en
diskussion med dig...

> så vil folk jo bare vende sig væk fra dig og sige 'ham? - ham kan vi
> ikke bruge til noget...'.

Herinde har vi skam stor gavn og glæde af Kaj

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-02-04 22:09

Hej Søren

Søren C. Fischer wrote:

> Hov hov, herinde holder vi altså af Kaj - uden ham ville gruppen være en
> ganske anden

Jeg er skam heller ikke ude på at få ham til at forlade gruppen. - Jeg
prøver ganske enkelt at få ham til at indse, at der altså også er et liv
her og nu - trods div. handicaps og følgerne heraf. - Man kommer ikke
langt med bitterhed...

> Herinde har vi skam stor gavn og glæde af Kaj

OK, lidt barskt sagt, så ja, om ikke andet så til at vise, hvordan man
_ikke_ skal få det - hverken med sig selv eller andre.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 28-02-04 23:59

>Ja, dig! - Jeg nævner det blot og konstaterer, at jeg trods smerter har
>et godt og meningsfyldt liv.

Det er da fint for dig. Og sikke et held du lige fik lejlighed til at
nævne det.

>Nej, men for livets egen skyld! - Du ser kun negativt på det, - du ser
>ikke det positive i livet.

Det er noget du ved?

>Næ, men man kan jo bare håbe på, at et velrettet spark bare en enkelt
>gang kan gå rent ind og få dig til at se bare lidt længere end din egen
>næse!

Javel ja. Er man uenig med dig, tyr du til vold.

>Åh ja, jeg véd jo ingenting,

Nej nu du lige selv nævner det.

> - meeen jeg tror nu nok, jeg har bare en
>smjle mere kendskab til handicappede og hvad det vil sige at være
>handicappet, - både privat og gennem mit arbejde, - end du nogensinde
>kommer til.

Det er jeg sikker på, du tror.

>Jo! - Det er lige netop det, jeg kan! - Men du vil bare ikke acceptere
>din situation, som den er!

Nej det kan du fanden fløjtemig tro jeg ikke vil. Jeg vil aldrig
acceptere at lide i årevis og udsætte mine nærmeste for dette, fordi
en satans læge lyver og snyder.

>Ja, og det er jo dig, der let og elegant skrider uden om det positive,
>jeg skriver om ham, jeg kender. - Du ser kun det, du absolut selv vil se.

Ja hvad hulen kan jeg bruge 'ham du kender' til?

>Så se dog for pokker at gøre noget ved det! Du har alle muligheder med
>din erfaring for at kunne hjælpe andre. - Se dog det positive i det, og
>vis, du er en mand!

Ligesom dig?
Så hellere fortsætte på min måde.

>Det er da godt, du trods alt kan se det.. - så er du ikke helt
>fortabt endnu...

Det tror jeg desværre du er.

>Lige nu, mens jeg skriver det her, sidder jeg sammen med min forlovede,

Så kører vi igen. Nogen der har det meget værre.

>Og for at føre det over på din situation, så sidder der garanteret en
>eller anden, der også kan bruge dine erfaringer til at komme videre på.

Ja da. Han er kommet videre du. Det glippede vist for dig.

>Livet er større end du tror og regner med.

Helt ærligt - os to imellem - er du Gud?

Lad mig sige det på den måde Erik - nu skal du sige noget meget
begavet for at jeg vil bruge mere af min tid på dig.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-02-04 01:56

Hej Kaj

Kaj Svenningsen wrote:

> Det er noget du ved?

Tja, siden du selv siger det...

> Javel ja. Er man uenig med dig, tyr du til vold.

Det er ofte, at et åndeligt spark bagi er bedre en en gang tørre tæsk!

> Nej nu du lige selv nævner det.

- ac quantos multos tenebrae est!

> Det er jeg sikker på, du tror.

Næ, Kaj, det er skam noget, jeg véd!

> Nej det kan du fanden fløjtemig tro jeg ikke vil. Jeg vil aldrig
> acceptere at lide i årevis og udsætte mine nærmeste for dette, fordi
> en satans læge lyver og snyder.

Aha! - dér slap det ud... Du _vil_ altså ikke acceptere din situation,
selvom du udmærket godt kan. Og så skal lægerne pludselig også have
skylden for alle dine besværligheder. - Hvorfor hulen har du så ikke
kørt en klagesag? - med brask og bram, så hele den vide og 'store'
danske verden har kunnet følge med i dine evindelige jeremiader... - Du
minder mig eftrhånden temmelig meget om en vis Bo Warming..

