AutoCAD 3D kontra Inventor
Fra : Thor

Dato : 23-01-04 14:01

Hej gruppe

Er der et klogt hovede herinde, som IKKE er forhandler, der kan forklare mig
en ting.
I vores virksomhed har vi i nogle år arbejdet med 3D i Autocad 14, og flere
af os er glade for det, men flertallet af os ønsker at skifte til et måske
mere moderne program. f.eks. Inventor. Kan I hjælpe os med om beslutningen
er rigtig og hvilke fordele og ulemper vi vil få?

Thor

Fra : Uffe Bak

Dato : 23-01-04 16:33

Hej Thor

Jeg er IKKE forhandler - men kommer fra Autodesk. Jeg kunne komme med mange
gode forslag og input - men skal nok holde mig tilbage - efter dit önske.

Men - jeg tror at du vil få meget mere kvalificeret respons, hvis du beskrev
en lille smule omkring hvad i arbejder med (branche, type af konstruktion),
jeres kunder og samarbejdspartnere og udveksling af data med dem, hvilke
egne ideer i har i forbindelse med overgangen til 3D etc. Vär også opmärksom
på at den metode der fungerer i dag, måske ikke er den optimale, men blot er
anvendt fordi "sådan har vi altid gjort.."

Hvert firma har sine egne metoder og processer - og finder dermed også at
der er forskellige fordele. Men der er heldigvis også gennemgående temaer,
som I nok vil kunne genkende.

Jeg håber du får masser af godt input, da der er mange folk i Danmark der
har väret igennem den tilsvarende process som i nu står overfor.

Med Venlig hilsen

Uffe Bak
Autodesk Nordic & Baltic

Fra : Lars

Dato : 25-01-04 23:45

In article <40111cc4$0$27359$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, frolundNoSpam@oncable.dk says...
> [...]
> mere moderne program. f.eks. Inventor. Kan I hjælpe os med om beslutningen
> er rigtig og hvilke fordele og ulemper vi vil få?

Hej Thor, deltag evt. i en af de gratis Inventor workshops / minikurser som de forsk.
forhandlere tilbyder jævnligt.

Din egen mening og vurdering er den bedste.

--
Best regards

Lars S

Fra : Lars Christensen

Dato : 27-01-04 17:49

Hej.

I vores firma bygger vi prototypemaskiner.
Hver maskine består typisk af 5-10.000 dele.
Vi har brugt inventor i over 2 år og har været glad for det.
Før brugte vi Acad 14 m.genius.
Men det har helt klart gjort vores konstruktionstid meget hurtigere og mere
realistisk, p.g.a 3D billeder.
Vores fejl er også formindsket meget.
Der er dog ulemper ved inventor.
Den kan være meget tung at arbejde med når man har en samling på 2-3000
parter.
Men det problem skulle efter sigende være løst i Inventor 8.

Jeg kan klart anbefale det.

Mvh Lars Christensen
Maskinkonstruktør.