Blåbær mod tørre øjne
Fra : Hanna Kähler

Dato : 11-02-04 15:06

Jeg lider af Sjøgren syndrom der giver tørre øjne. Blåbær er for mig, blevet
til et nyt liv med tørre øjne.
Før i tiden dryppede jeg øjne næsten hvert femte minut, nu drypper jeg
aldrig øjne mere. Jeg tager en blåbær tablet om dagen, og har aldrig
sandkorn eller popkorn i øjnene mere.
Der er bare forskel på tabletterne.. Der findes to slags, en der hedder
Bluberry koster kr. 199.- og så er der dem der hjælper.. de hedder Strix og
er fra Ferrosan koster kr. 169.- der er 60 tabletter i hver pakke.
Begge tablet pakker findes hos Matas.
Mvh
Hanna Kähler

Fra : aghagh

Dato : 19-03-04 10:55

Hej Hanna Kähler

Jeg har efter en slem omgang øjenbetændelse og mange forskellige slags
øjendråber, har jeg store problemer med
at bruge linser igen. Mine øjne bliver røde over ingenting (især efter
jeg har sovet) og føles meget tørre.
Optikeren kan se, at de stadig er lidt røde men ellers fine nok. Så jeg
holder en linsepause, til øjene er helt friske igen.

Men nu er jeg startet op på Strix, dette er 3. dag og jeg synes helt
klart jeg kan mærke en forskel. Jeg er ikke træt i øjenene længere når
jeg kommer hjem fra arbejde. Og det føles meget mere behageligt i løbet
af dagen.

Kan du ikke beskrive lidt mere om dine gode erfaringer, hvor hurtigt
kunne du f.eks. mærke at der skete en forbedring.
Hvornår du tager pillen, er det om morgen eller aften og hvor lang tid
holder virkningen, osv.

mvh
Anne-Grethe Hornby

http://www.kandu.dk/