Golf, regler ved delte placeringer
Fra : John Sahl

Dato : 01-02-04 12:10

Hejsa,

Efter at have læst om Thomas Bjørns andenplads i weekenden,
kom jeg i tanke om, at det da var en underlig måde, hvor på de
præmierer spillere der ender på delte placeringer.

I dette tilfælde, er der 2 der ender på 2. pladsen, som gav 1.2mill,
så burde det jo være 1.2mill til deling, men nej, de fik 1.2mill hver.

Hvad så hvis der var 18 spillere, der var havnet på andenpladsen?
Havde arrangørerne så skulle ryste op med 18x1.2mill, eller er der
regler jeg ikke lige kender til?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Peter Seidler

Dato : 01-02-04 14:17

> [...]
>
> Hvad så hvis der var 18 spillere, der var havnet på andenpladsen?
> Havde arrangørerne så skulle ryste op med 18x1.2mill, eller er der

Jeg tror det er sådan, at hvis der er to på andenpladsen, så deler de summen
af anden- og trediepræmien.
Hvorfor det så lige ender med, at de får 1.2 mio. hver i stedet for et lidt
mindre
beløb, ved jeg ikke. Måske avisen eller hvor du nu har læst det, har lavet
en fejl...
Eller også er det mig, der er galt på den.

--
Peter

Fra : John Sahl

Dato : 01-02-04 17:43

Peter Seidler wrote:
> Jeg tror det er sådan, at hvis der er to på andenpladsen, så deler de
> summen af anden- og trediepræmien.

Det ville jo også være mest logisk og sådan som jeg troede at det var.

> Hvorfor det så lige ender med, at de får 1.2 mio. hver i stedet for
> et lidt mindre beløb, ved jeg ikke. Måske avisen eller hvor du nu
> har læst det, har lavet en fejl...

Det er da muligt.

> Eller også er det mig, der er galt på den.

Måske andre har et bud?

Fra : Jakob M

Dato : 01-02-04 19:55

> Måske andre har et bud?

Som Peter korrekt nævner lægges 2. og 3. pladserne sammen og deles. Den
korrekte præmiefordeling er her
http://www.europeantour.com/Tournaments/leaderboard.sps?iTourNo=2004004
Hvis du har læst andet, er det en fejl.

Mvh
Jakob

--
Se min vandkøling, OBS 700KB
http://home.tiscali.dk/behjm/vandkoeling/vand.htm

Fra : John Sahl

Dato : 01-02-04 21:04

Jakob M wrote:
> Som Peter korrekt nævner lægges 2. og 3. pladserne sammen og deles.
> Den korrekte præmiefordeling er her

http://www.europeantour.com/Tournaments/leaderboard.sps?iTourNo=2004004
> Hvis du har læst andet, er det en fejl.

Tak for opklaringen..