Indkaldt til syn 2 år efter 1. reg.
Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 28-01-04 22:42

Hej

Ullas Ducato er blevet indkaldt til bilsyn.

Skal den ikke først indkaldes 4 år efter 1. reg. dato?

--
Karl Ejnar
PS: er der ikke én, der kan bruge 4 vinterhjul til en Citroen Jumpy?

Fra : Leonard

Dato : 28-01-04 23:08

"Karl Ejnar Christensen" <a.b@c.mail.dk> wrote:

>Skal den ikke først indkaldes 4 år efter 1. reg. dato?

Jo, det tror jeg også, men spørg i dk.fritid.bil der ved de meget mere
om det. Men der er så vidt jeg ved ikke andre regler for
invalidebiler. Måske er det fordi den ikke er blevet registreret
rigtigt og registeret tror det er en bus. Men så skal der altså
kategori D kørekort til at køre den. Det var sket for en med en Jumpy,
han blev blitzet af en fotovogn og fik en bøde på 6.000, 1.000 for at
køre for hurtigt og 5.000 for at køre uden kørekort.
--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

Fra : Jens Helby

Dato : 28-01-04 23:12

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message
> Det var sket for en med en Jumpy,
> han blev blitzet af en fotovogn og fik en bøde på 6.000, 1.000 for at
> køre for hurtigt og 5.000 for at køre uden kørekort.

Han fik forhåbenligt nedsat bøden, da de opdagede fejlen?

/Jens

Fra : Annika Pedersen

Dato : 29-01-04 08:45

"Karl Ejnar Christensen" <a.b@c.mail.dk> wrote in news:40182be9$0$29340
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Hej
>
> Ullas Ducato er blevet indkaldt til bilsyn.
>
> Skal den ikke først indkaldes 4 år efter 1. reg. dato?

Måske står den reg. som erhversbil?
Min stod som om den var beregnet til køreskole, da jeg tog kørekort i den -
og ved at gå ned og få ændret dette skulle den ikke før efter 4år
alligevel.

--
Annika P

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 29-01-04 20:48

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> wrote in message

> Min stod som om den var beregnet til køreskole, da jeg tog kørekort i
den -
> og ved at gå ned og få ændret dette skulle den ikke før efter 4år
> alligevel.

Lige præcis. I reg. attest står der øvelseskørsel, derfor skal den synes
første gang efter 2 år.

Sahva har glemt at få den omregistreret, da de pillede skolepedalerne ud,
efter Ulla havde fået kortet.

De vil tale med bilinspektøren om det i morgen, så må vi se. Ellers sker der
jo heller ikke noget ved at køre den til syn, det er mest ærgeligt, at det
koster 400,-

--
Karl Ejnar
Vinterhjulene passer også på Fiat Scudo og Peugeot Expert

Fra : Marianne

Dato : 30-01-04 07:09

d. 29/01/04 20:48 skrev Karl Ejnar Christensen på a.b@c.mail.dk i artiklen
401962a6$0$29390$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> [...]
> jo heller ikke noget ved at køre den til syn, det er mest ærgeligt, at det
Det vil jeg gerne hvor i landet bor du.

mvh
Marianne

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 29-01-04 21:56

Hej

Fandt dette:

skt 2. Følgende køretøjer er underkastet periodisk syn første gang 2
år efter første registrering og derefter med 2 års mellemrum:
1) Personbiler til højst 9 personer, føreren medregnet, som er
registreret til udlejning uden fører eller til øvelseskørsel, og
2) varebiler og motorcykler registreret til udlejning uden fører eller
til øvelseskørsel.

http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fagomraader/krav/pdf_sbi/afsnit14.pdf

Måske er den registreret forkert ?????

Mvh

Winnie

On Wed, 28 Jan 2004 22:42:17 +0100, "Karl Ejnar Christensen"
<a.b@c.mail.dk> wrote:

>Hej
>
>Ullas Ducato er blevet indkaldt til bilsyn.
>
>Skal den ikke først indkaldes 4 år efter 1. reg. dato?

Med venlig hilsen

Winnie Henriksen