Adsl på ISDN - hvilket udstyr ?
Fra : Knakkergaard

Dato : 08-02-04 20:37

Hej NG

Jeg har lige bestilt TDC adsl. Jeg har i forvejen ISDN, så bliver det
Ericsson, Simemens eller ? udstyr/modem ?

På forhånd tak

Daniel

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 08-02-04 20:53

"Knakkergaard" <spam@spam.knakkergaard.org> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige bestilt TDC adsl. Jeg har i forvejen ISDN, så bliver det
> Ericsson, Simemens eller ? udstyr/modem ?

Alle 3 modemer findes både i PSTN- og i ISDN udgaver, så det kan du ikke
sige noget om på forhånd
--
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"

Fra : Knakkergaard

Dato : 08-02-04 21:15

"Kasper Bøggild" <jan04@mail.dk> wrote in message
> Alle 3 modemer findes både i PSTN- og i ISDN udgaver, så det kan du ikke
> sige noget om på forhånd

Okay, men hvorfor er der så nogen der har Siemens udstyr og andre der har
Ericsson udstyr ?

Mvh

Daniel

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 08-02-04 21:20

> Okay, men hvorfor er der så nogen der har Siemens udstyr og andre der har
> Ericsson udstyr ?

Det har historiske årsager p.g.a. forskelligt centraludstyr. I dag får de
fleste kunder speedstream udstyr, da det virker på begge centraltyper.

Fra : Jochke

Dato : 09-02-04 08:07

"Kasper Bøggild" <jan04@mail.dk> wrote in message

> Det har historiske årsager p.g.a. forskelligt centraludstyr. I dag får de
> fleste kunder speedstream udstyr, da det virker på begge centraltyper.

Alle får Speedstream i dag.

/Jochke

Fra : Jochke

Dato : 09-02-04 08:07

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 11-02-04 01:32

On Sun, 8 Feb 2004 20:53:08 +0100, "Kasper Bøggild" <jan04@mail.dk>
wrote:

>Alle 3 modemer findes både i PSTN- og i ISDN udgaver, så det kan du ikke
>sige noget om på forhånd

Ikke specielt on-topic, men ved du i øvrigt, hvorfor man har
forskellige modemer til PSTN og ISDN? Jeg kunne forstå det, hvis det
kun var forskellige skillefiltre.

Er det pga. spændingsforskellen (48v vs 110v)? Og burde det ikke kunne
løses i skillefiltret?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-04 08:22

"Daniel Stjernholm" <skumling@skumling.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke specielt on-topic, men ved du i øvrigt, hvorfor man har
> forskellige modemer til PSTN og ISDN?

Fordi annex a (PSTN) og annex b (ISDN) opererer i vidt (for relative udgaver
af det ord) forskellige frekvensområder.

> Er det pga. spændingsforskellen (48v vs 110v)?

Nej

> Og burde det ikke kunne
> løses i skillefiltret?

Det er der ingen grund til. Det ville også gøre skillefiltret væsentligt
mere komplekst.

Fra : Olle O

Dato : 27-02-04 19:33

Hej,

Rent performance mæssigt er det ikke så interessant, hvilket fabrikat
CPE-modemmet har. Det interessante er hvilket chipset der sidder indeni og
det varierer selv indenfor samme CPE-fabrikat. Årsagen er at de fleste
CPE-modems er in-sourcede fjernøst produkter.

Angående chipsets kan man generelt sige at GSV er det dårligste når det
gælder interoperabilitet. ADI, BCM og Alcatel ligger i den gode ende.

Det "sjove" er at samme chipset-fabrikat på både CO og CPE siden ikke er
garanti for en god interoperabilitet.

mvh
Olle