Slette fil på Windows
Fra : Claus Lund

Dato : 08-01-04 21:30

Hvordan sletter man en fil på en Windows maskine med Perl?

Så vidt jeg kan se kan unlink ikke bruges med Windows...

På forhånd tak, Claus

--
Claus Lund
www.lundborg.dk

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 08-01-04 22:08

Claus Lund <news11@lundborg.dk> writes:
> Hvordan sletter man en fil på en Windows maskine med Perl?
>
> Så vidt jeg kan se kan unlink ikke bruges med Windows...

Hvilken version af perl har du fat i?

Jeg har ikke stødt ind i problemer med unlink() før, heller ikke på
den ActiveState 5.6.1 jeg har på min Windows XP maskine.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Claus Lund

Dato : 08-01-04 23:51

Lars Balker Rasmussen wrote:

> Hvilken version af perl har du fat i?
>
> Jeg har ikke stødt ind i problemer med unlink() før, heller ikke på
> den ActiveState 5.6.1 jeg har på min Windows XP maskine.

ActiveState 5.8.0. på win2000.

Jeg har ikke brugt unlink på før, så måske bruger jeg det bare ikke
rigtigt. Burde dette ikke virke:

unlink <c:/sambar/tmp/$file>;

Jeg får fejl på scriptet uanset om jeg effektuerer linien eller ej - og
jeg synes jeg har prøve alle kombinationer jeg kan komme i tanke om
eller finde i eksempler også erstattet <> med ().

--
Claus Lund
www.lundborg.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-01-04 00:29

On Thu, 08 Jan 2004 23:50:52 +0100, Claus wrote:

> unlink <c:/sambar/tmp/$file>;

<> er helt forkert.

Prøv:

unlink "c:/sambar/tmp/$file";

eller:

unlink("c:/sambar/tmp/$file");

hvis du godt kan lide paranteser.

Eller:

unlink 'c:/sambar/tmp/' . $file;

hvis du godt kan lide at sætte strenge sammen.

Overvej at sætte 'use diagnostics;' ind oppe sammen med 'use strict;'
og 'use warnings;' i toppen af dit script, hvis fejlmeddelelserne er
kryptiske.

Mvh.

--
"I like maxims that don't Adam Sjøgren
encourage behavior modification" asjo@koldfront.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-01-04 01:20

Fra : Claus Lund

Dato : 09-01-04 06:01

> Prøv:
>
> unlink "c:/sambar/tmp/$file";
>
> eller:
>
> unlink("c:/sambar/tmp/$file");
>
> hvis du godt kan lide paranteser.
>
> Eller:
>
> unlink 'c:/sambar/tmp/' . $file;
>
> hvis du godt kan lide at sætte strenge sammen.

De virker jo alle 3 :)

> Overvej at sætte 'use diagnostics;' ind oppe sammen med 'use strict;'
> og 'use warnings;' i toppen af dit script, hvis fejlmeddelelserne er
> kryptiske.

Det vil jeg prøve - tak for hjælpen.

--
Claus Lund
www.lundborg.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 10-01-04 00:44

Lars Balker Rasmussen wrote:

> Hvilken version af perl har du fat i?
>
> Jeg har ikke stødt ind i problemer med unlink() før, heller ikke på
> den ActiveState 5.6.1 jeg har på min Windows XP maskine.

Bruger du Windows? Er det så derfor du ikke har tid til at indkalde til
PM-møde?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 10-01-04 12:07

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> writes:
> Bruger du Windows?

Jeg er jo ikke religiøs. Dog bruger jeg min laptop der kører FreeBSD
langt mere end jeg bruger de andre systemer (WinXP + Solaris).

> Er det så derfor du ikke har tid til at indkalde til PM-møde?

Nej, der er andre gode grunde
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Jesper Monsted

Dato : 24-01-04 12:28

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> wrote in

> Nej, der er andre gode grunde

Du kunne ikke få softwaren til nopantscam.balker.org til at virke i *BSD?

--
/Monster