2 tlf på samme stik
Fra : Fniller

Dato : 17-01-04 11:48

howdy

kan man tilslutte 2 apperater på samme kabel/udgang og få det til at
virke? Altså et isdnmodem og et isdntelefon?
Eller skal de være på hvert sit stik som de er nu?

EH

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-01-04 12:14

"Fniller" <en_skod@email.com> wrote in message
> howdy
>
> kan man tilslutte 2 apperater på samme kabel/udgang og få det til at
> virke? Altså et isdnmodem og et isdntelefon?
> Eller skal de være på hvert sit stik som de er nu?

Det kommer lidt an på hvordan din isdn kabelinstallation er, og hvordan du
vil bruge den anden udgang til.. Men normalt er kan det sagtens lade sig
gøre at sætte 2 til.. du skal jo bare så have en splitter i NT boksen. og så
må kablerne fra stikket ikke overstige 10meter. er det direkte I NT du vil
sætte dem til, eller har du fået installeret et ISDN udtag et andet sted i
huset , og det så er her du vil koble dem til`?

Fra : Fniller

Dato : 17-01-04 13:32

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> sætte dem til, eller har du fået installeret et ISDN udtag et andet sted i
> huset , og det så er her du vil koble dem til`?

jeg har en NT boks.
I port 1 sidder der en isdn kirk delta.
I port 2 sidder der for øjeblikket en zyxel isdn modem, ca 10m
derfra. Jeg har tænkt mig at sætte yderlig en tlf på port 2
sammen med modemet. Ville høre om det kunne lade lige gøre.
Har tænkt på at bruge et cat5 kabel til det.

EH

Fra : frank damgaard

Dato : 17-01-04 14:04

Fniller wrote:

> [...]
> sammen med modemet. Ville høre om det kunne lade lige gøre.
> Har tænkt på at bruge et cat5 kabel til det.

ISDN S0 bus er en "bus" så begge ender af "bussen" skal termineres.
Dog kan man lave mindre afstikkere fra "bussen" på 5-10m.
( ISDN S0-bus er ikke et stjernenet )

Se http://home3.inet.tele.dk/frda/isdn.html

Der sælges fordelere til S0 med indbygget teerminering.
Om og hvor terminering skal anvendes kommer an på hvordan det
hele forbindes og afstandene mellem enhederne,

Hvis telefonen skal placeres tæt på ZyxelL modemet så kan
fordelere med terminering (100ohm) placere ved Zyxel modemet
og NT boks stilles til 100ohm (ikke 50ohm)

Fra : Fniller

Dato : 17-01-04 14:19

frank damgaard wrote:

> [...]
> fordelere med terminering (100ohm) placere ved Zyxel modemet
> og NT boks stilles til 100ohm (ikke 50ohm)

Se det har jeg slet ikke mulighed for. jeg har ingen switch
på noget som helst afudstyret.
Jeg har dog set det på en eicon diva. Og jeg mener at sidst jeg
tørte ved den blev den sat til 50ohm (har den ikke i huset).

EH

Fra : frank damgaard

Dato : 20-01-04 04:53

Fniller wrote:

> Se det har jeg slet ikke mulighed for. jeg har ingen switch
> på noget som helst afudstyret.

NT boks skal have mulighed for at vælge termineringsmodstand,
prøv at se om der ikke er en vejleding til NT boksen,
evt. på tdc's hjemmeside.
Man skal kunne sætte den til uendelig (ingen), 100 ohm eller 50 ohm.

> Jeg har dog set det på en eicon diva. Og jeg mener at sidst jeg
> tørte ved den blev den sat til 50ohm (har den ikke i huset).

Modstand kan fås indbygget i fordelerdåse (f.eks. 3-stikdåse).
Spørg efter en sådan stikdåse i telebutikken.

--
no signature :)

Fra : Fniller

Dato : 20-01-04 11:46

frank damgaard wrote:

> [...]
>

> Modstand kan fås indbygget i fordelerdåse (f.eks. 3-stikdåse).
> Spørg efter en sådan stikdåse i telebutikken.

Oki.
Jeg tager lige en kikker igen

EH

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-01-04 15:01

> [...]
> sammen med modemet. Ville høre om det kunne lade lige gøre.
> Har tænkt på at bruge et cat5 kabel til det.

Så ville man nok anbefale at du købte en 3-stikdåse fra TDC med indbygget
terminering. der hvor modem og ISDN-telefon sættes... og så skal NT sættes
til 100ohm...

http://shop.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da/-/DKK/DisplayProductInformation-Start;sid=k07at-uboo_at6uSrP8aHy21piXlAtLW2Y8=?ProductID=YFcKamlD6AUAAADlTS3AhLAP&CatalogCategoryID=41usHgt2WhQAAADxjU_S33Nu

http://shor.ter.dk/909696129

Hvis kablet fra det andet stik er 10meter eller mere.. så skal der også
bruges en sådan 3-stikdåse med terminering i det stik.. og så skal NT box
sættes til Uendelig.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-04 23:38

In article <buba0f$3tn$1@news.cybercity.dk>, en_skod@email.com says...

> derfra. Jeg har tænkt mig at sætte yderlig en tlf på port 2
> sammen med modemet. Ville høre om det kunne lade lige gøre.

Hvis du er heldig vil det virke. Det gjorde for mig (Ascom Eurit 30,
Beocom 3 og Zyxel Prestige 100 Router).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen