Tage links ud af et dokument?
Fra : Niels Poulsen

Dato : 17-01-04 12:27

Hej gruppe...
Jeg har lavet et simpelt script som kan markere et bestemt punkt i et
dokument og indsætte en <--con--> kommentar.
Fra det punkt og ned efter er der nogle links som jeg skal bruge til senere
analyse, men enten skal alt før <--con--> slette alt efter <--con--> hives
ud og skrives i en ny fil..

Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg klare denne.

Vh.

http://www.npnet.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 17-01-04 14:40

On Sat, 17 Jan 2004 12:27:20 +0100, Niels wrote:

> [...]
> <--con--> hives ud og skrives i en ny fil..

> Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg klare denne.

Kig f.eks. på URI::Find hvis dit dokument er almindelig tekst:

<http://perladvent.org/2002/1st/>

Hvis dit dokument derimod er HTML, så er HTML::TokeParser::Simple
måske en mulighed:

<http://search.cpan.org/~ovid/HTML-TokeParser-Simple/Simple.pm>

Mvh.

--
"Uden Torleif var det blevet en calzone!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk