Hjælp
Fra : Hans Nelke

Dato : 11-02-04 13:17

Hej
Hvis man får tilbudt et hjælpemiddel fra kommunen (sko,cykle, knallert eller
bil) kan man så vælge og betale merprisen for en bedre model ?
mvh
Hans

Fra : Leonard

Dato : 11-02-04 14:46

"Hans Nelke" <gammon(cube)@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis man får tilbudt et hjælpemiddel fra kommunen (sko,cykle, knallert eller
>bil) kan man så vælge og betale merprisen for en bedre model ?

Nogengange kan man og andre gange ikke.
Et hjælpemiddel er som regel ikke noget man får, men noget man får lov
at låne, og det kan jo skabe problemer hvis du selv har smidt penge i
det.
Spørg kommunen i det enkelte tilfælde.
--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

Fra : Hans Nelke

Dato : 12-02-04 02:10

> Nogengange kan man og andre gange ikke.
> Et hjælpemiddel er som regel ikke noget man får, men noget man får lov
> at låne, og det kan jo skabe problemer hvis du selv har smidt penge i
> det.
Jeg er selvfølglig instillet på at give afkald på de penge jeg selv har
"smidt" i det drejer sig mere om de kan nægte det i de tilfælde hvor man
måtte have en "vanskelig" visitator
mvh
Hans
Tak for linket