Invalide-skilt.........
Fra : - Stan -

Dato : 10-02-04 17:58

Jeg tænkte, at Jeg lige ville høre jeres mening.............

Jeg fik en hjerneblødning for fire år siden og det eneste mén Jeg har
tilbage er at huske korttids. Det giver ofte et problem når Jeg kører til
byen, stiller bilen og handler ind.
Så er mit spørgsmål altid til mig selv; "hvor er nu min bil ??????"
Jeg har tidligere ansøgt om et invalideskilt, så Jeg altid kunne parkere min
bil det samme sted, da Jeg lærer ting ved gentagelser.
Det er lidt den samme måde jeg "lever" på nu.
Dog har Jeg været så heltig, at det lokale politi har givet tilladelse til
at Jeg benytter byens handicap-pladser. Det er en enorm stor hjælp.
Men lige så snart Jeg tager til storbyen er problemet dér.
Jeg har allerede ansøgt, men fik afslag, med det grundlag at min
gangdistance ikke er nedsat "nok".

Nu har Jeg så tænkt mig at ansøge igen, og anke afgørelsen hvis Jeg får et
afslag.

Hvad syntes I om denne sag ???????????????

Fra : Leonard

Dato : 10-02-04 18:15

" - Stan -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> wrote:

>Dog har Jeg været så heltig, at det lokale politi har givet tilladelse til
>at Jeg benytter byens handicap-pladser.

Det tror jeg så ikke på at politiet kan, ikke officielt i hvert fald.
Men er det en lille by med en lokal sherif, så kan meget jo lade sig
gøre
--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-02-04 23:36

Leonard skrev:

> Det tror jeg så ikke på at politiet kan, ikke officielt i hvert fald.
> Men er det en lille by med en lokal sherif, så kan meget jo lade sig
> gøre

Men det er nu alligevel "undergravende arbejde", at det lokale politi lader
vælger, at se bort fra kravet om invalideskilte...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Leonard

Dato : 10-02-04 18:16

" - Stan -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> wrote:

>Så er mit spørgsmål altid til mig selv; "hvor er nu min bil ??????"

Hvad med at få et gult rotorblink på taget og så en fjernbetjening, så
kan du trykke på knappen når du kommer ud af butikken og se at din bil
står og blinker til.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-02-04 23:37

- Stan - skrev:
> Hvad syntes I om denne sag ???????????????

Hvordan har du det så med at føre bil de steder hvor du ikke er kendt ?

Umiddelbart lyder det som om du kunne blive meget forvirret/stresset/utryg
over ting som du ikke er kendt med - bestemt ikke hensigtsmæssigt når man
befinder sig bag rattet af en bil....

Fra : Uffe Holst

Dato : 11-02-04 14:25

In an article of 10 Feb 2000 - Stan - wrote:

> Hvad syntes I om denne sag ???????????????

Forstand på sagen har jeg ikke.

Men et råd: køb dig et bykort, en blok og en blyant. Når du så har parkeret
bilen finder du et gadeskilt og et husnummer. På blokken skriver du så,
f.eks. "Bilen parkeret Vesterbrogade 24". Bykortet har du naturligvis kun
brug for, hvis du ikke kan huske, hvor Vesterbrogade ligger.

Og blokken kan du måske endog have gavn af i andre tilfælde.

Man kan også få sådan nogle små elektroniske gadgets, der koster et par
tusinde, men i virkeligheden vist mest blot er en blok, men så kan blokken
til gengæld sikkert synkroniseres med din computer derhjemme.
--
Uffe Holst

Fra : strid

Dato : 11-02-04 15:43

Da jeg sidst var i USA brugte min tante en smart tingest. Det er en
GPS ting men til parkering. Det ligner en palm pilot men den markere
hvor du er og hvor du parkere. Så fortæller den hvordan du kommer
tilbage til din bil. Det var totalt smart.
Det var måske en ide ?

Jeg er egentlig pricipielt mod at man parkere uden skilt på
invalidepladser. Jeg har kæmpet en krig for at få mit skilt og jeg kan
slet ikke gå langt for at komme til min destination. Derfor er det
meget vigtigt at jeg parkere tæt på indgange.

Det kan være du kan få sådan en PGS dims som siger hvor din bil er.
Jeg kan prøve at høre hvad mærke det er, hvis du har interesse for
det.

Jeg var i radioen den anden dag med en meget sjov ( læs virkelig
sørgelig ting i system danmark)
http://www.dr.dk/nsapi.dr/regioner/zreg_newsitem.asp?thread=190023&bcat=500&ecat=500&keepcat=n

Mange smil

Astrid

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 11-02-04 22:56

strid skrev:
> [...]
> slet ikke gå langt for at komme til min destination. Derfor er det
> meget vigtigt at jeg parkere tæt på indgange.

Ja jeg kan lige se situationen nede ved Føtex:
En diskussion der foregår mellem 2 førerer, hvoraf den ene som argument
bruger "jamen politiet har selv sagt....!" og den anden har sit
invalideskilt

Jeg håber virkeligt ikke, at spørgerens "politi tilladelse" griber om
sig....

Fra : Hans

Dato : 11-02-04 23:13

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> invalideskilt
>
> Jeg håber virkeligt ikke, at spørgerens "politi tilladelse" griber om

Enig - Det må være reglen uden undtagelser, selv om byen kun har 25
indbyggere. En bil uden invalideskilt har intet at gøre på den holdeplads.

/ Hans

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-02-04 16:49

On Wed, 11 Feb 2004 15:43:08 +0100, strid <astrid@strid.dk> wrote:

>Det kan være du kan få sådan en PGS dims som siger hvor din bil er.
>Jeg kan prøve at høre hvad mærke det er, hvis du har interesse for
>det.

Jeg har købt en GPS-navigator da jeg ikke kan køre og kigge på kort på
samme tid - det er sgu en dejlig investering. Fås idag fra 4.000 i
Bilka/Føtex.

Der fides også danske nyhedsgrupper om gps/lommecomputere/navigation.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-02-04 19:16

On Thu, 12 Feb 2004 16:48:39 +0100, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>Jeg har købt en GPS-navigator da jeg ikke kan køre og kigge på kort på
>samme tid - det er sgu en dejlig investering. Fås idag fra 4.000 i
>Bilka/Føtex.

Har lige set dem til 3.400 i Bilka'ssen