hvad skal jeg gøre?!
Fra : den sønderknuste

Dato : 27-01-04 13:48

Jeg er en ung pige, som har nogle problemer (min forældre, møde, kan ikke
lide at bo her hvor jeg bor, min vægt (skal tage på), har ondt i mine led.
Jeg er pt. i arbejdsafprøvning, fordi jeg blev udlært kontorassistent i
feb. 2003. Det job kan jeg ikke klare med mine led pt. fordi jeg er meget
undervægtig. Jeg er blevet undersøgt fra A til Å, og de kan ikke finde ud
af hvorfor jeg ikke kan tage på.

Min tidl. kollega har hjulpet mig mens jeg stod i lære, og hjælper mig
stadig væk. Hun har fået mig overtalt til at prøve en psykiater. Jeg var
hos psykiateren første gang i starten af dec. 2003. Jeg havde så en ny tid
her i torsdags d 22/01. Inden jeg skulle hos psykiateren kl. 12, skulle jeg
møde i arbejdsafprøvning kl. 11, fordi hende jeg snakker med ude i
arbejdsafprøvningen skulle med mig, så jeg kom afsted. Problemet var bare
at jeg ikke mødte i arbejdsafprøvning. Men hende jeg har sendte en mail om
hvor hun ville parkere sin bil, så kunne vi mødes på parkeringspladsen. Jeg
kørte også hjemmefra i god tid, men havde glemt sedlen til psykiateren som
jeg skulle have med. Så den kørte jeg hjem efter. Så jeg nåede først
parkeringspladsen kl. 12.05. Men da jeg ikke kunne se hende jeg skulle
mødes med som skulle med mig til psykiater, så gik jeg totalt i sort og
kunne ikke se hvordan jeg skulle komme fra bilen og op til psykiateren.

Nu skal jeg så have en ny tid hos psykiateren, og jeg er bange for det
samme vil ske igen, fordi jeg føler mig meget utryg og usikker ved at være
der, og jeg er meget nervøs når jeg skal afsted. Jeg bryder mig ikke om de
ting han spørger om.

Det er heller ikke altid jeg kommer afsted til arbejdsafprøvning fordi jeg
bliver så usikker og utryg ved at skal afsted. Det hjælper dog meget, når
min tidl. kollega lige ringer og snakker med mig. Hun kan på en eller anden
måde gøre så jeg ikke er usikker og utryg ved at skal afsted. Det er bare
ikke altid hun har tid til at ringe, men nogle gange har jeg det fint med
at skal afsted og andre gange er det bare noget l...!

Nogen der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre?

hilsen den sønderknuste, der ikke ved hvad hun skal gøre.

Fra : Paul Fisher

Dato : 04-02-04 15:32

den sønderknuste <nullergoej@sol.dk> wrote in message
newsr2fptrbs7f95bi@news.sletfjong.dk...

[snip]

Det lyder som et planlægnings- og kommunikationsproblem. Tag et skridt ad
gangen. Sørg for at have god tid mellem alle aftaler, så du kan komme fra
sted til sted uden at skulle stresse.

Jo mindre stress du udsættes for jo mere overblik vil du få.

Gør klart for andre mennesker, hvad din situation er og hvor meget tid du
skal bruge. Der er ingen pointe i at arbejdsprøve dig, hvis du er ved at gå
psykisk ned på grund af stress.

Lad din psykiater være 1. prioritet. Ofte kan samtaler med psykiateren være
nok til at give dig noget overblik tilbage.

Vær med til at styre dit liv og lad dig ikke lede i alle mulige retninger,
som det nu passer andre velvillige mennesker bedst. Du må godt sige fra
overfor andre - også i den sociale sektor. De er der for at hjælpe dig og
vil sikkert kunne forstå logikken i ikke at stresse dig.

Held og lykke derude

-Paul