> Ja hvad hulen kan jeg bruge 'ham du kender' til?

Til at se, at selv en person, der kun kan trække vejret med en maskine,
stadig har glæde af livet, og det lidt, livet kan give ham. - Og så kan
jeg da godt fortælle dig, at han ikke er den eneste af slagsen, jeg har
kendskab til.

> Ligesom dig?

- Selvfølgelig, - hvem ellers?

> Så hellere fortsætte på min måde.

Hvis jeg skrev det, jeg egentlig tænker lige nu, så er jeg ikke sikker
på, at du ikke ville ryge i luften..., så jeg vil sige det pænt, - så
pænt, som det nu kan lade sig gøre.

- Du er et - sagt på jysk - stort pjok! - Der hele tiden som en torsk
svømmer i ring omkring sig selv, fordi den tror, den kan nå at fange den
hale, der hele tiden generer den.

> Så kører vi igen. Nogen der har det meget værre.

Ja! Der er nogen, der har det værre end både dig og mig! - Men det er du
jo for selvcentreret til at kunne se.

> Ja da. Han er kommet videre du. Det glippede vist for dig.

Hvis du mener, at det, der 'glippede' for mig, er, at jeg trods alt
beholdt livet og kan se det positive i livet, - så er jeg glad for, det
glippede!

> Helt ærligt - os to imellem - er du Gud?

Næ, har jeg sagt eller skrevet det?

> Lad mig sige det på den måde Erik - nu skal du sige noget meget
> begavet for at jeg vil bruge mere af min tid på dig.

Alle brokmåses slutreplik, når de er løbet tør for saglige argumenter...
Men bliv da endelig hængende i din egoisme og selvcentrerede
selvmedlidenhed... Du er og bliver et sølle skrog, der bare angler
efter, at vi skal have ih-så-åh-så megen medlidenhed med dig, fordi du
har det sååååå hårdt!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 29-02-04 09:20

> [...]

>selvmedlidenhed... Du er og bliver et sølle skrog, der bare angler
>efter, at vi skal have ih-så-åh-så megen medlidenhed med dig, fordi du

PLONK
--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 28-02-04 12:48

>Gentagelser af hvad? - at vende tilbage til livet og finde ud af, at det
>er det, man elsker aller mest af alt - TRODS det, man har været igennem

Jeg tror Kaj mener at vi bør søge at forhindre gentagelser af
lægefejl.

I Brians tilfælde den slags lægefejl der gør folk til krøblinge.
I Kajs tilfælde den slags lægefejl, hvor lægen ikke respekterer
patientens ønske om at lade naturen bestemme om han skal leve eller
dø.
--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen,

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-02-04 18:13

Hej Leonard

Leonard wrote:

> Jeg tror Kaj mener at vi bør søge at forhindre gentagelser af
> lægefejl.

Den udlægning af begrebet 'lægefejl', kan jeg simpelthen ikke acceptere.

> I Brians tilfælde den slags lægefejl der gør folk til krøblinge.

Hvis en læge begår en regulær fejl - uanset arten, - og det medfører en
situation som Brians, så _skal_ det straffes. Her er lovgivningen altfor
slap og utilstrækkelig... - Her er jeg nok til gengæld måske endnu
barskere end de fleste. - Hvis en læge begår en så alvorlig fejl, at den
kan medføre en større eller mindre grad af invaliditet, bør han dels
straffes med en fængselsdom med deraf følgende fratagelse af ret til
nogensinde mere at virke som læge!

> I Kajs tilfælde den slags lægefejl, hvor lægen ikke respekterer
> patientens ønske om at lade naturen bestemme om han skal leve eller
> dø.

Men at en læge skulle gøre en 'fejl' ved at overholde sit lægeløfte, -
det kan jeg ikke hverken acceptere eller respektere. På mig virker det
som en fuldstændig forkvaklet måde at se livet på.

Og hvis ikke, der havde været læger, der trods alt levede op til det
løfte, så havde jeg heller ikke været her i dag, - Eller i værste fald
siddet som en eller anden lallende idiot, der ingenting kunne selv.

Så jeg er jublende lykkelig for, at der stadig er læger, der vil være
deres lægeløfte bekendt, - nemlig at redde liv og ikke destruere liv!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Leonard

Dato : 28-02-04 20:17

>Men at en læge skulle gøre en 'fejl' ved at overholde sit lægeløfte, -
>det kan jeg ikke hverken acceptere eller respektere. På mig virker det
>som en fuldstændig forkvaklet måde at se livet på.

Jeg synes så at man viser den største respekt overfor andre ved at
holde det man lover og når det drejer sig om at hjælpe andre, så synes
jeg det er respektløst at hjælpe i den anden retning end ønsket og
udtrykt.

Og ja, jeg går også ind for aktiv dødshjælp, det har hollænderne
fundet en god løsning på, som vi bare kan importere.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-02-04 22:43

Leonard wrote:

> [...]
> holde det man lover og når det drejer sig om at hjælpe andre, så synes
> jeg det er respektløst at hjælpe i den anden retning end ønsket og

Jeg kan garantere dig for, at hvis jeg nogensinde kommer i den
situation, hvor en læge ikke opfylder sit lægeløfte om at redde liv
fremfor at destruere liv, så vil jeg være den første til at anmelde
vedkommende læge for mord responsivt drab!

Og ja! Jeg HAR stået i en situation, hvor jeg har måttet foreholde en
læge dette!

> Og ja, jeg går også ind for aktiv dødshjælp, det har hollænderne
> fundet en god løsning på, som vi bare kan importere.

Jeg håber aldrig, det nogensinde kommer hertil. Det er det mest
forkvaklede livssyn, jeg nogensinde har modt. - Jeg fatter simpelthen
ikke, at noget fornuftigt tænkende mennekse kan udvise en sådan foragt
for livet.

- Og jeg kan love, at jeg vil være en af de første, der vil stå rede til
at medvirke til en retssag ved Menneskeretsdomstolen mod en lov, der
udviser en sådan foragt for retten til at leve!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Leonard

Dato : 29-02-04 14:11

>- Og jeg kan love, at jeg vil være en af de første, der vil stå rede til
>at medvirke til en retssag ved Menneskeretsdomstolen mod en lov, der
>udviser en sådan foragt for retten til at leve!

Jeg har det nu bedst med at det enkelte individ har ret til at
bestemme over sit eget liv og dermed også at kunne sige nej tak til
det i de specielle tilfælde hvor aktiv dødshjælp kan komme på tale.

Men der bliver vi nok ikke enige og det er heldigvis heller ikke
nødvendigt.

Fra : Leonard

Dato : 28-02-04 12:56

>Kaj, du er en klynker af værste skuffe. - Du kalder dig for 'æ
>thyholmer', - og jeg er morsingbo, og der kalder vi sådanne folk som dig
>for en klynkende skrævl...

Jeg har nu svært ved at se at Kaj klynker nogen steder, tværtimod.

> [...]
>jeg har mulighederne for at kunne se, høre, føle og opleve ting og
>sager, der er med til at gøre tingene tålelige...

Men det her læser jeg som selvforherligende klynk.

Smerter er nok det mest relative begreb jeg kender til.
2 personer kan ikke opleve smerte ens og ingen har den samme
smertetærskel. Så om der skal 1 eller 12 panodiler til før smerten er
værd at snakke om ... men at påstå at man selv har en frygtelig masse
smerter, men uha hvor har man det da godt, det er selvforherligende.
Og er det hvad du har brug for, for at kunne holde dit liv ud, så
værsgo, men det gør dig ikke mindre klynkende ...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-02-04 18:25

Hej Leonard

Leonard wrote:

> Jeg har nu svært ved at se at Kaj klynker nogen steder, tværtimod.

- Såer du nok en af de få, der ikke kan det...

> Men det her læser jeg som selvforherligende klynk.

Klynk? - Njet! - Det er blot et eksempel på, at man kan lære at leve med
fysiske smerter, selvom de kan være nok så hårde.

> [...]
> Og er det hvad du har brug for, for at kunne holde dit liv ud, så
> værsgo, men det gør dig ikke mindre klynkende ...

Jeg giver dig ret i, at folks smertetærksel er forskellig, men så heller
ikke længere.

Jeg har ikke skrevet det her for at være 'selvforherligende' som du så
smukt kalder det, men blot som et eksempel på, at man som menneske kan
have mange smerter, og dog stadig være positiv over for livet, og hvad
livet kan bringe.

- Og hvis det skal kaldes for 'klynkeri', så siger jeg bare 'go'daw do'!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Leonard

Dato : 28-02-04 20:21

>Klynk? - Njet! - Det er blot et eksempel på, at man kan lære at leve med
>fysiske smerter, selvom de kan være nok så hårde.

