socket og XML
Fra : Flemming Hansen

Dato : 13-01-04 18:24

Hejsa,

Jeg vil hente noget html kode fra en bestemt server via en bestemt port. Jeg
har lavet en lille script:

use LWP::Simple;

use LWP::UserAgent;

use HTTP::Request::Common qw(GET);

$server = "http://111.222.333.444:9000/x.html";

$new_URL = get($server);

print "Content-type: text/html\n\n";

print $new_URL;

Når det er rent html kode virker koden udmærket. Men når det er xml får jeg
fejl meddelelse fra serveren. Altså når jeg indtaster adressen
http://111.222.333.444:9000/x.html i internet explorer kommer siden frem,
men når jeg kører mit script stor der "404 Resource Not Found". Jeg har
fundet et php script som tjener mit formål:

$host = "111.222.333.444";
$port = "9000";

$fp = fsockopen("$host", $port, &$errno, &$errstr, 30); //open connection
if(!$fp) {
$success=2; //se-t if no connection
}
if($success!=2){ //if connection
fputs($fp,"GET /x.html HTTP/1.0\r\nUser-Agent: XML Getter (Mozilla
Compatible)\r\n\r\n");

Kan man på en eller anden måde gøre det samme med perl?