Pulsur
Fra : Kim L.

Dato : 31-01-04 11:56

Hej NG

Hvad er forskellen på et CardioSport pulsur og et Polar pulsur. Det ser ud
til at et ure med stort set de samme funktioner er dyrere hos Polar

Er det kvaliteten der er bedre? Holder det længere? Måler det bedre?
Umiddelbart ser det ud til at det er nogenlunde de samme funktioner de har

M.v.h.
Kim

Fra : Claus Hansen

Dato : 02-02-04 08:20

in article 401b8a20$0$17614$ba624c82@nntp01.dk.telia.net, Kim L. at
kl882@hotmail.com wrote on 31/01/04 11:56:

> [...]
>
> Er det kvaliteten der er bedre? Holder det længere? Måler det bedre?
> Umiddelbart ser det ud til at det er nogenlunde de samme funktioner de har

Polar er som udgangspunkt væsentligt bedre! Bl.a. er de større modeller
kodede, hvilket helt klart giver en række fordele, uanset om man løber,
spinner eller cykler. Det er træls når naboels pulsmåler går ind og
"forstyrrer" ens egne målinger. Derudover er Polar brugt af læger, og det må
vel borge for en vis kvalitet. Det er også det foretrukne mærke af bl.a.
triathleter.

Claus Vinnich
Bramming

Fra : Christian Holm

Dato : 02-02-04 12:19

Hej Kim

Med mindre du skal lave et videnskabeligt forsøg eller lignende, måler begge
ure præcist nok. Jeg har ure fra begge producenter, og til "normalt brug" er
urene lige gode. Hvis du vil mere med dine pulsdata såsom overførsel til PC
eller lignende anbefaler jeg Polar, da deres software er mere udviklet.
Hvis du skal bruge dit ur meget vil jeg anbefale et Polar ur. Polar Danmark
yder en fantastisk support, som er god at have, hvis du får problemer med
dit ur. Risikoen for at noget skulle gå galt med uret er dog meget lille så,
hvis du ikke har specielle behov, ville jeg starte med det billigste model
til formålet og så se om der med tiden er reelle behov for at opgradere til
en bedre/dyrere model.

Mvh
Christian Holm

Fra : Nyrup

Dato : 29-02-04 22:14

Jep, polar er fantastik ..har s610 ..og har trænet i ca 12 år... men det
sidste år med dette ure har total ændret mine træninger til det bedre..

POLAR + deres pc-softwar er en vinder kombination !!

Fra : Per, Frb.

Dato : 05-02-04 14:41

"Kim L." <kl882@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Er det kvaliteten der er bedre? Holder det længere? Måler det bedre?
> Umiddelbart ser det ud til at det er nogenlunde de samme funktioner de

Hvis du lægger vægt på at medbringe din mobiltlf. når du træner så
undersøg om den interfererer med et eller begge de to ure. Jeg har den
billige Cardisport fra Føtex og den angiver en gang imellem pulsen til
et godt stykke over 200 når jeg løber med mobilen i hånden. Jeg ved ikke
om Polar har det på samme måde.

Mvh Per

Fra : Claus Hansen

Dato : 05-02-04 15:20

in article 402247e1@news.wineasy.se, Per, Frb. at
Svar_hellere_i_gruppen@hotmail.com wrote on 05/02/04 14:40:

> [...]
> billige Cardisport fra Føtex og den angiver en gang imellem pulsen til
> et godt stykke over 200 når jeg løber med mobilen i hånden. Jeg ved ikke

Det har det ikke, men de lidt ældre Polar-ure kunne godt gå besærk, hvis man
løb under/over højspændingsledninger, så kunne pulsen godt vise 220.

Claus Vinnich
Bramming