Jeg kan kun læse dette som et udtryk for at du mener at Kaj ikke har
smerter og de smerter du har er i hvert fald meget værre end dem Kaj
nogensinde har oplevet - og at du mener at dette gør dig bedre end
Kaj.

Det kalder jeg selvforherligende klynk!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-02-04 22:52

Hej Leonard

Leonard wrote:

> [...]
> smerter og de smerter du har er i hvert fald meget værre end dem Kaj
> nogensinde har oplevet - og at du mener at dette gør dig bedre end

Så læs dog det, jeg skriver! - Jeg bruger det som et eksempel på, at man
selv med mange fysiske smerter sagtens kan have et ganske godt og
meningsfyldt liv. Og jeg tager ikke stilling til, hvis 'smerter' er værst.

> Det kalder jeg selvforherligende klynk!

Find en anden pladerille... Du gentager bare dig selv uden at komme videre.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Leonard

Dato : 29-02-04 14:21

>Så læs dog det, jeg skriver! - Jeg bruger det som et eksempel på, at man
>selv med mange fysiske smerter sagtens kan have et ganske godt og
>meningsfyldt liv. Og jeg tager ikke stilling til, hvis 'smerter' er værst.

Du skriver:

og det kan jeg kun tolke således:

hvortil du svarer:

>Find en anden pladerille... Du gentager bare dig selv uden at komme videre.

men det vil jeg blive ved med:

Men det er også tydeligt at læse i dine svar direkte til Kaj, at du
har bestemt dig for hvordan dit syn er på Kaj og hans situation. Denne
opfattelse ligger meget langt fra min opfattelse af Kaj, både af hans
person, hans situation og hans skriverier her og andre steder på
usenet og internet. Dette får mig også til at tro at dine synspunkter
på livets mangfoldigheder og holdninger dertil, ligger ligeså langt
fra mine, at det er formålsløst at udveksle flere meninger med dig.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-02-04 16:05

Hej Leonard

For at undgå misforståelser sætter jeg lige dine og mine egne reference
citater i "".

Leonard wrote:

> [...]
> smerter og de smerter du har er i hvert fald meget værre end dem Kaj
> nogensinde har oplevet - og at du mener at dette gør dig bedre end

Helt ærlig, så forstår jeg ikke, hvorfor du ikke kan eller vil se
forskellen. - Om personen hedder Kaj, Per eller Poul, er mig flintrende
ligegyldig. Det, jeg tager stilling til, er, at uanset hvor få eller
hvor mange smerter, en person måtte have, mener jeg, at der altid er
noget positivt i livet. Og det er det _positive_, man skal gå efter.

For nu snart mange år siden kendte jeg en herboende argentisk dame,
(enke efter en skibskaptajn), der i løbet af 8 måneder fik 14
blodpropper. Men uanset det, blev hun ved med at sige, at hun stadig
syntes, livet var dejligt. - For, som hun sagde det, - 'Bare det at høre
fuglene synge om morgenen er en vidunderlig livsbekræftende ting, trods
min situation'. Hun var simpelthen pragtfuld!

Så det gælder for mig om at forsøge at få folk til at komme videre og
ikke låse sig fast i den selvcentrerethed, som det ofte sker, hvis man
bliver handicappet pga. forskellige omstændigheder.

> hvortil du svarer:
>
> "Find en anden pladerille... Du gentager bare dig selv uden at
> komme videre."
>
> men det vil jeg blive ved med:
>
> "Det kalder jeg selvforherligende klynk!"

Hvis det er 'klynk' at komme videre med en tilværelse, der
tilsyneladende ligger i ruiner, så véd jeg ikke, hvad klynk er. - Det er
ihvertfald ikke den definition, der står i nogen ordbog!

> [...]
> opfattelse ligger meget langt fra min opfattelse af Kaj, både af hans
> person, hans situation og hans skriverier her og andre steder på

Det her kører altså i ring.... Jeg HAR IKKE TAGET STILLING TIL KAJ SOM
PERSON - KUN _SITUATIONEN_. I det tilfælde her, betyder Kaj som person
intet. Det er den situation, som nu tilfældigvis personen 'Kaj' står i.
- Eller jeg kunne sige det sådan, at hvis det havde været dig, der havde
skrevet de samme indlæg med de smm ord, ville duav fået nøjagtig samme svar!

Se dog fremad og ikke den der 'navlebeskuelse... Det er der ingen, der
får det bedre ved. Jeg kunne her faktisk citere en masse tilsvarende fra
Hanne Reintofts udsendelse 'Ret & Pligt' Hun bruger også megen tid på at
få folk til at se fremad, samtidig med at hun prøver at hjælpe dem med
de praktiske forhindringer her og nu.

> Dette får mig også til at tro at dine synspunkter
> på livets mangfoldigheder og holdninger dertil, ligger ligeså langt
> fra mine, at det er formålsløst at udveksle flere meninger med dig.

Det har jeg så forstået, og jeg har også forstået, at det så åbenbart
ikke er tilladelig at have en livsbekræftende holdning til livet, selvom
man er handicappet? - Det er det, vi i fagsproget blandt psykologer
kalder for 'dødsdrift' og 'grænsepsykotiske narcisistiske selvdestruktion'.

- Ja! - Jeg har diplom i psykoterapi! - Og ja! - Jeg har en helt anden
tilgang til begreberne omkring liv og død, end nogle af jer her viser. EOD

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : cybs

Dato : 28-02-04 19:31

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu svært ved at se at Kaj klynker nogen steder, tværtimod.

Det vil jeg godt lige tilslutte mig!!

Når jeg tænker efter, har jeg aldrig mødt en klynker, der
havde humor - og omvendt. Ser ud for mig, som om de to
ting udelukker hinanden. Ikke at jeg vil påtage mig at
definere hverken humor eller klynkeri. Forskellen ligger
for mig i, hvordan jeg føler mig tilpas, når jeg hører de
forskellige måder at udtrykke sig på.Om jeg får lyst til
at svare og udveksle et "hej" og "venlig hilsen" - selv
med en person jeg måtte være rasende uenig med. Om
jeg har lyst til at høre nærmere om en persons oplevelser,
eller om jeg blir træt af at lytte efter 10 sekunder.

Jeg ved, at jeg aldrig har været træt af at læse
æ thyholmers indlæg!!

Ærbødigst (-:

susanne/cybs

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 23-02-04 18:11

On Sun, 22 Feb 2004 11:54:20 +0100 Brian Jensen wrote:

>For mig lyder det som om du dyrker smerter......

Det her får mig sg' til at flyve flint, har du nogensinde læst Kajs
baggrundshistorie, eller læst lidt mellem linierne hvad alt dette
"negative" som du siger drejer sig om?
Jeg tillader mig at tvivle meget!
Dette er ikke et forsvar for Kaj, det klarer han han nok fint selv
Jeg har selv oplevet en smerte som du aldrig troede var mulig,
og er nu selv på vej til at sige farvel og tak.
Jeg gider ikke spilde resten af min tid på at fortælle at nu har jeg sgu
ondt i røven her og ryster på knolden der.
Jeg vil hellere spilde resten af min tid på at prøve at få folk "der gerne
vil lytte og prøve at forstå" og få dem til at tænke lidt over livet i al
almindelighed og smerte og død i særdelelshed!
mange flygter når jeg prøver, men lige så mange begynder faktisk
at tænke lidt over hvad ham der "oggenokken" nu mener
Intet er forgæves her i livet, tro mig, jeg har selv så mange smerter
både "inde og ude" så det er nok for et helt liv.
Det er ikke det vigtige, det vigtige for mig er at jeg måske kan være med
til at ændre en lille smule på hvad livet og døden er!
Ikke ret mange taler gerne om det emne, det er måske også forståeligt,
det er jo ikke særlig sjovt vel!
Men hvorfor er det sådan et tabuemne, jeg ved hvor utroligt svært det
er at miste en man elsker, jeg har selv oplevet det på min egen krop på
den mest brutale måde man kan forestille sig....
Man skal da forsøge at flytte fokus væk fra smerten, det gør vi
nok allesammen på hver vores måde, som du nu også gør.
heldigvis er vi da alle så forskelligt indrettet ellers ville det jo nok
være lidt trist det hele
Jeg skyder ikke skylden på nogen fordi jeg har det som jeg nu har det.
Jeg syntes det er synd og skam at det skal gå så vidt før nogen vil lytte.
Så nej Kaj, jeg kan med sindsro sige at intet har været forgæves!
Nu fik jeg da luft selv om jeg skulle have hjælp til at skrive dette.

--
Flemming Pedersen
Man kan alt man vil, tro altid på dig selv!

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 23-02-04 21:50

Flemming Pedersen skrev:

>Så nej Kaj, jeg kan med sindsro sige at intet har været forgæves!

Det glæder mig meget Flemming.