oneliner søg/erstat
Fra : Bedstefar

Dato : 10-01-04 15:12

Jeg mener engang at have brugt denne cmdline til at erstatte tekst i et
antal htmlfiler:

perl -e 's!/a>!/a><br>!g' ac*.html

men commandoen terminerer bare uden at udføre noget eller give nogen
fejlmeddelse. Hvad er det jeg har glemt?

finn
Husk at når jeg spørger, er det bare fordi jeg ikke ved det,
- ikke nødvendigvis fordi jeg er dum.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 10-01-04 15:14

"Bedstefar" <bedstefar@acnord.dk> writes:
> [...]
>
> perl -e 's!/a>!/a><br>!g' ac*.html
>
> men commandoen terminerer bare uden at udføre noget eller give nogen
> fejlmeddelse. Hvad er det jeg har glemt?

-pi
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Peter Makholm

Dato : 10-01-04 15:15

"Bedstefar" <bedstefar@acnord.dk> writes:

> Jeg mener engang at have brugt denne cmdline til at erstatte tekst i et
> antal htmlfiler:
>
> perl -e 's!/a>!/a><br>!g' ac*.html

Du mangler et -p der gøre at 'scriptet' bliver pakket ind i en
while-løkke der læser linjer og skriver dem ud. Måske burde du også
have en -i så ændringer bliver skrevet til filerne.

--
Peter Makholm | Wisdom has two parts:
peter@makholm.net | 1) having a lot to say, and

Fra : Bedstefar

Dato : 12-01-04 03:25

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> while-løkke der læser linjer og skriver dem ud. Måske burde du også
> have en -i så ændringer bliver skrevet til filerne.

Tak det var lige det!
finn