Strømforbrug
Fra : Connor

Dato : 21-01-04 21:26

Hej

Er der nogen der ved hvad det koster i strøm at have et eicon diva modem og
nt box til at stå tændt om året. Spørgsmålet er om det kan betale sig at
ofre de 450,- for at opsige ISDN når man nu ikke bruger det alligevel.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-04 22:32

In article <400ee06d$0$95064$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
connorNOSPAM@pc.dk says...

> ofre de 450,- for at opsige ISDN når man nu ikke bruger det alligevel.

Hvis du ikke bruger de 2 linier, så er der ingen grund til at beholde
ISDN.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Sørensen

Dato : 22-01-04 02:29

"Connor" skrev

> [...]
> nt box til at stå tændt om året. Spørgsmålet er om det kan betale sig at
> ofre de 450,- for at opsige ISDN når man nu ikke bruger det alligevel.

Hvis Du fik ISDN før 4.md. 2000 skal De konvertere gratis (har selv lige
fået det gjort).
Du kan jo starte med at slukke for NT-Boksen den virker alligevel.

Jeg vil tro at Dit DIVA bruger for omkring 200kr strøm om året.

vh.
Sørensen

Fra : Connor

Dato : 22-01-04 07:23

Tak for jeres svar. Jeg tror jeg skiller mig af med det.

M.v.h

Fra : frank damgaard

Dato : 23-01-04 13:38

Sørensen wrote:

> og
>>

> Hvis Du fik ISDN før 4.md. 2000 skal De konvertere gratis (har selv lige
> fået det gjort).
> Du kan jo starte med at slukke for NT-Boksen den virker alligevel.

Så kan der blive problemer da NT boks så kører med "nødstrøm"
fra centralen.
Min NT bruger ca. 0.2W (det er en ældre model uden analog AB),
dvs. ca. 1,7kWh/år . ( 2,70kr/år?)

> Jeg vil tro at Dit DIVA bruger for omkring 200kr strøm om året.

Det er nok DIVA'en der bruger mest strøm.
min Zyxel Omninet LCD+ bruger 10.5W (92kWh/år ca 140kr/år).

Prisforskellen mellem PSTN og ISDN er vist ca. 100kr/kvartal,
så allerede her er der penge sparet.

--
no signature :)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-01-04 13:57

"frank damgaard" <frank_spamtrap1@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Så kan der blive problemer

Hvilke?

> Min NT bruger ca. 0.2W

Det strøm du selv betaler til NT'en er den strøm der anvendes af dine
telefoner. Strømmen til NT'ens "egne" kredsløb kommer fra centralen
(ihvertfald på de ældre modeller)

Fra : frank damgaard

Dato : 23-01-04 19:12

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "frank damgaard" <frank_spamtrap1@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke?

I komination med f.eks. ISDN enheder, f.eks. ISDN telefon.
Der er grænser for meget NT kan forsyne i "nødstrøms" tilstand.

> Det strøm du selv betaler til NT'en er den strøm der anvendes af dine
> telefoner. Strømmen til NT'ens "egne" kredsløb kommer fra centralen
> (ihvertfald på de ældre modeller)

Og der er også noget "nødstrøm" fra central egen telefon,
fordi ISDN telefonen stadig virker når der er strømafbrydelse.

--
Frank Damgaard |

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-01-04 19:44

> I komination med f.eks. ISDN enheder, f.eks. ISDN telefon.

"Connor" lader kun til at have et Eicon Diva

Fra : Connor

Dato : 02-02-04 09:35

Hej igen

Jo jeg har også NT boks. Mine 2 almindelige telefoner er tilsluttet Eicon
modemet. Det er selve den opsætning af telefonsystemet og det at have noget
stående som jeg ikke bruger der irriterer lidt.
Derudover har jeg også ADSL. En anden grund til jeg gerne vil af med mit
ISDN, er at når jeg enkelte gange har haft problemer med Internetforbindelse
og/eller telefon, kan det godt tage en del tid at lokalisere problemet med
alt det udstyr der er koblet sammen.
Jeres svar har været til stor hjælp.. Takker igen. (Forventer at afmelde mit
ISDN her i februar mdr.) Skal lige have det hele koordineret med dette års
budget og TDC.

Med venlig hilsen
Johnny